Connect with us

اخبار ساحوی

رهبر ایران به جای امن انتقال داده شده است

منتشر شده

در

درپی کشته‌شدن سید حسن‌ نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، دو منبع به رویترز گفته‌اند که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران با تدابیر شدید امنیتی به یک مکان امن در داخل این کشور انتقال داده شده است.

خبرگزاری رویترز امروز (شنبه) گفته است که پس از اعلام کشته‌شدن نصرالله در حملات اسرائیل، تهران در تماس دوام‌دار با حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های نیابتی منطقه‌ای خود در جستجوی تعیین قدم بعدی است.

گفتنی است که اردوی اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که رهبر حزب‌الله را یک روز قبل در حمله هوایی بر مرکز فرماندهی این گروه در حومه جنوبی بیروت کشته است.

از سویی هم، حزب‌الله لبنان تایید کرده که حسن نصرالله، رهبر این گروه، در جریان یک حمله هوایی ارتش اسرائیل در لبنان کشته شده است.

اخبار ساحوی

مشاور خامنه‌ای: اسرائیل از خطوط سرخ تهران عبور می‌کند

علی لاریجانی، مشاور علی خامنه‌ای به تلویزیون دولتی ایران گفت: «ترورها مشکل اسرائیل را حل نمی‌کند… با ترور رهبران مقاومت، دیگران جای آنها را خواهند گرفت.»

Published

on

پس از حمله اسرائیل به مقر مرکزی حزب الله تحت حمایت تهران در حومه جنوبی بیروت، مشاور ارشد رهبر ایران روز جمعه گفت که اسرائیل در حال عبور از خطوط سرخ تهران است و وضعیت در حال جدی شدن است.

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد اسرائیلی به خبرنگاران گفت که سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله هدف این حمله بوده است.

علی لاریجانی، مشاور علی خامنه‌ای به تلویزیون دولتی ایران گفت: «ترورها مشکل اسرائیل را حل نمی‌کند... با ترور رهبران مقاومت، دیگران جای آنها را خواهند گرفت.»

یک مقام ارشد امنیتی ایران پیشتر به رویترز گفته بود که تهران در حال بررسی وضعیت نصرالله است. یک منبع نزدیک به حزب الله به رویترز گفت که نصرالله زنده است.

رسانه دولتی ایران گزارش داده است که مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، این حمله را یک «جنایت جنگی آشکار و غیرقابل انکار» خواند که «بار دیگر ماهیت تروریزم دولتی رژیم صهیونیستی (اسرائیل) را آشکار کرد.»

Continue Reading

اخبار ساحوی

پاکستان به آذربایجان جت‌های جنگی «جی‌اف -۱۷» فروخت

به گزارش رویترز، این طیاره‌ها توسط مجتمع هوانوردی پاکستان در همکاری با چین تولید می‌شود.

Published

on

اردوی پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور قراردادی را برای فروش جت‌های جنگی «جی‌اف – ۱۷» به آذربایجان امضا کرده است.

به گزارش رویترز، این طیاره‌ها توسط مجتمع هوانوردی پاکستان در همکاری با چین تولید می‌شود.

اردوی پاکستان درباره هزینه یا تعداد جت‌های مورد توافق معلومات ارائه نکرده، اما در بیانیه‌ای اعلام نمود که این قرارداد بخشی از تلاش‌های اسلام آباد برای تقویت همکاری‌ های دفاعی با کشورهای دوست و تقویت قابلیت های نیروی هوایی اذربایجان است.

پاکستان همچنین یکی از متحدان نزدیک ترکیه است که از آذربایجان در بن بست خود با ارمنستان در سال گذشته حمایت کرد. آذربایجان و ارمنستان سال گذشته شاهد درگیری‌ها بین خود بودند.

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در ماه جولای برای یک سفر رسمی به پاکستان رفت و دو کشور توافق کردند که همکاری ها را در زمینه های مختلف از جمله دفاع افزایش دهند.

اردوی پاکستان گفت که پس از این سفر، پاکستان یک گروه نیروی هوایی را برای اشتراک در نمایشگاه دفاعی آذربایجان به منظور نمایش جت‌های جنگی در باکو فرستاد.

در بیانیه اردوی پاکستان آمده است که این جت‌ها «قادر به انجام طیف گسترده‌ای از ماموریت های جنگی است که گزینه های به کار گیری نیروی هوایی معاصر را فراهم می‌کند.»

Continue Reading

اخبار ساحوی

صدر اعظم پاکستان از توافق صندوق بین المللی پول برای ارائه ۷ میلیارد دالر استقبال کرد

شریف، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در هفته جاری به رسانه های پاکستانی گفت که پاکستان با کمک چین و عربستان سعودی، تمام شروط صندوق بین المللی را انجام داده است.

Published

on

دفتر صدر اعظم پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد که شهباز شریف از تصمیم صندوق بین المللی پول مبنی بر ارائه ۷ میلیارد دالر به این کشور استقبال کرده است.

به گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول گفته است که برنامه جدید مستلزم «سیاست‌ها و اصلاحات درست» برای تقویت ثبات اقتصاد کلان و رسیدگی به چالش‌های ساختاری در کنار «حمایت مالی قوی مستمر از سوی شرکای توسعه‌ای و دوجانبه پاکستان» می‌باشد.

یک میلیارد دالر به گونه فوری پرداخت خواهد شد.

شریف، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در هفته جاری به رسانه های پاکستانی گفت که پاکستان با کمک چین و عربستان سعودی، تمام شروط صندوق بین المللی را انجام داده است.

او بدون اشاره به اینکه بیجینگ و ریاض چه نوع کمکی برای رسیدن به توافق ارائه کرده‌اند، گفت: «بدون حمایت آنها، این کار صورت نمی‌گرفت.»

پاکستان ده ها سال است که با چرخه های اقتصادی رشد و رکود دست و پنجه نرم می‌کند.

طبق اطلاعات صندوق بین المللی پول، در حال حاضر پاکستان پنجمین قرضدار بزرگ این نهاد است و از آن ۶.۲۸ میلیارد دالر قرضدار است.

پاکستان در حالی حاضر طولانی ترین بحران اقتصادی را تجربه می‌کند. این کشور در این اواخر شاهد بالاترین نرخ تورم بوده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!