Connect with us

رویداد های اخیر

رهبر امارت اسلامی: هرگاه مسوولان عدالت را تأمین کنند، نظام پایدار خواهد بود

هبت‌الله آخندزاده از مسوولان خواسته است که حق را به حق دار بسپارند و از خویش‌خوری، قوم پرستی دوری کرده و دل‌های شانرا با قدرت و منصب گره نزنند و همچنان در وقت راحتی غفلت نکنند تا بتوانند این نظام را حفظ کنند.

منتشر شده

در

رهبر امارت اسلامی در سخنانی در گردهمایی به مناسبت ۲۴ اسد در کندهار گفته است که هرگاه مسوولان عدالت را تأمین کنند، نظام پایدار خواهد شد.

هبت‌الله آخندزاده از مسوولان خواسته است که حق را به حق دار بسپارند و از خویش‌خوری، قوم پرستی دوری کرده و دل‌های شانرا با قدرت و منصب گره نزنند و همچنان در وقت راحتی غفلت نکنند تا بتوانند این نظام را حفظ کنند.

رهبر امارت اسلامی در یک نوار صوتی گفته است: «به مجاهدین، علما و به تمام افغان‌های متدین می‌گویم که غفلت نکنید، این فتح به سبب غفلت شما از دست تان می‌رود. غافل نشوید و متوجه شریعت الله باشید. قلب‌های تان به این منصب‌ها بند نشود، قلب‌ تان به دنیا وابسته نشود.»

آقای آخندزاده افزوده است باوجودی که مجاهدین در برابر شوروی پیروز شدند اما برای کسب قدرت با هم جنگیدند و این کار سبب شد تا نتوانند نظام اسلامی را برقرار کنند.

رهبر امارت اسلامی تصریح کرده است، چهل سال می‌شود که بر مردم افغانستان ظلم جریان دارد و مردم به کمک نیاز دارند و برای آنان هم برای دنیا و هم به خاطر آخرت همکاری شود.

رهبر امارت اسلامی از مسوولان خواست که از اموال عمومی حفاظت کنند و از مردم نیز تقاضا کرده است که برای مسوولان و رهبری امارت اسلامی دعا کنند تا به بیراهه نروند.

رویداد های اخیر

کاملا هریس: ترامپ با امارت اسلامی مذاکره کرد و حکومت پیشین افغانستان را دور زد

رییس‌جمهور پیشین امریکا همچنان از تماس تلفنی‌اش با عبدالغنی برادر یاد کرد و افزود که پس از آن تماس، ۱۸ ماه امارت اسلامی بالای نیروهای امریکایی حمله نکرد.

Published

on

کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در اولین مناظره انتخاباتی‌اش با دونالد ترمپ، نامزد جمهوری‌خواهان گفت که ترمپ در زمان ریاست جمهوری‌اش حکومت وقت افغانستان را دور زد و با امارت اسلامی وارد مذاکره شد.

هریس روز چهارشنبه (۲۱ سنبله) در اولین مناظره انتخاباتی‌اش با ترمپ گفت که ترمپ در آن زمان رهبران امارت اسلامی را به کمپ دیوید دعوت کرد.

به باور هریس، این کار ترمپ نشان‌دهنده این مسأله است که وی برای شأن ریاست جمهوری امریکا ارزش قایل نشد.

هریس همچنان گفت که با تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان موافق بوده است.

ترمپ در پاسخ به سخنان هریس گفت که عملکرد ضعیف اداره بایدن در افغانستان باعث شد که پوتین بالای اوکراین حمله کند.

رییس‌جمهور پیشین امریکا همچنان از تماس تلفنی‌اش با عبدالغنی برادر یاد کرد و افزود که پس از آن تماس، ۱۸ ماه امارت اسلامی بالای نیروهای امریکایی حمله نکرد.

ترمپ در قسمت دیگری از سخنانش با انتقاد از خروج امریکا از افغانستان گفت که به دلیل این خروج آشفته حتی یک جنرال هم برکنار نشد.

وی همچنان تأکید کرد: «اگر من رییس‌جمهور بودم، جنگ اوکراین اتفاق نمی‌افتاد.»

دونالد ترمپ در مناظره قبلی‌اش با جو بایدن نیز از خروج آشفته امریکا از افغانستان انتقاده کرده بود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

کار ساخت بخش دوم شاهراه کابل – غزنی آغاز شد

Published

on

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در مراسم گشایش مسیر دوم شاهراه کابل - غزنی گفته است که تلاش‌ها در بخش ساخت زیربناهای ترانسپورتی و مواصلاتی، یکی از اقدامات اساسی امارت اسلامی می‌باشد.

هزینه‌ ساخت‌وساز این شاهراه سه میلیارد افغانی برآورد شده که مصارف آن با گرفتن حق‌العبور از رانندگان در مدت سه‌و‌نیم سال تکمیل خواهد شد.

در این مراسم، ملا عبدالغنی برادر گفت که ده‌ها فرصت کاری جدید در مسیر راه ایجاد و این سرک باعث تقویت روابط تجارتی کابل - غزنی خواهد شد.

آقای برادر افزود که شاهراه کابل - کندهار نیز علاوه بر اتصال مرکز و جنوب، مسیر تجارتی را به ایران، پاکستان و سایر کشورها تقویت خواهد کرد.

لین دوم کابل - غزنی به طول ۱۱۱ کیلومتر است که در مسیر آن ۹ پل بزرگ و ۵۹۴ پلچک وجود دارد.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا همچنان از شهروندان کشور خواسته است که در تکمیل این پروژه ملی همکاری نمایند تا کارهای آن به وقت معین به پایه اکمال برسد.

آقای برادر نیز از مسوولان شرکت قراردادی این پروژه خواست تا به کیفیت جاده توجه کنند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

رهبر امارت اسلامی: اگر عدالت نباشد، نظام حاکم دوام نمی‌آورد

Published

on

سفر رهبر امارت اسلامی طی سفری به ولایت‌های شمالی، شمال‌شرق و شمال‌غرب کشور در دیدار با مسوولان، عالمان دین، بزرگان قومی بر وحدت و اتحاد میان مردم تأکید کرده و گفته است که اگر عدالت نباشد، این نظام دوام نخواهد کرد.

در یک نوار صوتی که در بلخ نشر شده، هبت‌الله آخندزاد در دیدار با مقام‌های این ولایت گفته است اگر عدالت نباشد و فرمایشات و روابط شخصی افزایش یابد این نظام دوام نمی‌آورد.

رهبر امارت اسلامی گفته است: «اگر ظلم، وحشت، فرمایشات باشد و شخص قدرتمند محاکمه نشود، غریب محاکمه شود و کارها به واسطه شود و عدالت تطبیق نشود، این نظام باقی نخواهد ماند.»

در خبرنامه‌ ارگ نیز آمده است که رهبر امارت اسلامی در دیدار با مسوولان، عالمان دین، بزرگان قومی در ولایت‌های بادغیس، فاریاب، جوزجان، سرپل، بلخ، سمنگان، بغلان، کندز، تخار و بدخشان بر وحدت و همبستگی میان مردم تأکید کرده است.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی نیز تصریح کرده که آقای آخندزاد از اشراک کنندگان این نشست خواسته است که برای وحدت میان اقوام کشور تلاش کنند.

بر بنیاد خبرنامه‌ ارگ، رهبر امارت اسلامی در این سفر پس از شنیدن مشکلات مردم به مسوولان هدایات و توصیه‌های لازم را به منظور حل آن صادر کرده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!