Connect with us

رویداد های اخیر

راشد خان: پس از برد افغانستان در جام جهانی کرکت ازدواج خواهم کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

راشد خان آرمان ، بازیکن ۲۱ ساله کرکت افغانستان گفته است که پس از این که با افغانستان جام جهانی کرکت را بدست آورد، ازدواج خواهد کرد.

کاپیتان دوم تیم ملی کرکت افغانستان اخیرا در مصاحبه با رادیوی آزادی برنامه های ازدواج خود را فاش کرده است.

وی به رادیو آزادی گفته است: “هنگامی که افغانستان برنده جام جهانی کرکت شود ، نامزد شده  و ازدواج می کنم.”

این درحالی است که راشد خان در صدر رتبه بندی جهانی bowling شورای بین المللی کرکت در بخش T20I با ۷۴۹ امتیاز است.

آقای خان که اولین تجربه بازی های بین المللی خود را در سال ۲۰۱۵ انجام داد، یکی از بهترین بازیکنان افغانستان بوده است.

راشد خان در سال ۱۹۹۸ در ولایت ننگرهار در خانواده ای متولد شد که در آن همراه ده خواهر و برادر زندگی می کرد.

خانواده وی به دلیل جنگ در افغانستان به پاکستان مهاجرت کردند و پس از چند سال دوباره به کشور بازگشتند و زندگی عادی خود را از سر گرفتند.

در جنوری ۲۰۱۸، راشد به عنوان بهترین بازیکن کرکت سال توسط شورای بین المللی کرکت (ICC) معرفی شد.

رویداد های اخیر

امریکا از پاکستان خواست پس از حملات هوایی در افغانستان از خویشتن‌داری کار بگیرد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۹, ۱۴۰۲)

ایالات متحده روز دوشنبه از پاکستان خواست تا در حمله ضد تروریستی خود در افغانستان از خویشتن‌داری کار بگیرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی قصر سفید، روز دوشنبه (۲۸ حوت) گفت که امارت اسلامی باید اطمینان بدهند که حملات ترورستی از افغانستان راه اندازی نمی‌شود.

این اظهارات سخنگوی قصر سفید پس از آن بیان شد که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، حملات هوایی یک‌شنبه شب پاکستان بر دو ولسوالی ولایت‌های پکتیکا و خوست را به شدت محکوم کرده و آنرا تجاوز بر خاک افغانستان خواند.

مجاهد با نشر اعلامیه‌ای گفت که نیروهای هوایی پاکستان در ساحهٔ لمن ولسوالی برمل ولایت پکتیکا و ساحهٔ افغان- دوبی ولسوالی سپیره ولایت خوست بر خانه‌های مسکونی بمباران کردند. او گفت که در نتیجه این حملات هوایی سه زن و سه کودک در پکتیکا و دو زن در خوست جان باختند.

ژان پیر در پاسخ به پرسشی به خبرنگاران گفت: «ما از تلفات جانی و جراحات ناشی از حملات در پاکستان و کشته شدن افراد ملکی در جریان حملات در افغانستان، عمیقا متاثر استیم.»

 این مقام قصر سفید از امارت اسلامی نیز خواست تا به گروه‌های تروریستی اجازه حملات را ندهند.

او گفت: «ما از طالبان ]امارت اسلامی افغانستان[می‌خواهیم تا اطمینان بدهند که حملات تروریستی از خاک افغانستان راه اندازی نمی‌شود. ما از پاکستان نیز می‌خواهیم تا از خویشتن‌داری کار بگیرد و اطمینان حاصل کند که در جریات تلاش‌های ضد تروریزم، غیرنظامیان آسیب نمی‌بینند.»

ژان پیر از مقام‌های پاکستان و امارت اسلامی همچنین خواست تا اختلافات شان را از طریق گفتگو حل کنند.

این مقام قصر سفید افزود: «ما متعهدیم تا اطمینان حاصل کنیم که افغانستان دیگر هیچگاهی به پناهگاه امن تروریست‌هایی تبدیل نمی‌شود که می‌خواهند به ایالات متحده یا سایر شرکا یا متحدان ما آسیب برسانند. بنابراین، ما این موضوع را کاملاً واضح کرده‌ایم و در این راستا ثابت قدم استیم.»

پیش از این، حکومت پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفت است که هدف عملیات که بر اساس معلومات استخباراتی انجام شد “تروریست‌های مرتبط با گروه حافظ گل بهادر” بودند. در اعلامیه گفته شده است که گروه بهادر در کنار تحریک طالبان پاکستان، مسوول حملات متعدد تروریستی در داخل پاکستان بوده که سبب مرگ صدها افراد ملکی و نیروهای امنیتی شده است.

در این اعلامیه همچنان آمده است که در جریان دو سال گذشته، پاکستان مکرراً نگرانی‌هایش را در مورد حضور گروه‌های تروریستی، به شمول تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان با امارت اسلامی شریک کرده است.

اما امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نتایج مزایده فریکانسی برای شرکت‌های مخابراتی اعلام شد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نتایج مزایده فریکانسی را برای شرکت‌های مخابراتی کشور اعلام کرده است.

نجیب الله حقانی، سرپرست این وزارت در یک نشست خبری دوشنبه هدف از این مزایده را بهره‌گیری موثر شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مخابراتی و ایجاد فضای مناسب برای ارایه خدمات با کیفیت مخابراتی در کشور گفته است.

مزایده فریکانسی در بخش‌ باند‌های ۲۱۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۶۰۰ میگاهرتز انجام شده که شرکت اتصالات برنده ۱۵ میگاهرتز، شرکت ام‌تی‌ان برنده ۱۰ میگاهرتز، شرکت افغان بیسیم برنده ۱۰ میگاهرتز و شرکت روشن برنده ۵ میگاهرتز فریکانسی شده اند.

اززش مجموعی این قرارداد ۹۸ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۱۴ دالر امریکایی اعلام شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

در پی حملات هوایی پاکستان، امارت اسلامی سفیر این کشور را احضار کرد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه (۲۸ حوت) اعلام کرد که سفیر پاکستان در کابل را احضار کرده و نامه اعتراضی خود را به او سپرده است.

این وزارت حملات هوایی پاکستان به خوست و پکتیکا را نکوهش کرده و به این کشور یادآوری کرده که «تجاوز بر خاک خود را به هیچ وجه تحمل نمی‌کند.»

در بیانیه رسمی این وزارت آمده که: «امارت اسلامی تجربه طولانی مبارزه برای آزادی در برابر ابرقدرت‌های جهان را دارد و تجاوز بر خاک خود را به هیچ وجه تحمل نخواهد کرد.»

این وزارت از دولت جدید ملکی پاکستان و مردم این کشور خواسته است که اجازه ندهند برخی از حلقات با اقدامات غیرمسئولانه و سیاست‌های نادرست روابط دو کشور همسایه و مسلمان را پیچیده کند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!