Connect with us

رویداد های اخیر

دو تن در انفجاری در شهر کابل زخم برداشتند

منتشر شده

در

(Last Updated On: دلو ۱۹, ۱۳۹۹)

پولیس کابل میگوید که بامداد امروز(یکشنبه، ۱۹ قوس) دو تن در دو انفجار در شهر کابل  زخم برداشته اند.

پولیس میگوید که یک واسطه نوع هایلکس بامداد امروز در مکروریان چهارم، مربوطات ناحیه نهم شهر کابل، هدف یک انفجار قرار گرفت که در نتیجته آن دو تن زخم برداشته اند.

پولیس می افزاید که انفجار دوم در احمد شاه بابا مینه، مربوطات ناحیه دوازهم شهر کابل، رخ داده است، اما تاکنون جزییات آن روشن نیست.

تاکنون مسوولیت این انفجارها را کسی به عهده نگرفته است.

این در حالی است که در این اواخر خشونت‌ها به ویژه انفجار ماین‌های مقناطیسی در کشور به ویژه در شهر کابل افزایش یافته اند، اما کدام گروه مسلح بشمول طالبان مسوولیت آن را به عهده نمی گیرد.

رویداد های اخیر

ادامه‌ی روند کمک‌های رمضانی بنیاد بیات در ولایت کابل

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۹, ۱۴۰۲)

ده‌ها خانواده‌ی فقیر در غرب کابل از بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات بهره‌مند شدند.

مسؤولان این بنیاد می‌گویند که کمک‌های این بنیاد در ماه مبارک رمضان به نیازمندان ادامه دارد و می‌خواهند که دست نیازمندان را بگیرند و به آنان کمک کنند.

دریافت کنندگان از کمک‌های بنیاد بیات قدردانی می‌کنند.

بسته‌های کمکی بیشتر شامل مواد خوراکی می‌باشند.

در همین حال شماری از افراد نیازمند که کمک‌های بنیاد بیات را دریافته خرسند اند و از نهادهای دیگر نیز خواستار کمک شدند.

بنیاد بیات یکی از بنیادهای مهم خیریه در کشور محسوب می‌شود که در بیست سال گذشته کارهای ارزشمندی را در بخش رسیدگی به آسیب دیده‌گان حوادث طبیعی، تطبیق پروژه‌های عام‌المنفعه، و کمک به نیازمندان در فصل‌های مختلف انجام داده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امریکا از پاکستان خواست پس از حملات هوایی در افغانستان از خویشتن‌داری کار بگیرد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۹, ۱۴۰۲)

ایالات متحده روز دوشنبه از پاکستان خواست تا در حمله ضد تروریستی خود در افغانستان از خویشتن‌داری کار بگیرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی قصر سفید، روز دوشنبه (۲۸ حوت) گفت که امارت اسلامی باید اطمینان بدهند که حملات ترورستی از افغانستان راه اندازی نمی‌شود.

این اظهارات سخنگوی قصر سفید پس از آن بیان شد که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، حملات هوایی یک‌شنبه شب پاکستان بر دو ولسوالی ولایت‌های پکتیکا و خوست را به شدت محکوم کرده و آنرا تجاوز بر خاک افغانستان خواند.

مجاهد با نشر اعلامیه‌ای گفت که نیروهای هوایی پاکستان در ساحهٔ لمن ولسوالی برمل ولایت پکتیکا و ساحهٔ افغان- دوبی ولسوالی سپیره ولایت خوست بر خانه‌های مسکونی بمباران کردند. او گفت که در نتیجه این حملات هوایی سه زن و سه کودک در پکتیکا و دو زن در خوست جان باختند.

ژان پیر در پاسخ به پرسشی به خبرنگاران گفت: «ما از تلفات جانی و جراحات ناشی از حملات در پاکستان و کشته شدن افراد ملکی در جریان حملات در افغانستان، عمیقا متاثر استیم.»

 این مقام قصر سفید از امارت اسلامی نیز خواست تا به گروه‌های تروریستی اجازه حملات را ندهند.

او گفت: «ما از طالبان ]امارت اسلامی افغانستان[می‌خواهیم تا اطمینان بدهند که حملات تروریستی از خاک افغانستان راه اندازی نمی‌شود. ما از پاکستان نیز می‌خواهیم تا از خویشتن‌داری کار بگیرد و اطمینان حاصل کند که در جریات تلاش‌های ضد تروریزم، غیرنظامیان آسیب نمی‌بینند.»

ژان پیر از مقام‌های پاکستان و امارت اسلامی همچنین خواست تا اختلافات شان را از طریق گفتگو حل کنند.

این مقام قصر سفید افزود: «ما متعهدیم تا اطمینان حاصل کنیم که افغانستان دیگر هیچگاهی به پناهگاه امن تروریست‌هایی تبدیل نمی‌شود که می‌خواهند به ایالات متحده یا سایر شرکا یا متحدان ما آسیب برسانند. بنابراین، ما این موضوع را کاملاً واضح کرده‌ایم و در این راستا ثابت قدم استیم.»

پیش از این، حکومت پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفت است که هدف عملیات که بر اساس معلومات استخباراتی انجام شد “تروریست‌های مرتبط با گروه حافظ گل بهادر” بودند. در اعلامیه گفته شده است که گروه بهادر در کنار تحریک طالبان پاکستان، مسوول حملات متعدد تروریستی در داخل پاکستان بوده که سبب مرگ صدها افراد ملکی و نیروهای امنیتی شده است.

در این اعلامیه همچنان آمده است که در جریان دو سال گذشته، پاکستان مکرراً نگرانی‌هایش را در مورد حضور گروه‌های تروریستی، به شمول تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان با امارت اسلامی شریک کرده است.

اما امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نتایج مزایده فریکانسی برای شرکت‌های مخابراتی اعلام شد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نتایج مزایده فریکانسی را برای شرکت‌های مخابراتی کشور اعلام کرده است.

نجیب الله حقانی، سرپرست این وزارت در یک نشست خبری دوشنبه هدف از این مزایده را بهره‌گیری موثر شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مخابراتی و ایجاد فضای مناسب برای ارایه خدمات با کیفیت مخابراتی در کشور گفته است.

مزایده فریکانسی در بخش‌ باند‌های ۲۱۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۶۰۰ میگاهرتز انجام شده که شرکت اتصالات برنده ۱۵ میگاهرتز، شرکت ام‌تی‌ان برنده ۱۰ میگاهرتز، شرکت افغان بیسیم برنده ۱۰ میگاهرتز و شرکت روشن برنده ۵ میگاهرتز فریکانسی شده اند.

اززش مجموعی این قرارداد ۹۸ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۱۴ دالر امریکایی اعلام شده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!