Connect with us

رویداد های اخیر

دونالد ترمپ اشرف غنی را یک فرد کلاهبردار و قاتل خطاب کرد 

منتشر شده

در

(Last Updated On: اسد ۲۷, ۱۴۰۰)

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا دریک گفتگو با شبکه خبری سکای نیوز اشرف غنی را فرد کلاهبردار و قاتل خطاب کرده است.

ترمپ می‌گوید که در زمان ماموریت‌اش، او هرگز غنی را دوست نداشت و به او اعتماد نمی‌کرد. هرچند، پس از فرار اشرف غنی از کشور، بگونه دقیق معلوم نیست که  او در کجا بسر می‌برد، اما دادخواهی شهروندان و شماری از سیاستگران برای پاسخگو قرار دادن او در فضای مجازی، گسترش یافته است.

فردی که حتا ماموران حکومت‌اش، او را به خیانت ملی متهم می سازند، از جمله بسم‌الله محمدی وزیر جنگ  که یکروز پیش از فرار با او یکجا به تپه تاریخی بالا حصار رفته بود. او در این مدت خواست خودش را حامی نیروهای مسلح تحت فرمانش نشان بدهد؛ اما در فرجام، با فراراش این نیروها ازهم پاشید.

قبل از فرار محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین دریک سخنرانی خود گفته  بود که:” در بیانه ام اگر شک و شبه بود، من آدمی هستم که که کشتی‌های خود را مثل طارق بن زید، آتش می‌زنم، من در خدمت مردم افغانستان هستم، من بچه ترس نیستم”.

حتا متحدان جهانی حکومت‌اش، فرار او را با بسته‌های ملیونی دالر از کشور، تعجب‌آور و باور نکردنی میدانند، از جمله دونالد ترمپ رییس جمهور پیشین امریکا که غنی را باری در پایگاه بگرام فرا خوانده بود.

دونالد ترمپ  رییس جمهور امریکا گفت:”{من می خواستم طالبان]با دولت افغانستان به توافق برسند، من هرگز به غنی اعتماد زیادی نداشتم. من این را آشکارا و صریح گفتم که فکر می کردم او کلاهبردار است. غنی تمام وقت خود را صرف غذا با سناتورهای ما كرد، سناتورها در جیب او بودند. اما من هرگز از او خوشم نیامد … او به طرق مختلف، با قتل فرار کرد.” 

حمدالله محب، و فضل محمد فضلی، که یکجا با اشرف غنی، فرار کرده اند، از سوی بسیاری از شهروندان خاین ملی خطا می‌شوند.

خالد، باشنده کابل گفت:” به این وطن جفا کرده وباید محکمه شود”. 

تاهنوز بگونه دقیق روشن نشده که اشرف غنی در کدام کشور بسر میبرد؛ اما دادخواهی کاربران افغان در شبکه‌های مجازی از بهر برگشاندن او سوی پولیس انترپول گسترش یافته است.

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ملا برادر و معاون صدراعظم قزاقستان در مورد ایجاد شبکه راه‌آهن گفتگو کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان در مورد ایجاد شبکه راه‌آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند.

معاونیت اقتصادی با نشر خبرنامه‌ای نوشته که ملا عبدالغنی برادر در این دیدار بر امضای برخی موافقت‌نامه‌ها به منظور حل مشکلات بانکی تاجران دو کشور، ایجاد شرکت‌های مشترک افغان – قزاق و ایجاد تسهیلات در صدور ویزه به تاجران افغان تاکید کرده است.

آقای ژومانگارین گفته است که قزاقستان در نظر دارد اتاق مشترک صنعت و تجارت و گروه مشترک تجارت و کار بین دو کشور ایجاد کند و آماده است در بخش‌های حکومت‌داری الکترونیکی، صنعت، تحصیلات عالی، معارف، صحت و بانک‌داری با افغانستان همکاری کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ایران و پاکستان درباره «گروه‌های تروریستی» در افغانستان ابراز نگرانی کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

ایران و پاکستان در یک بیانیه‌ای مشترک بر تعهد خود برای توسعه افغانستان به ‌حیث یک کشور صلح‌آمیز، متحد، مستقل و عاری از تهدیدهای تروریزم و قاچاق موادمخدر تاکید کردند.

دو طرف با اشاره به این‌که وجود سازمان‌های تروریستی در افغانستان تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان است، بر تمایل خود برای تقویت همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریزم و امنیت و ایجاد جبهه متحد علیه تروریزم تاکید نمودند.

آنان همچنان بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه گفتگو بحث کردند.

هر دو طرف ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان اذعان داشتند که مشارکت بیشتر همه اقشار افغانستان در تصمیم گیری‌های اساسی، به تقویت صلح و ثبات در این کشور منجر خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!