Connect with us

اخبار ساحوی

ده نیروی امنیتی پاکستان در حمله شبه نظامیان کشته شدند

منتشر شده

در

اخبار ساحوی

پنج کشته در حمله مهاجمان مسلح به شرکت صنایع هوانوردی ترکیه در انقره ترکیه

تصاویر منتشر شده از دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد دست‌کم سه مهاجم مسلح که یکی از آن‌ها زن بود، قبل از انفجار در ورودی شرکت تیراندازی می‌کنند.

Published

on

حمله افراد مسلح به شرکت صنایع هوانوردی و دفاع ترکیه (توساش) با پنج کشته و ۲۲ زخمی به پایان رسید.

مقام‌های دولت ترکیه، روز چهارشنبه (دوم عقرب) از کشته شدن دو تن از مهاجمان خبر داد و اعلام کرد حال سه تن از زخمی‌های این حمله نیز وخیم است.

علی یرلی‌کایا، وزیر دادخله ترکیه، ساعاتی پس از این حمله اعلام کرد که تعداد کشته‌های حمله به پنج نفر و تعداد زخمیان به ۲۲ نفر افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه، سه مهاجم با کشتن راننده یک تاکسی، موتر او را ربوده و به این شرکت راهبردی صنایع نظامی ترکیه در انقره نزدیک شدند.

یکی از مهاجمان با انفجار انتحاری در ورودی شرکت صنایع هوانوردی و دفاع ترکیه، فرصتی برای ورود دو مهاجم دیگر به ساختمان آن ایجاد کرد و درگیری در داخل ساختمان شرکت آغاز شد.

تصاویر منتشر شده از دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد دست‌کم سه مهاجم مسلح که یکی از آن‌ها زن بود، قبل از انفجار در ورودی شرکت تیراندازی می‌کنند.

شرکت توساش در زمینه طراحی و تولید طیاره‌های بدون سرنشین و هواپیماهای نظامی و غیرنظامی وسایر محصولات دفاعی فعالیت می‌کند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، هنگام دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، در حاشیه اجلاس بریکس، در جریان حادثه تروریستی روز چهارشنبه قرار گرفت و آن را به شدت محکوم کرد.

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که دقایقی بعد از پایان دیدار اردوغان و پوتین، مارک روته، سرمنشی ناتو، با رئیس‌جمهور ترکیه تماس تیلیفونی برقرار کرد و او نیز حادثه تروریستی یاد شده را به شدت محکوم کرد.

Continue Reading

اخبار ساحوی

فتح‌الله گولن از مخالفان سیاسی رییس جمهور ترکیه در امریکا درگذشت

مقام‌های ترکی فتح‌الله گولن را در دست‌داشتن در کودتای ناکام سال ۲۰۱۶ متهم کرده‌اند، ادعا‌های که از سوی گولن رد شد.

Published

on

فتح‌الله گولن، سیاست‌مدار و از مخالفان رجب‌طیب‌ اردوغان، رییس جمهور ترکیه در  سن ۸۳ سالگی به دلیل بیماری قلبی درگذشت.

رسانه‌های ترکی گزارش دادند که آقای گولن شام‌ گذشته (یک‌شنبه،۲۹میزان) در ایالت پنسیلوانیا امریکا درگذشته است.

او از سال ۱۹۹۹ در پنسیلوانیای امریکا زندگی می‌کرد و شبکه عظیم تربیتی-جاسوسی خود در کشورهای آسیای میانه و شرق اروپا را اداره می‌کرد.

مقام‌های ترکی فتح‌الله گولن را در دست‌داشتن در کودتای ناکام سال ۲۰۱۶ متهم کرده‌اند، ادعا‌های که از سوی گولن رد شد.

گولن در رابطه با کودتای ناکام در ترکیه افزوده بوده که «اگر تحقیقات “بی‌طرفانه، مستقل و بین‌المللی” درباره نقش او در کودتای ۲۰۱۶ انجام شود او به ترکیه بازگشته تا در دادگاه‌ حاضر شود.»

مقام‌های ترکیه بعد از این کودتای ناکام ده‌ها هزار نفر را بازداشت کردند. قاضی‌ها، سارنوال‌ها و اعضای پولیس و اردو جزء بازداشت شدگان بودند.

بیش از ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت از جمله داکتران، کارمندان و استادان پوهنتون‌ها و معلمان نیز با اتهام ارتباط با آقای گولن تعلیق یا اخراج شدند.

 او در سال‌های اخیر تحت حمایت سرویس اطلاعاتی آمریکا(سی آی ای) قرار داشت و علیرغم درخواست‌های مکرر دولت ترکیه برای استرداد و محاکمه وی، واشنگتن هیچگاه حاضر به عودت وی نشد.

جنبش خدمت گولن، که ازسوی این روحانی دینی ترکیه اساس گذاشته بوده دارای هزاران هوادار و حامی مالی و بیش از هزار مرکز آموزشی است که به دانش‌آموزان برای ورود به پوهنتون‌ها کمک می‌کنند.

این جنبش که به ارائه خدمات اجتماعی همراه با ارزش‌های دینی محافظه‌کارانه شهرت دارد از سوی دولت اردوغان به عنوان گروه تروریستی معرفی شد.

او در جریان حیات‌ش ده‌ها کتاب به نشر رسانده که به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه و در لست پرفروش‌ترین کتاب‌ها همچنان قرار گرفته است.

Continue Reading

اخبار ساحوی

رهبر ایران: بدون شک از دست دادن سنوار برای محور مقاومت، دردناک است

خامنه‌ای در این پیام گفت السنوار «ضربه‌ جبران‌ناپذیر هفتم اکتوبر را به یادگار گذاشت» و در ادامه اعلام کرد با کشته‌شدن السنوار «مقاومت کمترین توقف» نخواهد داشت.

Published

on

علی خامنه‌ای، رهبر ایران، دو روز پس از تایید خبر کشته‌شدن یحیی السنوار، رهبر حماس، با انتشار بیانیه‌ای، مرگ او را دردناک خواند.

خامنه‌ای در این بیانیه مدعی شد این جبهه با وجود از دست دادن شخصیت‌های برجسته، به مسیر خود ادامه خواهد داد.

خامنه‌ای در این پیام که روز شنبه (۲۸میزان) منتشر شد، گفت السنوار «ضربه‌ جبران‌ناپذیر هفتم اکتوبر را به یادگار گذاشت» و در ادامه اعلام کرد با کشته‌شدن السنوار «مقاومت کمترین توقف» نخواهد داشت.

در این پیام، علی خامنه‌ای برخلاف پیام‌های مشابه دیگرش در ماه‌های اخیر، به انتقام‌گیری یا مجازات اسرائیل هیچ اشاره‌ای نکرده است.

اسرائیل سنوار را به‌عنوان طراح اصلی حمله گسترده حماس به این کشور در هفت اکتوبر ۲۰۲۳ می‌داند؛ حمله‌ای که باعث آغاز درگیری‌های اخیر در غزه شد. سنوار تابستان امسال پس از کشته شدن اسماعیل هنیه، رئیس پیشین حماس در تهران، به این سمت منصوب شد.

پیش از انتصاب او به رهبری حماس، وب‌سایت خامنه‌ای ویدیویی از دیداری با سنوار در سال ۲۰۱۱ را منتشر کرده بود که در جریان سفر هیئتی به رهبری اسماعیل هنیه به تهران صورت گرفته بود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!