Connect with us

رویداد های اخیر

خلیلزاد: ممنوعیت آموزش دختران بالاتر از صنف ششم کار اسلامی نیست

آقای خلیلزاد در صفحه ایکس خود نوشته است که رهبری فعلی امارت اسلامی، افغانستان را به یگانه کشوری در جهان مبدل کرده که دختران بالاتر از صنف ششم اجازه ندارند به مکتب بروند.

منتشر شده

در

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه پیشین امریکا برای صلح افغانستان، از ممنوعیت آموزش دختران بالاتر از صنف ششم توسط امارت اسلامی انتقاد کرده و گفته که این یک عمل اسلامی نیست.

آقای خلیلزاد در صفحه ایکس خود نوشته است که رهبری فعلی امارت اسلامی، افغانستان را به یگانه کشوری در جهان مبدل کرده که دختران بالاتر از صنف ششم اجازه ندارند به مکتب بروند.

او تاکید کرد که این ممنوعیت حتی در کشورهای اسلامی وجود ندارد و این نشان می‌دهد که یک عمل اسلامی نیست و در واقع اسلامی دانستن آن «مایه شرمساری» است.

آقای خلیلزاد اشاره کرده که اخیراً گروه بریکس در بیانیه‌ خود مخالفت خود را با این سیاست امارت اسلامی ابراز نمود.

این در حالیست که امارت اسلامی بارها تاکید کرده که قوانین در افغانستان بر اساس شریعت ساخته می‌شود و آموزش دختران یک موضوع داخلی کشور است.

رویداد های اخیر

امارت اسلامی: اقدامات اسرائیل وضعیت ناملایم در منطقه را پیچیده می‌سازد

Published

on

وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان حملات «رژیم صهیونیستی» بر ایران را محکوم کرده و گفته است، اقدامات این کشور تلاشی در جهت تشدید خشونت در منطقه است که وضعیت ناملایم در منطقه را بیشتر از پیش پیچیده می‌سازد.

وزارت خارجه در بیانیه‌ای امروز (شنبه) گفته است که اقدامات اسرائیل نقض صریح حریم ایران پنداشته می‌شود.

در بیانیه آمده است: «همه جهت‌های تأثیرگذار مسوولیت دارند که جلوی رژیم صهیونیستی به سوی گسترش بیشتر خشونت و جنایات در منطقه را بگیرند.»

خبرنامه افزوده است: «متأسفانه رژیم صهیونیستی در جریان بیشتر از یک سال نه تنها اینکه جنایت‌اش را در غزه به پایان نرسانید، بلکه به مناطق دیگر نیز گسترش داد.»

وزارت خارجه تصریح کرده که دوام این وضعیت منجر به نگرانی‌های جدی نسبت به وضعیت انسانی و امنیتی در منطقه شده است.

گفتنی است که اردوی ایران روز شنبه تایید کرد، پایگاه‌های نظامی این کشور در سه ولایت از جمله تهران، خوزستان و ایلام هدف حملات اسرائیل قرار گرفته‌اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ملا برادر کار ساخت لین دوم سرک کابل – جلال آباد را افتتاح کرد

معاون اقتصادی ریاست الوزرا خاطر نشان کرد که این سرک بر اساس حکم رهبر امارت اسلامی با تفکیک نوعیت وسایط و عراده جات که در شاهراه کابل- جلال آباد رفت و آمد می نماید، در بدل حق العبور وضع شده ساخته می‌شود.

Published

on

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا امروز (شنبه، ۵ عقرب) کار ساخت لین دوم سرک کابل – جلال آباد را افتتاح نمود.

ملا برادر در مراسمی به همین مناسبت گفت که لین دوم سرک کابل ـ جلال آباد، یک پروژه مهم در اتصال داخلی و ترانسپورتی زمینی کشور است که دو ولایت بزرگ تجارتی و استراتیژیک کابل و ننگرهار را در فاصله کم با هم وصل می سازد.

وی افزود که تسهیلات تجارتی میان دو شهر مهم اقتصادی، تجارتی و ترانزیتی نتنها باعث رشد تجارت داخلی می گردد، بلکه در توسعه روابط و مناسبات تجارتی با کشور های منطقه و جهان نیز نقش مهم دارد و می‌تواند به اقتصاد ملی کشور کمک نماید.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا خاطر نشان کرد که این سرک بر اساس حکم رهبر امارت اسلامی با تفکیک نوعیت وسایط و عراده جات که در شاهراه کابل- جلال آباد رفت و آمد می نماید، در بدل حق العبور وضع شده ساخته می‌شود.

ملا برادر ضمن اشاره به ارزش این شاهراه گفت که با تکمیل کار لین دوم سرک کابل ـ جلال آباد، ازدحام ترافیکی در لین اول کاهش یافته که با آن حوادث ترافیکی کاهش خواهد یافت.

وی افزود که با ساخت این راه مهم، تسهیلات در رفت و آمد به میان آمده، اموال تجارتی مصون، با هزینه کم و با سرعت انتقال می یابد و همچنان باعث رشد کارو بارهای کوچک و متوسط در مسیر راه خواهد شد.

قابل یادآوری است که لین دوم سرک کابل – جلال آباد که ۱۵۰ کیلومتر طول دارد، از ولسوالی بگرامی ولایت کابل آغازو با عبور از ولسوالی خاک جبار ولایت کابل و ولسوالی های حصارک، خوگیانی و سرخرود ننگرهار به سرک حلقوی ننگرهار متصل می‌شود.

اکنون کار ساخت اساسی لات اول فاز نخست این سرک که ۲۲ کیلومتر طول دارد، آغاز گردیده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

قمی: برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی افغانستان در پروژه های بزرگ ایران تلاش می‌کنیم

Published

on

نماینده ویژه رئیس ‌جمهور ایران در امور افغانستان گفته است که تهران تلاش می‌کند تا با تسهیل شرایط و رفع موانع، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی افغانستان را به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ ایران جذب نماید.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسن کاظمی قمی درحاشیه یک نمایشگاه بین المللی در مشهد افزود که توسعه بندر چابهار ایران نیازمند جذب سرمایه های بزرگ است و مسیر ایران و افغانستان می‌تواند با توسعه این بندر، دهلیز ترانزیت منطقه شمال به جنوب و شرق به غرب را ایجاد کند.

او گفت که کشورهای آسیای میانه و افغانستان به توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران علاقه‌مند هستند.

کاظمی قمی اظهار داشت: «در کشور ما با توجه به تجربیات خوبی که در حوزه سازندگی پس از جنگ شروع شد، سیاست کشورمبتنی بر کمک به ثبات و امنیت و سازندگی دیگر کشورها استوار گردید لذا نقش جدی برای مشارکت در بازسازی و سازندگی کشور هایی مانند افغانستان وجود دارد.»

قابل یادآوریست که نمایشگاه بین‌المللی «صادرات به آسیای میانه و افغانستان و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» به تاریخ اول ماه عقرب در مشهد آغاز شد و روز جمعه پایان یافت.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!