Connect with us

جهان

خلیلزاد در باره آغاز مذاکرات بین الافغانی با کشورهای منطقه دیدار میکند

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای روند صلح در افغانستان در مورد بحث و گفتگو درباره آغاز مذاکرات بین الافغانی با کشورهای منطقه صحبت می کند.

وزارت امور خارجه امریکا گفته است که خلیلزاد در حال سفر به کشور های قطر، هند و پاکستان است.

به گفته وزارت امور خارجه امریکا، خلیلزاد با نمایندگان طالبان در دوحه پایتخت قطر دیدار می کند تا توافق نامه ای را که با امریکا امضا کرده اند، به طور کامل اجرایی سازند. او همچنین برای گفتگو در مورد روند صلح با مقامات پاکستان و هند دیدار خواهد کرد، که نقش این دو کشور در صلح افغانستان حیاتی میباشد. وزارت خارجه امریکا گفته است: “در هر مرحله، او خواستار کاهش سریع خشونت، تسریع در زمان بندی برای شروع مذاکرات بین الافغانی و همکاری بین همه طرف ها در مبارزه با بیماری کووید-۱۹ در افغانستان خواهد شد.”

از سوی هم سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در تویتی گفته است که معاون طالبان ملا برادار و هیئت همراهش با داکتر خلیزاد نماینده آمریکا در حضور نماینده ویژه وزارت امور خارجه قطر، مطلق القحطانی دیدار کرده است.

او افزوده است که درین نشست بر تسریع روند رهایی زندانیان، آغاز مذاکرات بین الافغانی و اجرایی شدن کامل توافق نامه امضا شده با آمریکا تمرکز صورت گرفت.

باید گفت که خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا از آدرس شخصی خود در رابطه به مسائیل فوق چیزی نگفته است.

جهان

برخورد دو هلیکوپتر مالیزیا با یکدیگر در هوا ۱۰ کشته بر جای گذاشت

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۳)

مقام‌های مالیزیا اعلام کرده اند که دو هلیکوپتر نیروی بحری این کشور در جریان تمرینات روز سه‌شنبه در هوا با یکدیگر برخورد نموده که از اثر آن همه ۱۰ عضو خدمه آن کشته شدند.

به گفته نیروی بحری مالیزیا، این حادثه در پایگاه بحری لوموت در ایالت غربی پراک ساعت ۹:۳۲ صبح روز سه شنبه رخ داد.

رویترز به نقل از نیروی بحری مالیزیا اعلام کرد که مرگ همه قربانیان در صحنه تایید شده و برای شناسایی به شفاخانه نظامی پایگاه بحری لوموت فرستاده شدند.

ویدیویی که در رسانه‌های محلی پخش شده، نشان می‌دهد که در هنگام پرواز چندین هلیکوپتر، بال یکی از هلیکوپترها با هلیکوپتر دیگری برخورد کرده و سقوط می‌کند.

به گزارش رویترز، نیروی بحری مالیزیا اعلام کرده که تحقیقاتی را درباره علت این حادثه انجام خواهد داد.

Continue Reading

جهان

دو هلیکوپتر نظامی جاپان به بحر سقوط کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲, ۱۴۰۳)
وزیر دفاع جاپان اعلام کرده است که دو هلیکوپتر نیروی بحری این کشور در جریان تمرین به بحر سقوط کرده و حداقل یکی از هشت خدمه آن کشته شده است.

به گزارش رویترز، دو هلیکوپتر گشت‌زنی SH-60 شنبه شب در نزدیکی توریشیما در جزایر دورافتاده ایزو در سواحل جنوبی مرکز جاپان تمرینات ضد تجهیزات زیر بحری انجام می‌دادند.

مینورو کیهارا، وزیر دفاع جاپان در یک کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه گفت که بررسی‌ها در مورد علت سقوط آغاز شده است. وی افزود که دو دستگاه ضبط پرواز در نزدیکی یکدیگر کشف شده و احتمال برخورد این دو هلیکوپتر بسیار زیاد است.

نیروی بحری دفاع ‌ذاتی جاپان و گارد ساحلی این کشور در جستجوی هفت خدمه باقی مانده هستند.

اوایل روز شنبه، یوشیتاکا ساکای، رئیس ستاد نیروی بحری دفاع ‌ذاتی جاپان گفت که اعتقاد ندارد کشور دیگری در این حادثه دست داشته باشد.

رام امانویل، سفیر ایالات متحده در جاپان در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که کشورش آماده کمک به عملیات جستجو و نجات است.

 

Continue Reading

جهان

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای‌گیری می‌کند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۰, ۱۴۰۳)

دیپلمات‌ها می‌گویند که شورای امنیت سازمان روز جمعه (۳۱حمل) درباره درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل متحد رای‌گیری می‌کند، اقدامی که انتظار می‌رود واشینگتن به عنوان متحد اصلی اسرائیل مانع تصویبش شود٬ چرا که تصویب آن به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

شورای امنیت که متشکل از ۱۵ عضو است ساعت ۳ بعدازظهر روز جمعه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که به مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیشنهاد می‌دهد «کشور فلسطین به عضویت سازمان ملل پذیرفته شود» به رای خواهد گذاشت.

این پیش‌نویس قطعنامه برای تصویب به دست کم ۹ رای مثبت اعضای شورای امنیت سازمان ملل نیاز دارد در حالی که هیچ یک از پنج کشور ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین که در شورا از حق وتو برخوردارند نباید با آن مخالفت کنند.

به گفته دیپلمات‌ها، این پیش‌نویس قطعنامه از حمایت ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار است که همین امر ایالات متحده را وادار می‌کند از حق وتوی خود استفاده کند.

الجزایر که به عنوان یکی از اعضای دوره‌ای شورای امنیت پیش‌نویس این قطعنامه را آماده کرده است خواسته بود که رای‌گیری درباره آن روز پنج‌شنبه همزمان با نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه که وزرای کشورها نیز در آن حضور می‌یابند، انجام شود.

ایالات متحده تاکید کرده که تاسیس کشور مستقل فلسطین باید از طریق مذاکرات مستقیم بین طرفین انجام بگیرد و نه در سازمان ملل.

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، نیز روز چهارشنبه (۲۹حمل) گفت: «اعتقاد نداریم که تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت لزوما می‌تواند ما را به جایی برساند که بتوانیم راه‌حل دو کشوری را اجرا کنیم.»

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!