Connect with us

جهان

خالد مشعل: حماس مثل ققنوس از خاکستر غزه برمی‌خیزد

وی اظهار کرد که حماس در تمامی جبهه‌های نبرد در غزه مستقر شده و اردوی اسرائیل را به دام می‌اندازد.

منتشر شده

در

خالد مشعل، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفته است که این جنبش همچون ققنوس در حال بازیابی قدرت خود است و به جذب نیروهای خود و تولید سلاح ادامه می‌دهد.

وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز به مناسبت اولین سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتوبر، درگیری‌های کنونی با اسرائیل را بخشی از یک نبرد طولانی‌مدت که ریشه در «نکبت» سال ۱۹۴۸ دارد، توصیف کرد.

وی افزود که: «تاریخ فلسطین مملو از دوره‌های مختلفی از نبردها است» و با وجود از دست دادن برخی نیروها و تجهیزات، حماس با یاری خداوند بار دیگر قدرت خود را بازخواهد یافت.»

مشعل با اشاره به کاهش توان نظامی حماس در یک سال گذشته، تصریح کرد که این جنبش همچنان توانایی اجرای عملیات‌های تاکتیکی و مقابله با نیروهای اسرائیلی را دارد.

وی اظهار کرد که حماس در تمامی جبهه‌های نبرد در غزه مستقر شده و اردوی اسرائیل را به دام می‌اندازد.

وی همچنین عنوان کرد که حماس علاوه بر حفظ توان نظامی خود، همچنان به جذب جوانان و تولید مهمات و تسلیحات می‌پردازد و عملیات «طوفان الاقصی» را پاسخی طبیعی به اشغالگری و جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین و مقدسات آنان، به‌ویژه مسجدالاقصی، توصیف کرد.

مشعل افزود که این عملیات نقطه عطفی در مسیر تقویت مقاومت و افزایش توانمندی‌های آن بوده است.

مشعل که سه دهه رهبری سیاسی حماس را بر عهده داشته، اکنون به‌عنوان چهره‌ای دیپلوماتیک شناخته می‌شود که نفوذ زیادی در حماس دارد. به گزارش رویترز، اظهارات مشعل نشان می‌دهد که حماس قصد عقب‌نشینی نداشته و با قدرت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

جهان

نتانیاهو به مکرون: محدودیت علیه اسرائیل به نفع حکومت ایران و گروه‌های نیابتی‌اش است

مکرون روز شنبه گفته بود که به منظور یافتن راه‌حلی سیاسی برای جنگ، باید صادرات سلاح‌های مورد استفاده در غزه به اسرائیل متوقف شود.

Published

on

بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل، روز یک‌شنبه (۱۵میزان) در تماس تیلیفونی با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، گفته است وضع محدودیت علیه اسرائیل به نفع ایران و گروه‌های نیابتی‌اش است.

مکرون روز شنبه گفته بود که به منظور یافتن راه‌حلی سیاسی برای جنگ، باید صادرات سلاح‌های مورد استفاده در غزه به اسرائیل متوقف شود.

بر اساس بیانیه دفتر نتانیاهو، او در این تماس تیلیفونی به مکرون گفت: «همانطور که [حکومت] ایران از تمام اعضای محور تروریستی خود حمایت می‌کند، از دوستان اسرائیل انتظار می‌رود که از اسرائیل حمایت کنند و اقدام به وضع محدودیت‌هایی نکنند که تنها موجب تقویت محور شرارت ایران خواهد شد.»

این بیانیه افزود: «نتانیاهو تاکید کرد که اقدامات اسرائیل علیه حزب‌الله فرصتی برای ایجاد تغییر وضعیت در لبنان به سوی ثبات بهتر، امنیت، و صلح در کل منطقه خلق می‌کند.»

رهبران دو کشور توافق کردند که در جریان سفر روز دوشنبه ژان-نوئل باروت، وزیر خارجه فرانسه به اسرائیل، گفتگو در این زمینه ادامه یابد.

دیپلومات بلند رتبه فرانسه در حال انجام سفر چهار روزه خود به خاورمیانه است. پاریس همگام با امریکا و دیگر کشورهای غربی تلاش می‌کند از گسترش جنگ در غزه به سراسر خاورمیانه جلوگیری کند.

تماس تیلیفونی نتانیاهو و مکرون همزمان با گمانه‌زنی‌ها درباره حمله احتمالی اسرائیل علیه حکومت ایران در پاسخ به حمله راکت هفته گذشته ایران به اسرائیل انجام شد.

حکومت ایران در این حمله ۱۸۰ فروند راکت بالستیک به سمت اسرائیل پرتاب کرد که به گفته مقام‌های اسرائیلی، ۹۰ درصد آنها قبل از اصابت به خاک اسرائیل، منهدم شدند و ۱۰ درصد باقیمانده نیز هیچ خسارت یا تلفات قابل‌توجهی برجای نگذاشتند.

این در حالی است که حکومت ایران در شب ۲۵ حمل سال جاری نیز بیش از ۳۲۰ راکت بالستیک، کروز، و طیاره بدون سرنشین به سمت اسرائیل پرتاب کرده بود.

Continue Reading

جهان

شرکت هوانوردی امارات استفاده مسافران از پیجر و مخابره واکی تاکی را ممنوع کرد

جنبش حزب الله لبنان و مقامات این کشور، اسرائیل را مسئول این انفجارها اعلام کردند.

Published

on

شرکت هوانوردی امارات روز شنبه (۱۴میزان) اعلام کرد که پس از انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان، این کشور استفاده از پیجر در طیاره‌های مسافربری خود را ممنوع کرده است.

این شرکت هوانوردی اعلام کرد که همه مسافرانی که در پروازهای به مقصد، یا از طریق دبی سفر می‌کنند، از حمل پیجر و دستگاه‌های مشابه در بکس‌های شان منع شده اند.

این شرکت هوانوردی هشدار داد در صورتی که چنین اقلامی در بکس‌های مسافران یافت شود، از سوی پولیس دبی ضبط می‌شود.

این اقدام پس از یک سلسله انفجارهای پیجرها و دستگاه‌های ارتباطی در لبنان در روزهای ۱۷و ۱۸ سپتامبر صورت گرفته است. رویدادی که منجر به جان باختن بیش از ۴۰ نفر و زخمی شدن نزدیک به ۳۵۰۰ نفر شد.

جنبش حزب الله لبنان و مقامات این کشور، اسرائیل را مسئول این انفجارها اعلام کردند.

Continue Reading

جهان

امریکا به لبنان ۱۵۷ میلیون دالر کمک می‌کند

Published

on

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده است که این کشور نزدیک به ۱۵۷ میلیون دالر کمک بشردوستانه برای حمایت از مردم لبنان و منطقه درپی تشدید بحران ناشی از جنگ ارائه می‌کند.

وزارت خارجه امریکا با نشر بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شده، گفته است: «این بودجه به نیازهای جدید و موجود بیجا‌شدگان داخلی و جمعیت پناهندگان در داخل لبنان و جوامعی که میزبان آنها هستند، رسیدگی می‌کند. این کمک‌ها همچنان از کسانی که به سوریه گریخته‌اند، حمایت خواهد کرد.»

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!