رویداد های اخیر

حوادث ترافیکی در روزهای عید در هرات ۳ کشته و بیش از ۲۳۰ زخمی برجای گذاشته است

به گفته آنان، این آمار طی هفته گذشته و با شروع رخصتی‌های عید سعید قربان ثبت شده است.

Published

on

(Last Updated On: )

داکتران در شفاخانه حوزوی هرات می‌گویند که در نتیجه حوادث ترافیکی طی کمتر از یک هفته گذشته در این ولایت سه تن جان باختند و بیش از ۲۳۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته آنان، این آمار طی هفته گذشته و با شروع رخصتی‌های عید سعید قربان ثبت شده است.

داکتران افزوده‌اند که در هفته گذشته روزانه تا ۶۰ زخمی از اثر حوادث ترافیکی به شفاخانه حوزوی این ولایت منتقل شده‌اند.

احمد فرهاد افضلی، سرپرست طبابت شفاخانه حوزوی هرات گفته است: «ما در مجموع روزانه حدود ۶۰ واقعه مجروح حادثه ترافیکی داشتیم و در مجموع سه واقعه فوتی بود.»

آقای افضلی افزود: «کتگوری اینها شامل خانم‌ها و اطفال بودند اما اکثریت آنها جوانانی موترسایکل سوار بودند.»

داکتران در بخش جراحی این شفاخانه تأکید کرده‌اند که در بیشتر این حوادث، معمولاً جوانان یکی از اعضای بدن خود را از دست داده‌اند.

برکت الله محمدی، داکتر در بخش جراحی مغز و اعصاب شفاخانه حوزوی هرات گفت: «بعضی اوقات آنقدر شدت ضربات زیاتر است که در ساحه فوت می‌کنند. یک تعداد اینها غالباً در بخش جراحی اعصاب تحت بستر قرار می‌گیرند.»

عزیزالرحمن جامی، داکتر در بخش جراحی مغز واعصاب نیز گفت: «کسانی که قوانین و مقررات ترافیکی را مراعات نمی‌کنند، یا جریمه سنگین شوند، یا اگر جریمه پرداخت کرده‌ نمی‌توانند، حد اقل شش ماه موترسایکل آنان را قید کنند؛ بیبینید که تغییرات میاید یا نه.»

با این حال، شماری از باشندگان هرات گفته‌اند که عدم توجه رانندگان به قوانین ترافیکی، بی‌توجهی خانواده‌ها در قسمت فرزندان‌شان از عمده‌ترین عواملی می‌باشد که باعث رویدادهای ترافیکی می‌شود.

با شروع فصل گرما، آمار حوادث ترافیکی درهرات بلند می‌رود. بیشتر جوانان در این ولایت ازموترسایکل استفاده می‌کنند، اما بی‌احتیاطی، تیزرانی وعدم توجه به قوانین ترافیکی سبب افزایش حوادث ترافیکی شده است.

مطالب مرتبط: 

بیش از یک‌هزار معتاد به مواد مخدر در هرات پس از تداوی رخصت شدند

کمک‌های بشردوستانه ترکیه به زلزله‌زده‌گان هرات

Trending

خروج از نسخه موبایل