Connect with us

رویداد های اخیر

حوادث ترافیکی در روزهای عید در هرات ۳ کشته و بیش از ۲۳۰ زخمی برجای گذاشته است

به گفته آنان، این آمار طی هفته گذشته و با شروع رخصتی‌های عید سعید قربان ثبت شده است.

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

داکتران در شفاخانه حوزوی هرات می‌گویند که در نتیجه حوادث ترافیکی طی کمتر از یک هفته گذشته در این ولایت سه تن جان باختند و بیش از ۲۳۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته آنان، این آمار طی هفته گذشته و با شروع رخصتی‌های عید سعید قربان ثبت شده است.

داکتران افزوده‌اند که در هفته گذشته روزانه تا ۶۰ زخمی از اثر حوادث ترافیکی به شفاخانه حوزوی این ولایت منتقل شده‌اند.

احمد فرهاد افضلی، سرپرست طبابت شفاخانه حوزوی هرات گفته است: «ما در مجموع روزانه حدود ۶۰ واقعه مجروح حادثه ترافیکی داشتیم و در مجموع سه واقعه فوتی بود.»

آقای افضلی افزود: «کتگوری اینها شامل خانم‌ها و اطفال بودند اما اکثریت آنها جوانانی موترسایکل سوار بودند.»

داکتران در بخش جراحی این شفاخانه تأکید کرده‌اند که در بیشتر این حوادث، معمولاً جوانان یکی از اعضای بدن خود را از دست داده‌اند.

برکت الله محمدی، داکتر در بخش جراحی مغز و اعصاب شفاخانه حوزوی هرات گفت: «بعضی اوقات آنقدر شدت ضربات زیاتر است که در ساحه فوت می‌کنند. یک تعداد اینها غالباً در بخش جراحی اعصاب تحت بستر قرار می‌گیرند.»

عزیزالرحمن جامی، داکتر در بخش جراحی مغز واعصاب نیز گفت: «کسانی که قوانین و مقررات ترافیکی را مراعات نمی‌کنند، یا جریمه سنگین شوند، یا اگر جریمه پرداخت کرده‌ نمی‌توانند، حد اقل شش ماه موترسایکل آنان را قید کنند؛ بیبینید که تغییرات میاید یا نه.»

با این حال، شماری از باشندگان هرات گفته‌اند که عدم توجه رانندگان به قوانین ترافیکی، بی‌توجهی خانواده‌ها در قسمت فرزندان‌شان از عمده‌ترین عواملی می‌باشد که باعث رویدادهای ترافیکی می‌شود.

با شروع فصل گرما، آمار حوادث ترافیکی درهرات بلند می‌رود. بیشتر جوانان در این ولایت ازموترسایکل استفاده می‌کنند، اما بی‌احتیاطی، تیزرانی وعدم توجه به قوانین ترافیکی سبب افزایش حوادث ترافیکی شده است.

مطالب مرتبط: 

بیش از یک‌هزار معتاد به مواد مخدر در هرات پس از تداوی رخصت شدند

کمک‌های بشردوستانه ترکیه به زلزله‌زده‌گان هرات

رویداد های اخیر

مجاهد: در نشست دوحه مسایل داخلی افغانستان مطرح نخواهد شد

وی افزود که در نشست سوم دوحه موضوعات اقتصادی، محدودیت‌ها و دست‌آوردهای امارت اسلامی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

Published

on

(Last Updated On: )

سخنگوی امارت اسلامی گفته است که حقوق زنان یک موضوع داخلی بوده و در نشست سوم دوحه در باره افغانستان مطرح نخواهد شد.

ذبیح الله مجاهد امروز (شنبه) در یک نشست خبری در کابل همچنان تاکید نمود که شرایط امارت اسلامی برای اشتراک در این نشست پذیرفته شده و هیات آن به منظور تفاهم و حل مشکلات به دوحه می‌رود.

وی افزود که در نشست سوم دوحه موضوعات اقتصادی، محدودیت‌ها و دست‌آوردهای امارت اسلامی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مجاهد گفت: «در چوکات منافع ملی کشور از تمام کشورها می‌خواهیم که مردم افغانستان را در این شرایط سخت تنها نگذارند، بلکه مکلفیت شان را در قبال مواردی که حق مردم افغانستان است، ادا کنند و در بازسازی و تقویت اقتصادی افغانستان سهم گیرند و موانع را از بین ببرند.»

از سویی هم، سخنگوی امارت اسلامی موضوعات مرتبط به افغان‌ها را به شمول آنچه که محدودیت‌های تحصیلی و کاری دختران و زنان خوانده می‌شود، موضوعات داخلی دانست و تاکید کرد که نشست‌های بین المللی جای مطرح ساختن این موضوعات نیست.

آقای مجاهد همچنان کشورهای اشتراک کننده در نشست دوحه را به تعامل مثبت با امارت اسلامی دعوت نمود.

سومین نشست دوحه قرار است فردا و پس فردا با میزبانی سازمان ملل متحد در پایتخت قطر برگزار شود.

نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان در این نشست حضور خواهند داشت و قرار است به نمایندگی از امارت اسلامی، ذبیح‌الله مجاهد در راس یک هیات شش نفری از وزارت امور خارجه، دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر، وزارت صنعت و تجارت، معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله و د افغانستان بانک در این نشست اشتراک کند.

 

مطالب مرتبط:

سازمان ملل: هدف نشست دوحه به رسمیت شناختن امارت اسلامی نیست

سازمان ملل: حقوق زنان در نشست سوم دوحه برجسته خواهد بود

Continue Reading

رویداد های اخیر

تحریک انصاف پاکستان اظهارات وزیر دفاع این کشور را مبنی بر احتمال عملیات در افغانستان محکوم کرد

آنان افزودند که اظهارات خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان نه تنها روابط «برادرانه» پاکستان با افغانستان را بلکه آرامش منطقه را نیز به خطر می‌اندازد.

Published

on

(Last Updated On: )

در پی اظهارات وزیر دفاع پاکستان مبنی بر احتمال انجام عملیات علیه «تی‌تی‌پی» در افغانستان، حزب تحریک انصاف پاکستان گفته است که پاکستان نباید در هیچ کشوری مداخله کند.

اعضای این حزب روز جمعه در مجلس نمایندگان پاکستان گفتند: «ما اجازه دخالت در کشور خود را نمی‌دهیم، پس نباید در هیچ کشور دیگری مداخله کنیم».

آنان افزودند که اظهارات خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان نه تنها روابط «برادرانه» پاکستان با افغانستان را بلکه آرامش منطقه را نیز به خطر می‌اندازد.

اسد قیصر، یکی از اعضای ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان گفت: «روابط ما با هند بر اساس رقابت است و حالا تلاش می‌کنیم با افغانستان به طور مشابه رفتار کنیم. ما نمی‌توانیم تشدید درگیری و بی‌نظمی بیشتر را تحمل کنیم.»

او تاکید کرد که انجام حملات در داخل یک کشور همسایه خطر سوق دادن کل منطقه را به سمت جنگ به همراه خواهد داشت.

عمر ایوب، رهبر اپوزیسیون در مجلس نمایندگان پاکستان نیز خاطر نشان کرد که «حتی قدرت‌های بزرگ جهان در افغانستان با چالش هایی روبه‌رو شدند.»

او در گفتگو با خبرنگاران در خارج از پارلمان افزود: «هند حملات تروریستی زیادی را در داخل پاکستان هدایت می‌کند. چرا وزیر دفاع در مورد حمله در داخل هند صحبت نکرد؟»

مقام‌های پاکستانی همواره ادعا کرده اند که حملات در این کشور در خاک افغانستان طراحی می‌شود، اما امارت اسلامی این ادعا را رد کرده و تاکید نموده که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده صورت گیرد.

وزارت دفاع افغانستان همچنان اظهارات اخیر وزیر دفاع پاکستان را ناسنجیده دانسته و گفته است که چنین اظهارات به نفع هیچ طرفی نیست.

وزارت دفاع هشدار داده است که اگر کسی به هر بهانه‌ای بر حریم افغانستان تجاوز کند، مسوولیت «عواقب» آن را بر عهده خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط:

وزیر دفاع پاکستان: در صورت نیاز به پناهگاه‌های «تی‌تی‌پی» در افغانستان حمله می‌کنیم

فضل الرحمان: تلاش‌هایم برای بهبود روابط میان افغانستان و پاکستان نقش بر آب شده است

Continue Reading

رویداد های اخیر

مک‌کال: بایدن در مورد نیروهای امریکایی در افغانستان دروغ گفته است

مک‌کال خاطر نشان کرد که ۲۶ آگست ۲۰۲۱ مرگبار ترین روز برای امریکا طی بیش از یک دهه بود و به‌حیث لکه ننگی بر امریکا و سیاست خارجی امریکا برای نسل‌ها باقی خواهد ماند.

Published

on

(Last Updated On: )

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است که ادعای جو بایدن، رئیس جمهور این کشور مبنی بر اینکه زیر اداره وی هیچ نیروی امریکایی در افغانستان کشته نشده، حقیقت ندارد.

بایدن در مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا، گفته بود که او یگانه رئیس جمهور طی یک دهه است که تحت اداره وی هیچ نیروی امریکایی در هیچ نقطه جهان کشته نشده است.

مک‌کال اما اظهار کرد: «این دروغ است، آقای رئیس جمهور. می‌خواهم به رئیس جمهور بایدن ۱۳ نظامی را یادآوری کنم که در یک حمله تروریستی در دروازه ابی [میدان هوایی کابل] در ۲۶ آگست ۲۰۲۱، هنگام خروج مرگبار و بی نظم از افغانستان، زیر نظر او جان باختند.»

مک‌کال خاطر نشان کرد که این مرگبار ترین روز برای امریکا طی بیش از یک دهه بود و به‌حیث لکه ننگی بر امریکا و سیاست خارجی امریکا برای نسل‌ها باقی خواهد ماند.

وی افزود: «شرم بر او باد. شرم بر او به خاطر اظهارات عاری از احساسات اش که فداکاری کامل بسیاری از امریکایی‌ها را در زمان تصدی اش به عنوان سرقوماندان اعلی قوای مسلح نادیده می‌گیرد.»

در مناظره انتخاباتی، ترامپ نیز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را «شرم‌آوترین رویداد» در تاریخ ایالات متحده دانست.

 

مطالب مرتبط:

ترامپ: خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شرم‌آور ترین رویداد در تاریخ ایالات متحده بود

بایدن: نیروهای امریکایی برای مقابله با تهدیدات در خارج از افغانستان مستقر هستند

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!