Connect with us

ورزش

حمایت طالبان از ورزش کرکت در افغانستان

منتشر شده

در

(Last Updated On: اسد ۳۱, ۱۴۰۰)

انس حقانی، عضو هیات مذاکراتی طالبان هنگام دیدار با بازیکنان تیم ملی کرکت افغانستان از حمایت شان به این ورزش اطمیانان داده است.

آقای حقانی گفته که کرکت در اواخر حکمرانی طالبان در دهه ۹۰ ایجاد و افغانان به این بازی روآوردند.

در این نشست حشمت‌الله شاهدی، کاپیتان تیم کرکت افغانستان، اسدالله، رییس پیشین کمیته گزینش کرکت و نورعلی زدران، بازیکن دیگر کرکت اشتراک داشتند.

در این دیدار حقانی تعهد کرده که به مشکلات بازیکنان کرکت رسیده‌گی خواهد شد.

بازیکنان کرکت از تعهد طالبان برای حمایت از این ورزش قدردانی نمودند.

درهمین حال، پیش ازاین سهیل شاهین، یک عضو دیگر تیم مذاکراتی طالبان از تیم ملی کرکت افغانستان حمایت کرده و همچنان آرزو کرده بود که بازی‌های افغانستان و پاکستان را از نزدیک تماشا کند.

این درحالی است که هفته گذشته نیز شماری از طالبان با اصغر ستانکزی، کاپیتان پیشین تیم کرکت افغانستان و نورز منگل، بازیکن تیم ملی کرکت در کابل دیدار کرده بودند.

ورزش

بازیکن موج ساحل در پیروزی ۱ – ۰ مقابل جوانان واحدی، مستقیماْ از وسط میدان گول را به ثمر رساند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۳)

شاه نصیر نوری در بازی پنجم لیگ قهرمانان افغانستان روز دوشنبه در کابل، با یک ضربه بلند پرشور و هیجان انگیز از وسط میدان، گول را به ثمر رساند و تیم موج ساحل با نتیجه ۱ بر صفر در برابر جوانان واحدی پیروز شد.

در ششمین دیدار این رقابت‌ها که در همین روز برگزار شد، تیم میوند با نتیجه ۲ بر ۱ در برابر عدالت فراه به پیروزی رسید.

گول اول این دیدار را عبدالعلی واحدی از تیم عدالت در دقیقه ۳۶ به ثمر رساند. اما رحیم الله از میوند کمی پیشتر از پایان نیمه اول، بازی را به تساوی کشاند.

عبدالرحمن محمدی گول دوم میوند را در نیمه دوم به ثمر رساند و این تیم پیروز میدان شد.

در مسابقات امروز (سه شنبه، ۴ ثور)، ابو مسلم فراه ساعت ۱:۰۰ بعد از ظهر به مصاف خراسان فاریاب می‌رود و سرسبز یاشلر ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر در مقابل عینو مینه قرار می‌گیرد.

این مسابقات به‌گونه مستقیم از تلویزیون آریانا پخش می‌شود.

Continue Reading

ورزش

لیگ قهرمانان افغانستان؛ عینو مینه ۳ – ۰ استقلال کابل، اتک انرژی ۳ – ۰ خدیم

Published

on

(Last Updated On: ثور ۳, ۱۴۰۳)

تیم عینو مینه در سومین بازی لیگ قهرمانان افغانستان روز یکشنبه در کابل، تیم استقلال کابل را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد، در حالی که تیم اتک انرژی، مدافع عنوان قهرمانی در چهارمین بازی این رقابت‌ها با همین نتیجه در مقابل تیم خدیم پیروز شد.

سه گول عینو مینه را نبی مقدس (۲) و حمید نورزی (۱) به ثمر رساندند. علی رضا پناهی، بهنام و محبوب حنفی گولزنان اتک انرژی بودند.

سومین فصل لیگ قهرمانان افغانستان روز شنبه آغاز شد و ابومسلم در دیدار افتتاحیه با نتیجه ۲ بر صفر مقابل سرسبز یاشلر به برتری رسید.

سرخپوشان خوافی در دومین دیدار این مسابقات با نتیجه یک بر صفر خراسان را شکست داد.

قرار است امروز (دوشنبه) دو بازی دیگر برگزار شود.

اولین دیدار امروز میان جوانان واحدی و موج ساحل ساعت ۱ بعد از ظهر آغاز می‌شود. بازی دوم امروز ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر با تقابل تیم‌های عدالت فراه و میوند آغاز خواهد شد.

این مسابقات به‌گونه مستقیم از تلویزیون آریانا پخش می‌شود.

Continue Reading

ورزش

مسابقات فصل سوم لیگ قهرمانان افغانستان آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲, ۱۴۰۳)

مراسم افتتاحیه مسابقات فصل سوم لیگ قهرمانان افغانستان (اِی‌سی‌اِل) امروز (شنبه، ۱ ثور) با شور و هیجان به میزبانی میدان سبز در کابل آغاز شد. در نخستین دیدار این مسابقات تیم «ابومسلم فراه» با نتیجه دو بر صفر تیم «سرسبز یاشلر فاریاب» را شکست داد. این رقابت‌ها به‌گونه‌ زنده، قانونی و انحصاری با حمایت مالی انرژی ویکتور از شبکه جهانی تلویزیون آریانا نشر می‌شود.

لطف‌الله ستانکزی، رئیس بخش تجارتی تلویزیون آریانا در مراسم افتتاحیه لیگ قهرمانان افغانستان گفت: «هدف ما این است که فوتبال در افغانستان رشد کند و قهرمانان ملی ما دستاوردهای بیشتری داشته باشند و از افغانستان نمایندگی خوب کنند.»

مسوولان فدراسیون فوتبال همچنان در این مراسم گفتند که این دور رقابت‌‌ها متفاوت‌تر از سال‌های قبل است و در این بازی‌ها بازیکنان خارجی نیز حضور دارند.

محمد یوسف کارگر، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان در این زمینه ابراز کرد: «ما امروز یک لیگ متفاوت از لیگ‌های برتر گذشته داریم، چون امنیت سرتاسری در طول چهل سال گذشته در افغانستان وجود نداشت. خوشبختانه با این امنیت سرتاسری، امروز بازیکنان خارجی در ترکیب تیم‌های فوتبال افغانستان حضور دارند. بازیکنان از افریقا، ایران و پاکستان شامل ترکیب تیم‌های فوتبال در افغانستان شدند.»

آقای کارگر افزود: «ورزشکاران ممثل اراده یک ملت اند. امروز ورزشکاران ما هستند که توانسته اند در میادین بین‌المللی افتخارات بزرگی برای کشور شان کسب کنند.»

در همین حال، مسوولان ریاست تربیت بدنی و ورزش نیز در این مراسم گفتند که در رشد تمامی رشته‌های ورزشی مشمول فوتبال در کشور متعهد هستند.

احمدالله وثیق، رئیس عمومی تربیت بدنی و ورزش علاوه نمود: «پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان در برابر هند یک دستاورد مهم در بخش ورزش بود. ان‌شاء‌الله کوشش می‌کنیم که گام‌های بیشتری را در بخش ورزش برداریم و ورزش را توسعه دهیم. ورزش را از مرکز به ولایت‌ها و ولسوالی‌ها گسترش می‌دهیم و ورزش را همگانی می‌کنیم.»

قابل ذکر است که این رقابت‌ها برای ۳۳ روز طی ۶۶ مسابقه با اشتراک ۱۲ تیم برتر که عبارتند از: سرسبز یاشلر فاریاب، واحدی کندز، اتک انرژی هرات، سرخ‌پوشان هرات، عصمت لغمانی، ابومسلم فراه، استقلال کابل، خدیم اف‌سی سرپل، خراسان، عینو مینه‌ کندهار، عدالت فراه اف‌سی، موج ساحل می‌باشد، برگزار می‌شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!