Connect with us

رویداد های اخیر

جوبایدن ۹۷۶.۱ میلیون دالر را برای کمک به پناهندگان به‌شمول افغانان اختصاص داد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۱, ۱۴۰۰)

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا به وزارت خارجه‌ی این کشور اجازه داده است تا ۹۷۶.۱ میلیون دالر را برای کمک به پناهندگان به‌شمول افغانان اختصاص دهد.

کاخ سفید با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این مقدار پول از بودجه‌ی صندوق کمک‌های اضطراری امریکا برای مقابله با بحران مهاجرت و نیازهای غیرمنتظره‌ی پناهندگان هزینه خواهد شد.

همچنین این مبلغ در جابه‌جایی افراد بیشتر که در نتیجه‌ی وضعیت افغانستان در معرض خطر قرار دارند، به مصرف خواهد رسید.

کاخ سفید توضیح داده است که این مبلغ به صورت دو جانبه و چند جانبه ارایه می‌‌شود و قرار است که از طریق اختصاص بودجه به سازمان‌های بین‌المللی و نیز سازمان‌های غیردولتی و دولتی امریکا به مصرف برسد.

این درحالی اس که بر اساس اعداد ارائه شده توسط پنتاگون و وزارت امنیت داخلی، ایالات متحده در پایان ماه آگست دست کم ۶۵هزار افغان را بیرون ساخته اند.

پیش از این کاخ سفید گفته بود که انتظار دارد ۹۵ هزار افغان را در ایالات متحده اسکان دهد، که اکثریت آنها پس از گذراندن وقت در کشورهای سوم، تا پایان ماه سپتامبر به امریکا رسیدند.

رویداد های اخیر

دیدار هیأت عالی رتبه مالیزیایی با مقام‌های امارت اسلامی

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

هیأت اعزامی از کشور مالیزیا به‌سرپرستی داکتر شاه‌زلینا، نماینده صدراعظم این کشور در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه گفت، مالیزیا خواهان گسترش روابط خود با امارت اسلامی است.

نماینده صدراعظم مالیزیا در این دیدار گفته است که، کشورش همچنان خواهان ایجاد برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت برای دیپلومات‌ها و کارمندان دولتی افغانستان در زمینه‌های مختلف است.

در همین‌حال، سرپرست وزارت خارجه در این دیدار روابط افغانستان و مالیزیا را در حال گسترش خواند و از دولت این کشور خواست تا برای افغان‌های مقیم مالیزیا امکانات صحی و آموزشی را فراهم نماید.

درهمین حال، معاون سیاسی ریاست الوزراء در دیدار با هیئت دولت مالیزیا، گفت که امارت اسلامی در بخش‌های اقتصادی و سیاسی دست‌آوردها دارد و به‌شمول منطقه، جهان از افغانستان نگرانی ندارد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

دیدار ضمیر کابلوف با وزرای خارجه و داخله امارت اسلامی

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۳)

ضمیر کابلوف، نماینده رئیس جمهور روسیه در دیدار با امیر خان متقی، سرپرست وزارت امورخارجه افغانستان گفته است، که هر نشستی که در مورد افغانستان برگزار می‌شود باید به توافق حکومت افغانستان باشد و توافق حکومت افغانستان در نشست آیندۀ دوحه که از سوی سازمان ملل برگزار می‌گردد، نیز ضروری است.

نماینده رئیس جمهور روسیه افزوده است، که جامعه جهانی باید بجای میکانیزم‌های چند جانبه، روابط و میکانیزم‌های دوجانبه را با حکومت افغانستان اتخاذ کند.

از سوی هم آقای متقی، از موقف مسکو در نشست‌های جهانی استقبال کرده و بر تقویت روابط سیاسی و تجارتی تاکید کرده است.

با این حال آقای متقی افزوده که روابط افغانستان با کشورهای منطقه در حالی شگوفایی است و افغانستان در بیشتر کشورهای منطقه سفارت دارد.

همزمان با این آقای کابلوف از وزیر امورخارجه کشور دعوت کرده است که در سال روان به مسکو سفر کند.

درهمین حال، نماینده خاص رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان با سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله نیز دیدار نموده است.

وزارت امور داخله می‌گوید که در این دیدار دو جانبه، در کنار روابط افغانستان و روسیه روی مسایل سیاسی و امنیتی منطقه نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

Continue Reading

رویداد های اخیر

دیدار نمایندگان اتحادیه افغان‌ها مقیم کشورهای اروپایی با سرپرست وزیران دفاع و معادن

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت دفاع ملی در دیدار با شماری از افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی گفته است که امنیت کنونی در کشور فرصتی را برای سهیم شدن همه در پیشرفت افغانستان فراهم کرده است. محمد یعقوب مجاهد افزوده که وجود مشکلات در برخی از مسایل نیز از میان برداشته خواهد شد.

همزمان با این شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم نیز از افغان‌های مقیم خارج از کشور خواسته تا به افغانستان بازگردند و در پیشرفت کشور سهیم باشند.

ادامه‌ی دیدار های نمایندگان اتحادیه افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی با مقام‌های امارت اسلامی در کابل. این هیأت این بار با سرپرست وزیران دفاع و معادن و پترولیم دیدار کرده اند.

سرپرست وزارت دفاع در دیدار با نمایندگان اتحادیه افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی گفته است که باید از امنیت کنونی در کشور استفاده و در پیشرفت افغانستان سهم گرفته شود.

محمد یعقوب مجاهد در این دیدار، افغانستان را خانه‌ی مشترک تمامی افغان‌ها خوانده و افزوده است که مشکلات موجود در کشور به‌زودی حل خواهد شد.

در بخشی از خبرنامه‌ی وزارت دفاع ملی آمده است که: «مشکلات که در برخی مسایل وجود دارد به زودی حل خواهد شد؛ اما هیچ چیز فراتر از امنیت نبود که امروز به نصرت اللهی و با فداکاری‌های مردم مان در این سرزمین نازل شده است شکرانه آن را به‌جا آوریم و به استفاده از این فرصت برای رفاه و پیشرفت وطن خویش سهیم شویم.»

بر بنیاد خبرنامه؛ شماری از شهرواندان کشور که پس از حاکمیت دوباره امارت سلامی برای نُخستین بار به افغانستان آمده‌اند، از اوضاع کنونی کشور ابراز رضایت‌مندی کردند.

همزمان با این، نمایندگان اتحادیه افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی با سرپرست وزارت معادن و پترولیم نیز دیدار کرده اند. در این دیدار مقام‌های افغان مقیم اروپا از شهاب‌الدین دلاور خواسته اند تا به افغان‌های که مایل به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند، تسهیلات را فراهم سازند. وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که آقای دلاور نیز از افغان‌های مقیم خارج از کشور خواسته که به افغانستان بازگردند و در رشد و ترقی کشور سهیم باشند.

این هئیت پیشتر در دیدار با شماری دیگری از مقام‌های امارت اسلامی از جمله معاون سیاسی رئیس‌الوزرا و سرپرست وزارت امورخارجه بر تقویت نظام و فراهم شدن زمینه‌ی کار و آموزش به دختران و زنان افغان تأکید کرده بودند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!