Connect with us

انتخابات ۹۸

ثبت ۲۵۶۹ مورد شکایت در کمیسیون شکایت های انتخاباتی

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

كميسيون شكايت هاي انتخاباتي مي گويد تا اكنون از سراسر كشور۲۵۶۹  شكايت را در پيوند به تخلفات انتخاباتی دريافت كرده اند.

این كميسيون در يك نشست خبري از دريافت آخرين شكايت ها از سراسر كشور خبر مي دهد و مي گويد كه تا اكنون بيشترين شكايت را كه دريافت كرده اند مربوط به ولايت هاي كابل، هرات و جوزجان ميشود.

به گفته اعضای کمیسیون شكايت هاي انتخاباتي ، ۹۵۴ شکایت مربوط به کابل، ۴۰۲ شکایت مربوط به هرات و ۱۳۲ شکایت دیگر نیز مربوط به جوزجان است.

زهره بيان، رييس كميسيون رسيدگي به شكايت هاي انتخاباتي می گوید: “تعداد شکایت که پیش ما درج شده البته تا قبل از ظهر ۲۵۶۲ شکایت در سراسر کشور است همانطوری که در قانون آمده است که باید تا ۴۸ ساعت شکایت خود را درج بکنند، تا ختم امروز این ها وقت دارند که شکایت خود را درج کنند.”

شکایت های هم چون عدم کار کردن دستگاه بایومتریک و عدم ثبت نام رای دهنده گان در محلات رای دهی از مواردی دیگریست که این کمیسیون از دریافت آن خبر می دهد.

دین محمد عظیمی، معاون كميسيون رسيدگي به شكايت هاي انتخاباتي می گوید: “ما به آرای رسیدگی می کنیم که آن ها بایومتریک شده باشد، اگر کسی با کاغذ سفید، ویا اگر کسی با طومار و طومارچه، آرایی را آورده باشد آن برای ما قابل قبول نیست”

این کمیسیون می گوید که پیش داوری ها در مورد نتایج انتخابات از سوی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری تخلف شمرده شده و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

سید قطب الدین رویداد، عضو كميسيون رسيدگي به شكايت هاي انتخاباتي تاکید می کند: “اعلان کردن نتایج قبل از وقت و مبارکی دادن های قبل از وقت به صراحت تخلف محسوب می شود و خواست ما این است که از مبارکی دادن های قبل از وقت و از اعلان قبل از وقت نتایج جلوگیری کنند”

بعد از ختم دوره ثبت شکایات، روند جدا سازی، بررسی، تحلیل، تدقیق، تصمیم و ابلاغ به طرفین قضایای ثبت شده از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی صورت خواهد گرفت.

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!