Connect with us

ورزش

تیم الف کریکت افغانستان هند را شکست داد و به دیدار نهایی جام تیم‌های نوظهور آسیا راه یافت

صدیق الله اتل از ۵۲ توپ ۸۳ دوش و زبید اکبری از ۴۱ توپ ۶۴ دوش انجام داد. کریم جنت نیز از ۲۰ توپ ۴۱ دوش اضافه کرد.

منتشر شده

در

تیم الف کریکت افغانستان با تفاوت ۲۰ دوش تیم الف هند را شکست داد و برای اولین بار به دیدار نهایی جام تیم‌های نوظهور آسیا صعود کرد.

در این بازی که روز جمعه در عمان برگزار شد، تیم الف افغانستان با برنده شدن قرعه نخست توپزنی کرد و با از دست دادن چهار ویکت در ۲۰ آور ۲۰۶ دوش انجام داد.

صدیق الله اتل از ۵۲ توپ ۸۳ دوش و زبید اکبری از ۴۱ توپ ۶۴ دوش انجام داد. کریم جنت نیز از ۲۰ توپ ۴۱ دوش اضافه کرد.

در دفاع از هدف، تیم افغانستان ضربات سنگین را در همان ابتدای توپ اندازی خود به هند وارد کرد چنانچه الله محمد غضنفر در دو آور پیهم خود دو بازیکن تیم الف هند را حذف کرد.

تیم الف هند چند ویکت دیگر را نیز از دست داد اما رمندیپ سینگ بیشتر از دیگران مقاومت کرد و از ۵۰ دوش گذشت، اما نتوانست هند را به هدف برساند و در آخرین توپ توسط عبدالرحمن حذف شد.

با این پیروزی، تیم الف افغانستان برای اولین بار به دیدار نهایی جام تیم‌های نوظهور آسیا راه یافت و روز یکشنبه در مقابل سریلانکا قرار می‌گیرد. سریلانکا در بازی اول نیمه نهایی در همین روز، تیم الف پاکستان را شکست داده بود.

ورزش

تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال کمبودیا را شکست داد

Published

on

تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال افغانستان در سومین بازی رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا، کمبودیا را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست داد.

این سه گول را یاسر یوسفی، وارث شیرزی و آرش احمدی به نفع افغانستان به ثمر رساندند.

بازیکنان تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال کشور در دو مسابقه گذشته تیم‌های ماکائو و فیلیپین را نیز شکست داده بودند.

بازیکنان کشور در چهارمین بازی خود روز یکشنبه هفته آینده به مصاف ‏بنگله‌دیش خواهند رفت.‏

 

Continue Reading

ورزش

فهرست تیم کریکت افغانستان برای سه مسابقه یک روزه بین‌المللی مقابل بنگله‌دیش اعلام شد

Published

on

کمیته گزینش کریکت بورد افغانستان فهرست ۱۹ نفری بازیکنان ملی کریکت را برای سه مسابقه یک روزه بین‌المللی مقابل بنگله‌دیش اعلام کرد که این سلسله مسابقات از تاریخ ۶ نومبر امسال در استدیوم شارجه امارات متحده عربی آغاز و تا ۱۱ این ماه ادامه خواهد یافت.

در این فهرست حشمت الله شهیدی به حیث کپیتان، رحمت شاه زرمتی، رحمن الله گربز و اکرام علی خیل (ویکت کيپرها) عبدالمالک، ریاض حسن، صدیق الله اتل، درویش رسولی، عظمت الله عمرزی، محمد نبی، گلبدین نایب، راشدخان، ننگیال خروتی، الله محمد غضنفر، نوراحمد، بلال سمیع، فضل حق فاروقی، نوید زدران و فرید احمد ملک جابه‌جا شده‌اند.

در این فهرست ابراهیم زدران که از زخم مچ پا رنج می‌برد و درین اواخر عملیات انجام داده است و همچنان مجیب الرحمن، توپ‌انداز موفق تیم ملی نیز که تاکنون از درد انگشت دست رنج می‌برد، جا نگرفته اند.

نصیب خان، رییس اجراییوی کریکت بورد افغانستان درین مورد گفت: «سال جاری ۲۰۲۴م از لحاظ تخنیکی و اداری برای کریکت بورد افغانستان یک سال پردستاورد بوده است، به خصوص بازیکنان ما در مسابقات یک روزه بین المللی بسیار خوب درخشیدند. باید گفت که مسابقات یک روزه بین المللی برای تیم ما از اهمیت خاص برخوردار می‌باشد، بخاطریکه تیم ما در آینده نزدیک در مسابقات چمپینز ترافی یا جام قهرمانان اشتراک خواهند کرد، تا برای آن بطور کامل آماده باشند.»

همچنان حاجی احمدشاه سلیمان‌خیل، مسوول کمیته گزینش کریکت بورد افغانستان درین مورد گفته است: «هر دو ابراهیم زدران و مجیب الرحمن تحت تداوی و مراقبت جدی داکتران مربوطه قرار دارند که در آینده نزدیک بطور کامل صحت یاب خواهند شد و امید است که در مسابقات بزرگ آینده اشتراک نمایند.»

قابل یادآوری است که این سلسله مسابقات یک روزه بین المللی مقابل بنگله‌دیش تاریخ ۶، ۹ و ۱۱ ماه نومبر در استدیوم بین المللی شارجه، امارات متحده عربی برگزار می‌شود.

این دومین بار است که کریکت بورد افغانستان از تیم ملی بنگله‌دیش میزبانی می‌کند که قبل از این در سال ۲۰۱۸ نیز از این تیم میزبانی کرده بود.

Continue Reading

ورزش

تیم الف کریکت افغانستان در برابر هانگ‌کانگ باخت

Published

on

تیم ملی کریکت الف کشور در جام تیم‌های نو ظهور آسیا ۲۰۲۴ در برابر هانگ‌کانگ با تفاوت ۵ ویکت مغلوب شد.

این مسابقه امروز (سه‌شنبه) به میزبانی عمان برگزار شده بود.

این سومین بازی تیم الف کریکت افغانستان در تیم‌های نوظهور آسیا ۲۰۲۴ بود.

ملی‌پوشان کریکت تیم الف کشور در این مسابقات پیش از این سریلانکا و بنگله‌دیش را شکست داده‌اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!