Connect with us

رویداد های اخیر

تصویب قانون صرافی و خدمات پولی در افغانستان

منتشر شده

در

دفتر مطبوعاتی د افغانستان بانک روز (شنبه ۲۸ میزان) با نشر خبرنامه‌ای از تصویب قانون صرافی و خدمات پولی خبر داد.

این بانک می‌افزاید که قانون صرافی و خدمات پولی را تصویب نموده که براساس آن هیچ کس نمی تواند بدون جواز خدمات پولی انجام دهد.

در این خبرنامه آمده که براساس قانون جدید، سهولت‌های بیشتری برای اخذ جواز برای صرافان نیز فراهم شده و از فعالیت صرافی و خدمات پولی غیرقانونی جلوگیری صورت خواهد گرفت.

گفتنی است که این بانک چندی قبل معاملات آنلاین فاکس را نیز در افغانستان غیر قانونی اعلام نموده و افزود که انجام دهنده آن با پیگرد قانونی مواجه خواهد شد.

رویداد های اخیر

تاکید صدر اعظم آلمان بر اخراج افغان‌های مجرم

Published

on

صدراعظم آلمان هشدار داده افغان‌هایی که مرتکب جرم می‌شوند، اخراج خواهند شد.

اولاف شولتز در حاشیه نشست رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، گفته که شماری از افغان‌های مجرم به افغانستان بازگردانده شده اند.

به تاریخ ۳۰ اگست سال روان میلادی، آلمان ۲۸ تن از افغان‌هایی را که مرتکب جرایم مختلف شده بودند، به افغانستان فرستاد.

شولتز گفت: «ما شمار زیادی از افغان‌های مجرم را در کشور خود داشتیم که آنها را دو باره به افغانستان برگرداندیم. این پیچیده بود اما ما آن را انجام دادیم. این پروسه ادامه خواهد داشت و مجرمان به کشور شان برگردانده خواهد شد. ما این کار را در مورد مهاجران سوری نیز انجام می دهیم.»

از سوی دیگر، رئیس جمهور ترکیه باور دارد که مهاجر ستیزی ریشه در اسلام هراسی دارد و برخی جریان‌ها در اروپا آن را تقویت می‌کنند.

رجب طیب اردوغان گفت: «اسلام هراسی در اروپا از سوی جریان‌های راست افراطی تقویت شده و نگرانی‌های مهاجران را برانگیخته است. این جریان‌ در اروپا آنقدر قوی شده که اکنون شریک قدرت در آن کشورها اند و موجب اختلال زندگی مسالمت آمیز مهاجران می‌شود. ما به ویژه از آلمان می‌خواهیم در این قسمت موضع وحدت‌بخش خود را دنبال کند.»

با این حال، ایران که موضع سرسختانه را در قبال مهاجران بدون اسناد در نظر گرفته تا آنان را به گونه‌ اجباری اخراج کند، به تازگی خواهان افزایش بودجه سازمان ملل متحد برای مهاجران مقیم این کشور شده است.

کابل اما خواهان رفتار انسانی با مهاجران افغان در کشورهای میزبان است.

عبدالرحمن راشد، مُعین مسلکی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان می‌گوید: «ما با دیپلومات‌های کشورهای میزبان مهاجرین ما صحبت کرده ایم و سفیران و معاون سفیران را خواستیم و گفتیم که با مهاجرین ما برخورد نیک کنند. آنها در جواب به ما می‌گویند که ما با مهاجرینی که اسناد دارند مشکل نداریم، بلکه با مهاجرینی که برای کار می‌روند یا برای سفر به اروپا می‌روند، آنها اسناد هم ندارند.»

بر بنیاد آخرین گزارش سازمان ملل متحد، در یک سال گذشته، بیش از ۷۳۳ هزار تن از پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند. بر اساس این گزارش شرایط زندگی برای مهاجران افغان در کشورهای همسایه افغانستان دشوار شده و این مهاجران ناگزیر به برگشت به کشور شان هستند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزارت انرژی و آب: تلاش‌ها برای حل مشکل برق مردم بامیان افزایش یافته

والی بامیان اظهار داشت که مردم بامیان شدیداَ به برق ضرورت دارد به همین خاطر انتظار می‌رود که کار این پروژه هرچه زودتر آغاز گردد.

Published

on

وزارت انرژی و آب می‌گوید، که تلاش‌ها برای حل مشکل برق مردم بامیان افزایش یافته و این وزارت می‌کوشد، تا به این رسیدگی کند.

وزارت انرژی و آب خبر داده که عبدالطیف منصور، سرپرست این وزارت با ژاو شنگ، سفیر چین در کابل به همین منظور به بامیان رفته اند و با والی بامیان از ساحه پروژه برق آفتابی در آن ولایت دیده کرده اند.

وزارت انرژی و آب افزوده که مطالعات ابتدایی این پروژه تکمیل شده و اکنون قرار است پروژۀ برق آفتابی با کمک بلا عوض کشور چین در بامیان تطبیق شود.

پروژه تولید برق آفتابی بامیان ظرفیت تولید ۲۰ میگاوات برق را دارا خواهد بود که با تطبیق آن بخش عظیمی از نیازمندی‌های مردم بامیان به برق مرفوع خواهد شد.

در همین حال والی بامیان اظهار داشت که مردم بامیان شدیداَ به برق ضرورت دارد به همین خاطر انتظار می‌رود که کار این پروژه هرچه زودتر آغاز گردد.

از سوی هم سفیر چین اطمینان داد که کشور چین به تطبیق این پروژه متعهد خواهد بود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نمایندگان چین و اتحادیه اروپا درباره‌ی افغانستان دیدار و گفتگو کردند

طرفین در این دیدار در روی موضوعات تعامل مستمر و توجه بیش‌تر به بازسازی افغانستان تاکید کرده‌اند.

Published

on

یو شیائو یونگ، نماینده‌ی خاص چین در امور افغانستان از دیدار خود با نمایندگان اتحادیه اروپا، از جمله توماس نیکلسون، نماینده‌ی خاص این اتحادیه در امور افغانستان خبر داده است.

او روز شنبه (۲۸ میزان) با انتشار پیامی در ایکس این جلسه‌ی خود را که در بروکسل انجام شده، مفید خوانده و نوشته است: «ما بر تعامل مداوم و توجه بیشتر به بازسازی افغانستان تأکید کردیم.»

این دیپلمات جزئیات بیشتر از گفتگوهای خود ارائه نکرده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!