Connect with us

رویداد های اخیر

ترمپ: خروج از افغانستان تحقیر آمیز ترین رویداد در تاریخ امریکا بود

وی همچنان مدعی شد که امارت اسلامی شروع به فروش تجهیزات نظامی امریکایی به جا مانده در افغانستان کرده است.

منتشر شده

در

دونالد ترمپ، رئیس جمهور پیشین امریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود از «ضعف و بی کفایتی» اداره جو بایدن در جریان خروج از افغانستان در سال ۲۰۲۱ ابراز تاسف کرد و گفت که این تحقیر آمیز ترین رویداد در تاریخ امریکا بود.

ترمپ این اظهارات را روز چهارشنبه در جریان گردهمایی انتخاباتی خود در شهر اشبوروی ایالت کارولینای شمالی بیان کرد.

وی تصریح کرد: «دقیقاً سه سال پیش در همین ماه، ضعف و بی‌کفایتی کامالا هریس و جو بایدن فریبکار، تحقیرآمیزترین رویداد تاریخ کشور ما و یکی از بزرگترین فاجعه‌های نظامی تاریخ جهان را رقم زد. تا جایی که من می‌دانم، هیچ کس هرگز تصاویر هولناک عقب نشینی فاجعه بار آنها از افغانستان را فراموش نخواهد کرد.»

او ادامه داد: «افغان‌های ناامید از تایر طیاره‌های باربری امریکایی از ارتفاع ۳ هزار فت افتیدند و جان خود را از دست دادند.»

ترمپ گفت که در پی ترک پایگاه بگرام از سوی امریکا، تروریستان از زندان‌ها خارج شدند و ۱۳ سرباز امریکایی کشته شدند.

وی همچنان مدعی شد که امارت اسلامی شروع به فروش تجهیزات نظامی امریکایی به جا مانده در افغانستان کرده است.

ترمپ گفت: «آیا می‌دانستید که آنها تجهیزات ما را به قیمت‌های فوق‌العاده می‌فروشند؟ ما ۷۰ هزار موتر که بسیاری از آنها زرهی بودند، داشتیم. به این فکر کنید. ما ۷۰۰ هزار تفنگچه و تفنگ کاملا جدید و تازه از کارتن بیرون شده داشتیم. چه کسی این همه چیز را اول خرید؟ چه کسی همه را خرید؟»

ترمپ افزود: «همه ما چقدر ناراحت هستیم... وقتی رژه آنها را تماشا می‌کردیم، تجهیزات نظامی ما در وسط جاده عمومی آن‌ها در حال حرکت بودند، موترها، تانک‌ها و وسایل نقلیه کاملاً جدید، زیبا و زره پوش در حرکت بودند. همه آنها جشن می‌گیرند چون ما افراد احمقی داریم که دولت ما را اداره می‌کنند.»

امارت اسلامی هفته گذشته رژه‌ای را در پایگاه هوایی بگرام به مناسبت سه سالگی خروج امریکایی‌ها برگزار کرد که طی آن تجهیزات نظامی نیز به نمایش گذاشته شد.

ترمپ همچنان از دولت بایدن به دلیل خروج نیروهای نظامی پیش از پرسونل غیر نظامی انتقاد کرد.

او گفت: «من نظامیان را در آخر بیرون می‌آوردم، اما آنها در اول بیرون آوردند و سپس ما گروگان‌ها را به جا گذاشتیم. ما همه تجهیزات را رها کردیم، همه چیز را گذاشتیم، بگرام را ترک کردیم، و اکنون چین بگرام را اشغال کرده است. بگرام یک ساعت با جایی که چین سلاح‌های هسته‌ای خود را می‌سازد، فاصله دارد. آیا بهتر نبود که پایگاه بزرگ و زیبای ما را حفظ می‌کردیم.»

ترمپ تاکید کرد: «تحت رهبری من، ما از افغانستان خارج می‌شدیم، اما قرار بود با عزت، سربلندی و ضربتی از افغانستان خارج شویم.»

او گفت: «زمانی که کار من به عنوان رئیس جمهور پایان یافت، در طول بیش از ۱۸ ماه حتی یک سرباز را در جنگ افغانستان از دست نداده بودیم، و سپس آن روز وحشتناکی را داشتیم که در آن تعداد زیادی را از دست دادیم و بسیاری به شدت آسیب دیدند.»

ترمپ افزود که کشورهای جهان به دلیل آنچه در افغانستان اتفاق افتاد، حالا به امریکا احترام نمی‌گذارند.

این در حالیست که امارت اسلامی ادعای فروش تجهیزات به جا مانده از نیروهای امریکایی و اشغال پایگاه بگرام توسط چین را رد کرده است.

 

مطالب مرتبط:

ترمپ: اگر رئیس جمهور می‌بودم، پایگاه هوایی بگرام را حفظ می‌کردم


ترمپ: بایدن برنامه من برای خروج از افغانستان را به‌گونه درست عملی نکرد

رویداد های اخیر

حقانی: در دعوت به راه حق، به جای زور از علم کار بگیریم

آقای حقانی همچنان بر حفاظت از بیت المال تاکید کرد.

Published

on

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله تاکید کرده است که باید پیش از هرگونه فیصله، تحقیق صورت گیرد و در دعوت به راه حق، به جای زور از علم کار گرفته شود.

آقای حقانی این مطلب را در سمینار ظرفیت سازی مسوولان در ولایت کنر بیان کرده است.

او گفت: « مناصب و مسوولیت ها موقتی است اما اعتماد مردم امانت بزرگی است که حفظ آن ضروری می‌باشد. شفافیت و پاکی در دوران حکومت و خدمت، پایه های ما است و باید خود را از شهرت، مادیت و مقام حفظ کنیم و معنویت را بالا نگه داریم تا نصرت الله از دست نرود.»

آقای حقانی همچنان بر وحدت و اتحاد تاکید کرد و گفت: «دشمنان از وحدت ما هراس دارند بنابراین باید از بدگمانی پرهیز کنیم. همیشه پس از تحقیق فیصله کنید و به جای زور، با دانش فکری و ذهنی مردم را به سوی حق دعوت کنید.»

آقای حقانی همچنان بر حفاظت از بیت المال تاکید کرد.

او گفت: «از مصارف اضافی و اسراف بپرهیزید، مراقب تجهیزات و موترهای دولتی باشید و از استفاده غیرمسوولانه از تجهیزات بیت المال خودداری کنید.»

در همین حال، سرپرست وزارت امر بالمعروف و نهی عن المنکر گفت که امارت اسلامی یک نظام اسلامی خاص است که در آن عزت علما، طلبا و اشخاص دین دوست محفوظ است.

محمد خالد حنفی همچنان بر حفظ وحدت و رفتار نیک با مردم تاکید کرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ترکمنستان بیش از ۹۳۰ تُن مواد غذایی و غیر غذایی به افغانستان کمک کرد

Published

on

اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث افغانستان اعلام کرده که بیش از ۹۳۰ تُن کمک غذایی و غیر غذایی را از ترکمنستان دریافت کرده است.

این نهاد در خبرنامه‌ای گفته است که این مواد مشمول ۱۹۸ تُن گندم، ۱۵ تُن مشروبات غیر الکولی و آب میوه، ۲ هزار قوطی غذای کودکان، ۵ هزار کیلو شرینی باب و بیسکویت، ۱۹۵ تُن کود کیمیاوی، ۱۷۴ تُن تیل دیزل، ۱۶۸ تُن تیل پترول و ۱۸۳ تُن سمنت می‌باشد.

در همین حال، وزارت امور خارجه ترکمنستان اعلام کرده که این کمک‌ها به مناسبت آغاز کار پروژه تاپی، لین‌های برق، ترانسپورت و ارتباطات در مرز ترکمنستان و افغانستان ارائه شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

یک مرد افغان تبار که مالک کلپ زیبایی اندام بود، در دهلی به قتل رسید

حمله کننده سپس با موترسایکلی که در نزدیکی محل پارک شده بود، فرار می‌کند.

Published

on

رسانه‌های هندی گزارش داده اند که یک مرد ۳۵ ساله افغانی الاصل که مالک یک کلپ زیبایی اندام بود، به ضرب گلوله در دهلی کشته شده است.

به گزارش «ان دی تی وی» این فرد که نادر شاه نام داشت، پنجشنبه شب در خارج از کلپ خود در گریتر کیلاش در جنوب دهلی کشته شد.

ویدیویی که توسط کمره‌ امنیتی ضبط شده نشان می‌دهد که مردی ناشناس به سمت نادر شاه تیراندازی می‌کند در حالی که او در حال صحبت با فرد دیگری در نزدیکی چند موتر پارک شده است.

حمله کننده سپس با موترسایکلی که در نزدیکی محل پارک شده بود، فرار می‌کند.

پولیس دهلی اعلام کرده که در مورد این حادثه تحقیق می‌کند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!