Connect with us

رویداد های اخیر

تاکید کشورهای صنعتی بر ارسال فوری کمک‌ها به افغانستان

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۲۰, ۱۴۰۰)

نماینده‌گان ۲۰ کشور صنعتی جهان با ابراز نگرانی از وضعیت بشری افغانستان خواهان ارسال کمک‌های فوری به افغانستان شده اند.

انتونیو گوترش، سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد، به هدف جلب کمک‌های بشری برای مردم افغانستان، از کشورهای صنعتی خواست تا در باره افغانستان فورا وارد عمل شوند.

گوترش در این باره گفت:”ما باید به دنبال راه‌های برای ایجاد شرایطی باشیم که به متخصصان و کارمندان ملکی افغانستان اجازه دهد تا به کار خود برای خدمت به مردم افغانستان ادامه دهند. من از جهان می‌خواهم که برای جلوگیری از سقوط وارد عمل شود و کمک‌های مالی را به اقتصاد افغانستان تزریق کنند. بدون شک مسوولیت اصلی یافتن راه حل بر عهده کسانی است که اکنون در افغانستان مسوولیت دارند. “

او با ابزار نگرانی از وضعیت زنان و دختران در افغانستان می‌گوید که امارت اسلامی به وعده‌های خود عمل نکرده است.

گوترش افزود اگر جامعه جهانی در حال حاضر به مشکلات افغان‌ها رسیده‌گی نکند  قاچاق مواد مخدر و فعالیت شبکه‌های تروریستی احتمالا افزایش می یابد و جهان هزینه‌ای سنگینی را خواهد پرداخت.

او در این باره گفت:”من از دیدن وعده‌های که به زنان و دختران افغان داده شده است بسیار نگران استم. طالبان (امارت اسلامی) وعده‌های داده شده خویش را شکسته اند که منجر به شکستن رویاهای زنان و دختران افغانستان می‌شود.  اگر ما اقدام نکنیم و به افغان‌ها در برابر این طوفان کمک نکنیم به زودی نه تنها آنها بلکه تمام جهان هزینه سنگینی را خواهند پرداخت. قاچاق مواد مخدر و فعالیت شبکه‌های جنایی و تروریستی نیز احتمالا افزایش می‌یابد. “

در همین حال اتحادیه اروپا نیز بر جلوگیری از بحران بشری در افغانستان تاکید می نماید.

جوزپ بورل، رییس اداره سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که در زمستان روان حد اقل یک میلیون طفل با خطر مرگ و گرسنگی روبرو خواهند شد.

بورل در این باره گفت:”وضعیت بشری و اجتماعی، اقتصادی در افغانستان با سقوط روبرو است. به قول شورای پناهجویان ناروی حد اقل یک میلیون طفل در زمستان آینده با خطر مرگ از سرما و گرسنگی روبرو خواهند شد، یک میلیون، اگر کمک‌های درست صورت نگیرد، ما نمی‌توانیم که منتظر بمانیم و ببینیم”

فراهم آوری کمک عاجل بشری برای مردم آسیب پذیر به خصوص زنان در آستانه‌ای فصل زمستان در اولویت این نشست قرار دارد.

اجلاس گروه۲۰ دو روز پس از دیدار نماینده‌گان امریکا و امارت اسلامی در قطر برگزار میشود.

گروه ۲۰ متشکل از ایالات متحده امریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، چین، فرانسه، جرمنی، ایتالیا، هند، کانادا، ارجنتاین، آسترالیا، برازیل، کوریای جنوبی، جاپان، عربستان سعودی، مکسیکو، افریقای جنوبی، ترکیه و اندونیزیا است و نماینده‌گان قطر، صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و سازمان ملل متحد نیز در  آن اشتراک میکنند.

رویداد های اخیر

نتایج مزایده فریکانسی برای شرکت‌های مخابراتی اعلام شد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نتایج مزایده فریکانسی را برای شرکت‌های مخابراتی کشور اعلام کرده است.

نجیب الله حقانی، سرپرست این وزارت در یک نشست خبری دوشنبه هدف از این مزایده را بهره‌گیری موثر شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مخابراتی و ایجاد فضای مناسب برای ارایه خدمات با کیفیت مخابراتی در کشور گفته است.

مزایده فریکانسی در بخش‌ باند‌های ۲۱۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۶۰۰ میگاهرتز انجام شده که شرکت اتصالات برنده ۱۵ میگاهرتز، شرکت ام‌تی‌ان برنده ۱۰ میگاهرتز، شرکت افغان بیسیم برنده ۱۰ میگاهرتز و شرکت روشن برنده ۵ میگاهرتز فریکانسی شده اند.

اززش مجموعی این قرارداد ۹۸ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۱۴ دالر امریکایی اعلام شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

در پی حملات هوایی پاکستان، امارت اسلامی سفیر این کشور را احضار کرد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه (۲۸ حوت) اعلام کرد که سفیر پاکستان در کابل را احضار کرده و نامه اعتراضی خود را به او سپرده است.

این وزارت حملات هوایی پاکستان به خوست و پکتیکا را نکوهش کرده و به این کشور یادآوری کرده که «تجاوز بر خاک خود را به هیچ وجه تحمل نمی‌کند.»

در بیانیه رسمی این وزارت آمده که: «امارت اسلامی تجربه طولانی مبارزه برای آزادی در برابر ابرقدرت‌های جهان را دارد و تجاوز بر خاک خود را به هیچ وجه تحمل نخواهد کرد.»

این وزارت از دولت جدید ملکی پاکستان و مردم این کشور خواسته است که اجازه ندهند برخی از حلقات با اقدامات غیرمسئولانه و سیاست‌های نادرست روابط دو کشور همسایه و مسلمان را پیچیده کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ده‌ها خانواده نیازمند در هرات از بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات بهره‌مند شدند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

ده‌ها خانواده‌ی فقیر در ولایت هرات دوشنبه (۲۸حوت) از بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات بهره‌مند شدند. مسوولان این بنیاد در هرات می‌گویند که نیازمندان پس از ارزیابی شفاف، شناسایی و از بسته‌های کمکی مستفید شدند.

به گفته‌ آنان، این بسته‌های کمکی شامل آرد، برنج و روغن می‌شود که تا پایان ماه مبارک رمضان، خانواده‌های نادار در دیگر ولایت‌ها نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

فقر و بیکاری در کشور سبب شده تا مردم بیشتر به کمک نیاز داشته باشند، از این رو بنیاد بیات به دنبال کمک به خانواده‌های نادار است.

دریافت کنندگان این بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات، از دیگر نهادهای خیریه نیز می‌خواهند که به آنان کمک کنند.

بنیاد بیات در دو دهه گذشته بر علاوه کمک‌های رمضانی و زمستانی، همواره به آسیب دیده‌گان حوادث کمک کرده و همچنان در نوسازی و باز سازی نهادهای تعلیمی، صحی و تطبیق پروژه‌های عمرانی نقش فعال داشته است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!