Connect with us

انتخابات ۹۸

تاکید بر حذف «۳۰۰ هزار رای جنجالی» از روند بازشماری

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

بورد مشورتی و حقوقی کمیسیون شکایات انتخاباتی تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات مبنی بر شامل سازی ۳۰۰ هزار رای غیر بایومتریک شده را غیر قانونی می خواند.

اما کمیسیون شکایات انتخاباتی  میگوید که تا هنوز در این مورد تصمیم رسمی نگرفته است.

محمد رضا فیاض معاون سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی میگوید: “در حال حاضر کمیسیون شکایات انتخاباتی موضع رسمی در این رابطه ندارد. حال ممکن است بورد حقوقی کدام غوری را انجام داده باشد اما تا به حال اگر کدام تصمیمی را هم گرفته به دفتر سخنگوی ابلاغ نشده است. “

در همین حال کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که تا زمان تصمیم نهایی هیچ کمیسیونی حق مداخله در امور کمیسیون دیگر ندارد.

اورنگ زیب عضو کمیسیون مستقل انتخابات میگوید: “بعد از این که ما نتیجه ابتدایی را اعلام کردیم. بعد کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی در این مورد تصمیم میگیرد در مورد نتیجه ابتدایی که در کدام  مورد شکایت وجود دارد و مطابق به قانون به آن رسیدگی بکند.”

در همین حال شماری از اعضای مجلس نمایندگان میگویند که کمیسیون های انتخاباتی آرای مردم را به گروگان گرفته و نتایج انتخابات هنوز هم نامعلوم است.

فاطمه عزیز مجلس نمایندگان میگوید: “حدود دو ماه از انتخابات می گذرد، اما متاسفانه نتیجه انتخابات در گرو کمیسیون های انتخاباتی است و صدا می کنیم که زیر فشار زورگویان نروید و نتیجه آرای پاک را اعلام کنید تا سرنوشت مردم روشن شود.”

در همین حال معاون اول مجلس نمایندگان تاکید می‌ورزد که کمیسیون انتخابات باید به گونه‌ی مستقلانه و بر بنیاد قانون روند انتخابات را نهایی کند.

امیرخان یار معاون اول مجلس نمایندگان میگوید: “کمیسیون مستقل انتخابات بر بنیاد اصول و قانون انتخابات اجراعات کند و نتیجه شفاف را به مردم اعلام نماید و روند ملی را به بحران نبرند.”

با گذشت دو ماه از انتخابات ریاست جمهوری هنوز کمیسیون مستقل انتخابات موفق نشده است تا زمان اعلام نتایج ابتدایی را مشخص کند. باورها بر این است که  دراز شدن روند شمارش آرا و اعلام نشدن نتیجه آن پیامد منفی به تمامی بخش های دیگر به ویژه اقتصاد گذاشته است.

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!