Connect with us

رویداد های اخیر

بیش از نیم میلیون نفر طی سه ماه اخیر افغانستان را ترک کردند

این سازمان در گزارشی نوشته است که بیش از ۸۵۸ هزار تن در این مدت وارد کشور شده اند.

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده است که از ماه اپریل تا جون سال جاری میلادی، بیش از ۵۳۲ هزار نفر افغانستان را ترک کرده اند.

این سازمان در گزارشی نوشته است که بیش از ۸۵۸ هزار تن در این مدت وارد کشور شده اند.

بربنیاد این گزارش، افغان‌ها نه تنها به دنبال فرصت‌های اقتصادی، حفاظت و امنیت در کشورهای میزبان هستند، بلکه اغلب برای سلامتی و دلایل دیگر به دیدار خانواده های شان می‌روند و یا در سفرهای کوتاه‌مدت اشتراک می‌کنند.

از سویی هم، وزارت خارجه امریکا گفته است که تلاش می‌کنند تا هرچه زودتر روند انتقال افغان‌هایی را که در پاکستان به سرمی برند و واجد شرایط برای انتقال به امریکا هستند، تسریع کنند.

ودانت پتیل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: «افغان هایی که واجد شرایط برای انتقال به امریکا هستند و فعلآ در پاکستان زند گی می‌کنند، ما تلاش می‌کنیم تا آنها را هرچه زودتر از پاکستان به امریکا انتقال دهیم. همچنان ما از کشور میزبان بخاطر همکاری هایی که انجام می‌دهد ابراز تشکری می‌کنیم و در تلاش هستیم تا هرچه زودتر و مصون تر پروسه را به پیش ببریم.»

در گزارش سازمان بین المللی مهاجرت همچنان آمده است که به دلیل تشدید روند اخراج اجباری مهاجران افغان از ایران و پاکستان در ۱۰ ماه گذشته، برگشت مهاجران افغان از این دو کشور افزایش یافته است.

رویداد های اخیر

امارت اسلامی کمیسیون عالی مبارزه با مواد مخدر را ایجاد کرد

Published

on

(Last Updated On: )

معاون سیاسی رئیس‌الوزرا در نشستی به مناسبت گشایش کمیسیون عالی مبارزه با مواد مخدر گفته است که امارت اسلامی در مبارزه با مواد مخدر موفق عمل کرده است.

با این حال، مولوی عبدالکبیر ارایه کشت بدیل به دهقانان را از مسوولیت‌های جامعه جهانی دانسته است.

آقای عبدالکبیر گفت: «امارت اسلامی به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان برضد کسی استفاده کند. به کسی اجازه نمی‌دهد که از افغانستان به‌خاطر قاچاق و یا جرایم بین‌المللی استفاده کند. در این بخش، همکاری کشورهای منطقه و جهان مهم است. ما باید به آن راهی تمرکز کنیم که کشورهای منطقه و جهان از ضرر مواد مخدر خودداری کنند.»

سرپرست وزیران امور داخله و دفاع ملی نیز در این نشست گفتند که امارت اسلامی متعهد به مبارزه جدی علیه مواد مخدر است.

آن‌ها تاکید کرده‌اند که در سه سال گذشته نزدیک به ۸۰ هزار عملیات در این بخش راه اندازی و بیش از ۲۰ هزار قاچاقبر بازداشت شده‌اند.

محمد یعقوب مجاهد گفت: «امروز که امارت اسلامی در این بخش پیشرفت کرده اما جهان در این بخش تاحدی زیاد خاموش است و مسوولیت خود را ادا نمی‌کند. خواست ما از آن‌ها این است که مسوولیت خود را ادا کنند.»

سراج‌الدین حقانی همچنان افزود: «جامعه جهانی هم کمک خود را در بخش معیشت بدیل با امارت اسلامی بکند.»

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه همچنان در این نشست گفت که ایجاد این کمیسیون و مبارزه جدی با مواد مخدر می‌تواند زمینه گسترش روابط جهان با نظام کنونی را فراهم کند.

این کمیسیون وظیفه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و ارائه تسهیلات به دهقانان در زمینه کشت جایگزین را دارد وحدود ۲۷ اداره دولتی در این کمیسیون عضویت دارند.

از سویی هم، شماری از سخنرانان در این برنامه تاکید کردند که بارندگی‌ها و سیلاب‌های سال جاری بخش زراعت افغانستان را زیانمند ساخته و از جامعه جهانی خواستند تا در این بخش مردم افغانستان را همکاری نمایند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

کرملین: برای همسایگان افغانستان بسیار مهم است که با امارت اسلامی رابطه داشته باشند

ریاست جمهوری روسیه گفته است که برقراری روابط با امارت اسلامی برای همسایگان افغانستان بسیار مهم است.

Published

on

(Last Updated On: )

ریاست جمهوری روسیه گفته است که برقراری روابط با امارت اسلامی برای همسایگان افغانستان بسیار مهم است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این مطلب را پس از حذف نام امارت اسلامی از فهرست سازمان‌های ممنوعه قرغیزستان بیان کرد.

او گفت که قرغیزستان و افغانستان از نظر جغرافیایی به هم نزدیک هستند و با توجه به اینکه امارت اسلامی اکنون به‌عنوان دولت بالفعل در کابل کار می‌کند، روسیه تصمیم قرغیزستان را مبنی بر حذف امارت اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی خود درک می‌کند.

او توضیح داد که برقراری ارتباط با مقامات در کابل برای ثبات منطقه ضروری است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

دوازده عضو شورای امنیت ملل متحد قانون امر بالمعروف را محکوم کردند

دوازده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد از امارت اسلامی خواسته اند تا فوراً تمام سیاست ها و اقداماتی را که زنان و دختران را از حقوق بشر و آزادی های اساسی محدود می‌کند، لغو نماید.

Published

on

(Last Updated On: )

دوازده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه قانون امر بالمعروف و نهی عن المنکر در افغانستان را محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی خواستند تا از نفوذ خود برای لغو فوری محدودیت‌ها علیه زنان و دختران، استفاده کند.

چین، روسیه و الجزایر، سه عضو دیگر شورای امنیت از این اعلامیه حمایت نکردند.

یک دیپلومات به روزنامه «د نشنل» امارات متحده عربی گفته است که روسیه و چین این موضوع را یک موضوع داخلی افغانستان دانسته و گفته اند که قضاوت در مورد آن درست نیست.

دوازده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد از امارت اسلامی خواسته اند تا فوراً تمام سیاست ها و اقداماتی را که زنان و دختران را از حقوق بشر و آزادی های اساسی محدود می‌کند، لغو نماید.

یامازاکی کازویوکی، نماینده جاپان در سازمان ملل متحد به نمایندگی از ۱۲ عضو شورای امنیت گفت: « امروز، ما بار دیگر از طالبان (امارت اسلامی) می‌خواهیم که فوراً تمام سیاست‌ها و رفتارهایی را که استفاده زنان و دختران از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی را محدود می‌کند، لغو کنند. طالبان (امارت اسلامی) باید با احترام به حقوق زنان و دختران افغان برای تحصیل و کار و همچنین آزادی بیان و رفت و آمد، به صدای زنان و دختران افغان گوش داده و به آنان پاسخ دهند. این پیش نیاز یک افغانستان باثبات، صلح آمیز و مرفه است.»

اعضای شورا با اشاره به نشست اخیر دوحه در باره افغانستان، در ادامه تاکید کردند که اقدامات امارت اسلامی، تلاش‌های بین‌المللی برای تعامل با آنها را تضعیف می‌کند.

این در حالی است که امارت اسلامی گفته است که قوانین در افغانستان بر اساس احکام شریعت وضع می‌شود و به آن احترام گذاشته شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!