رویداد های اخیر

بیش‌از چهل جریب کشتزار چرس در ولایت سرپل تخریب شد

Published

on

(Last Updated On: )

مسوولان در مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت سرپل می‌گویند که در یک ماه گذشته، بیش‌از چهل جریب کشتزار چرس را در این ولایت تخریب کرده‌اند.

مقام‌های محلی امروز (سه‌شنبه، ۸ سنبله) گفتند که برای تطبیق فرمان رهبر امارت اسلامی مبارزه جدی را با تولید، قاچاق و فروش مواد مخدر آغاز کرده‌اند.

به گفتۀ آنان، در یک ماه گذشته بیش‌از چهل جریب زمین از وجود بته‌های چرس پاک‌سازی شده است.

حمیدالله فقیر، آمر تطبیق مدیریت مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیه ولایت سرپل گفته است: «تقریباً دریک ماه که ما عملیات تخریب بته‌های چرس را شروع کردیم، بیش‌از چهل جریب زمین را تخریب کردیم، حالا در ساحه سیدآباد منطقه ذکه افغانیه آمدیم که تقریبا ۱۲ جریب زمین چرس‌ کشت‌شده شما می‌بینید که این ها را نیز تخریب کردیم.»

تخریب کشتزارهای کوکنار هرچند با استقبال دهاقین روبه‌رو شده اما آنان از امارت اسلامی می‌خواهند که برای آنان کشت بدیل ارایه کنند.

آنان از تلاش‌ها جهت تطبیق فرمان رهبر امارت اسلامی مبنی بر مبارزه جدی با تولید، قاچاق و فروشندگان مواد مخدر سخن می‌زنند و می‌گویند برای هیچ‌کس اجازه‌ کشت کوکنار داده نمی‌شود.

کمبود آب، نبود امکانات دهاقین، بلند بودن بهای کودکیمیاوی از اساسی‌ترین مشکل دهاقین دراین ولایت بیان گفته شد‌ه‌است.

در همین حال، مسوولان امنیتی جمع‌آوری افراد مبتلا به مواد مخدر از روی جاده‌ها را از دیگر برنامه‌های شان جهت مبارزه با مواد مخدر عنوان می‌کنند‌.

به گفته‌ی آنان تا اکنون دست کم یک هزار معتاد از سطح شهرکابل جمع‌آوری و برای  تداوی به مراکز صحی منتقل شده‌اند.

آقای فقیر نیز افزود: «ما فعالیت خود را از ماه حمل آغاز کردیم و در ولایت سرپل نزدیک به‌یک هزار دستگیری داریم که معتاد استند و در شفاخانه بستر می‌باشند.»

گفتنی‌ست که افغانستان یکی از کشورهای زراعتی در منطقه است اما مواد مخدر هم‌چنان با نام افغانستان گره خورده است هرچند که امارت اسلامی کشت و تولید آنرا ممنوع کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل