Connect with us

رویداد های اخیر

بیش‌از چهل جریب کشتزار چرس در ولایت سرپل تخریب شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

مسوولان در مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت سرپل می‌گویند که در یک ماه گذشته، بیش‌از چهل جریب کشتزار چرس را در این ولایت تخریب کرده‌اند.

مقام‌های محلی امروز (سه‌شنبه، ۸ سنبله) گفتند که برای تطبیق فرمان رهبر امارت اسلامی مبارزه جدی را با تولید، قاچاق و فروش مواد مخدر آغاز کرده‌اند.

به گفتۀ آنان، در یک ماه گذشته بیش‌از چهل جریب زمین از وجود بته‌های چرس پاک‌سازی شده است.

حمیدالله فقیر، آمر تطبیق مدیریت مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیه ولایت سرپل گفته است: «تقریباً دریک ماه که ما عملیات تخریب بته‌های چرس را شروع کردیم، بیش‌از چهل جریب زمین را تخریب کردیم، حالا در ساحه سیدآباد منطقه ذکه افغانیه آمدیم که تقریبا ۱۲ جریب زمین چرس‌ کشت‌شده شما می‌بینید که این ها را نیز تخریب کردیم.»

تخریب کشتزارهای کوکنار هرچند با استقبال دهاقین روبه‌رو شده اما آنان از امارت اسلامی می‌خواهند که برای آنان کشت بدیل ارایه کنند.

آنان از تلاش‌ها جهت تطبیق فرمان رهبر امارت اسلامی مبنی بر مبارزه جدی با تولید، قاچاق و فروشندگان مواد مخدر سخن می‌زنند و می‌گویند برای هیچ‌کس اجازه‌ کشت کوکنار داده نمی‌شود.

کمبود آب، نبود امکانات دهاقین، بلند بودن بهای کودکیمیاوی از اساسی‌ترین مشکل دهاقین دراین ولایت بیان گفته شد‌ه‌است.

در همین حال، مسوولان امنیتی جمع‌آوری افراد مبتلا به مواد مخدر از روی جاده‌ها را از دیگر برنامه‌های شان جهت مبارزه با مواد مخدر عنوان می‌کنند‌.

به گفته‌ی آنان تا اکنون دست کم یک هزار معتاد از سطح شهرکابل جمع‌آوری و برای  تداوی به مراکز صحی منتقل شده‌اند.

آقای فقیر نیز افزود: «ما فعالیت خود را از ماه حمل آغاز کردیم و در ولایت سرپل نزدیک به‌یک هزار دستگیری داریم که معتاد استند و در شفاخانه بستر می‌باشند.»

گفتنی‌ست که افغانستان یکی از کشورهای زراعتی در منطقه است اما مواد مخدر هم‌چنان با نام افغانستان گره خورده است هرچند که امارت اسلامی کشت و تولید آنرا ممنوع کرده است.

رویداد های اخیر

حقانی و وثیق: تعداد زیادی از کشورها علاقه‌مند توسعه روابط با امارت اسلامی اند

از سوی دیگر، معاون سیاسی ریاست الوزرا ضمن تاکید بر تعامل خوب و مثبت با تمام کشورها، تصریح کرد که در روشنایی پالیسی همه جانبه سیاسی، امارت اسلامی با تمام کشورها خواهان تعامل و گسترش روابط می باشد.

Published

on

(Last Updated On: )

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله و عبدالحق وثیق، رئیس عمومی استخبارات سفر اخیر شان را به امارات متحده عربی برای توسعه روابط مهم خوانده و گفتند که تعداد زیادی از کشورها علاقه‌مند توسعه روابط با امارت اسلامی می‌باشند.

حقانی و وثیق این مطلب را شام روز گذشته (شنبه) در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا بیان کردند.

آنان از تلاش‌های خویش برای تامین امنیت دایمی یادآوری نموده گفتند که هماهنگی خوب میان ادارات و پلان جامع امنیتی، زمینه امنیت مطمئن را برای مردم فراهم کرده است.

از سوی دیگر، معاون سیاسی ریاست الوزرا ضمن تاکید بر تعامل خوب و مثبت با تمام کشورها، تصریح کرد که در روشنایی پالیسی همه جانبه سیاسی، امارت اسلامی با تمام کشورها خواهان تعامل و گسترش روابط می باشد.

مولوی عبدالکبیر افزود که در نتیجه تعامل مثبت، روابط امارت اسلامی با جهان در حال توسعه است و این نمایانگر پیشرفت سیاسی نظام اسلامی می‌باشد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مقام‌های چین و ترکمنستان در مورد نشست آینده وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان گفتگو کردند

ترکمنستان و چین تاکید کردند که با پایبندی به اصول دوستی و حسن همجواری، به حمایت کامل از بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان ادامه خواهند داد.

Published

on

(Last Updated On: )

یو ژیائوونگ، نماینده خاص چین برای افغانستان، با احمد قربانوف، معین وزارت امور خارجه ترکمنستان دیدار و دو طرف در مورد نشست آینده وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان گفتگو کرده اند.

وزارت امور خارجه ترکمنستان در خبرنامه‌ای نوشته است که در این دیدار طرفین همچنین در مورد وضعیت روابط ترکمنستان و چین و گسترش این روابط گفتگو کردند.

معین وزارت امور خارجه ترکمنستان تاکید کرد که ترکمنستان پلتفرم‌های بین المللی چندجانبه برای حفظ ثبات در افغانستان را عامل مهمی در تحریک رشد پایدار وضعیت اجتماعی-اقتصادی کشور همسایه می‌داند.

دو طرف تاکید کردند که ترکمنستان و چین با پایبندی به اصول دوستی و حسن همجواری، به حمایت کامل از بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان ادامه خواهند داد.

قابل یاد آوریست که پنجمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در سال جاری میلادی به میزبانی ترکمنستان برگزار می‌شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

هیأت امارت اسلامی افغانستان عازم قطر شد

Published

on

(Last Updated On: )

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان در رأس یک هیأت برای اشتراک در سومین نشست دوحه امروز (شنبه) عازم قطر شد.

سومین نشست دوحه قرار است فردا و پس فردا با میزبانی سازمان ملل متحد در پایتخت قطر برگزار شود.

نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان در این نشست حضور خواهند داشت و قرار است به نمایندگی از امارت اسلامی، ذبیح‌الله مجاهد در راس یک هیات شش نفری از وزارت امور خارجه، دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر، وزارت صنعت و تجارت، معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله و د افغانستان بانک در این نشست اشتراک کند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!