Connect with us

رویداد های اخیر

بنیاد بیات به آسیب‌دیدگان طوفان اخیر در ننگرهار کمک کرد

منتشر شده

در

بنیاد بیات به خانواده‌های آسیب دیده از طوفان اخیر در ولایت ننگرهار بسته‌های مواد غذایی توزیع کرد. مسوولان این بنیاد می‌گویند، این بسته‌ها شامل آرد، برنج و روغن می‌باشد که براساس یک سروی شفاف به آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

محمد اسماعیل، معاون بنیاد بیات در این مورد گفته است: «به ادامه کمک‌های بنیات بیات که در همه موقع به خاطر مردم خود رسیده، امروز هم خوشبختانه در ولسوالی سُرخ‌رود ننگرهار آمدیم که به آسیب‌دیدگان سیلاب و طوفان در این ولایت یک مقدار مواد غذایی که شامل آرد، روغن و برنج می‌شود، توزیع کنیم.»

آقای اسماعیل افزود: «کمک‌های ما در هر وقت و در هر جای که باشد، به مردم خود می‌رسانیم.»

از سویی هم، مسوولان محلی از کمک‌های بنیاد بیات ابراز قدردانی کرده‌اند.

اسدالله خادم، معاون ولسوال ولسوالی سرخ‌رود ننگرهار گفت: «این کمک‌ها سروی شده و براساس یک پروسه شفاف جریان دارد. از بنیات بیات تشکر می‌کنیم.»

از سویی هم، آسیب‌دیدگان نیز از کمک‌های بنیاد بیات تشکری کرده و گفته‌اند که با توجه به شرایط سختی که قرار دارند به مساعدت‌های بیشتر نیاز دارند.

نورالرحمن، دریافت کننده کمک گفت: «از بنیات بیات تشکر می‌کنم که همرای ما این مساعت را کرد.»

بنیاد بیات یکی از نهادهای خیریه است که در بیست سال گذشته در کنار توزیع بسته‌های کمکی به نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌پذیر، در راستای تطبیق طرح‌های عمرانی در بخش‌های گوناگون کشور نیز نقش مهم داشته است.

مطالب مرتبط: 

بنیاد بیات به خانواده‌های نیازمند در شهر مزارشریف کمک کرد

کمک‌های زمستانی بنیاد بیات برای صدها خانواده نیازمند در کابل

رویداد های اخیر

سخنگوی شاروالی کابل: امسال دو میلیون نهال را در شهر کابل غرس کردیم

Published

on

سخنگوی شاروالی کابل می‌‍‌‌گوید که در جریان سال جاری هجری خورشیدی، دو میلیون نهال و گل بته‌های زینتی در سراسر شهر کابل از سوی این نهاد غرس شده است.

نعمت‌الله بارکزی در برنامه تشریح دستاوردهای یکساله امروز (پنجشنبه) گفت: «شاروالی کابل دو سال قبل دوصدهزار نهال، سال گذشته ششصدهزار نهال و امسال دو میلیون نهال و گل بته‌های زینتی را در شهر کابل غرس کرده است.»

معین خدمات شهری و محیط زیستی شاروالی کابل نیز گفت که طی یک سال گذشته، بیش از ۱۲۵ کیلومتر سرک عمومی و فرعی در شهر کابل قیرریزی، سنگ‌فرش، توسعه و احداث شده است.

محمد خالد سجستانی افزود که برای زیبایی شهر، پنج هزار چراغ جدید در کنار جاده‌ها نصب و ۹ هزار و ۷۰۰ نورافگن دیگر در نواحی مختلف شهر ترمیم شده‌اند.

آقای سجستانی بیان کرد: «سرک‌های جدید در شهر کابل اعمار گردیده و عملاً در خدمت مردم قرار دارد.»

به گفته این نهاد، بیش از نیم میلیون تُن زباله از شهر کابل طی این مدت پاک کاری و به جاهای مخصوص منتقل شده است.

این نهاد همچنان ۶۲۵ بلند منزل را به نسبت نداشتن فلتر هوا مسدود نموده و عواید شاروالی کابل در یک سال پسین شش میلیارد افغانی بوده است.

شاروالی کابل همچنان افزوده که طرح پلان‌های تفصیلی، طرح‌های پیشنهادی برای ساحات تجارتی و رهایشی، صدور ۲۴۸ مجوز ساختمان و جلوگیری از تخلف ۳۰۹۵ ساختمان در نواحی ۲۲ گانه شهر کابل از دستاوردهای عمده این اداره است.

از سویی هم، این اداره علاوه نموده که در همکاری با سازمان‌های دیگر ۲۰۰ پروژه را زیر کار دارد که کار ۱۹۰ پروژه آن تکمیل شده است.

مسوولان شاروالی کابل نیز برای ایجاد نظم شهری وعادی سازی روند ترافیک، ۲ هزار و ۶۰۰ مانع را از نقاط مختلف شهر جمع آوری کرده‌اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سراج‌الدین حقانی با معاون منشی عمومی سازمان ملل دیدار کرد

Published

on

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله امروز (پنجشنبه) با جایلس میشاو، معاون منشی عمومی سازمان ملل متحد در امور امنیت و حفاظت دیدار کرده است.

وزارت داخله در خبرنامه‌ای به نقل از آقای میشاو نوشته که روابط میان سازمان ملل و امارت اسلامی تقویت یافته است و امنیت کارمندان این سازمان در افغانستان نیز تأمین است.

آقای حقانی در این دیدار به جایلس میشاو اطمینان داده است که تمام نهادهای بین‌المللی می‌توانند با اطمینان کامل فعالیت‌های خود را در افغانستان انجام دهند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نشستی به حمایت از پروژه تاپی در کابل برگزار شد

Published

on

وزارت سرحدات، اقوام و قبایل نشستی را در کابل به حمایت از افتتاح پروژه تاپی امروز (چهارشنبه) برگزار کرد. سرپرست این وزارت در این نشست گفته است، افتتاح کار تاپی یک دستاورد بزرگ برای کشور است که نقش آن در شکوفایی اقتصادی افغانستان و منطقه مهم خواهد بود.

نورالله نوری، سرپرست وزارت سرحدات، اقوام و قبایل در این نشست افزود که امارت اسلامی طی سه سال گذشته برای پیشترفت اقتصاد افغانستان تلاش‌های زیادی کرده که امروز نتایج مثبت آن را مردم می‌بینند.

در همین حال، برخی از اشتراک کنندگان دیگر نیز گفته‌اند که تاپی می‌تواند زمینه کار را برای بسیاری‌ها فراهم کند و همچنان بر کاهش فقر تاثیرات خود را در درازمدت میداشته باشد.

احمدشاه، یک بزرگ قومی گفت: «این پروژه بزرگ اعتماد میان کشورها را تقویت می‌بخشد و در بهبود امنیت منطقه نیز نقش بسزای ایفا می‌کند زیرا منافع اقتصادی مشترک ایجاد می‌شود و طبیعتاً کشورها سعی می‌کنند تا این پروژه به موفقیت به ثمر برسد.»

نعمت‌الله علی‌زاده، عالم دین نیز بیان کرد: «امیدوارم وضعیت اقتصادی افغانستان و ملت افغانستان روز به روز خوبتر شود و ما شاهد یک افغانستان سعادتمند با عزت و پیروز باشیم.»

پروژه تاپی یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی برای افغانستان و کشورهای منطقه است که از طریق آن سالانه ۳۳ میلیارد مترمکعب گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند انتقال می‌یابد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!