Connect with us

رویداد های اخیر

بلینکن به کمیته مجلس نمایندگان: امریکا سفارت کابل را به دوحه انتقال داده است

منتشر شده

در

(Last Updated On: سنبله ۲۳, ۱۴۰۰)

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا دوشنبه شب (۲۲ سنبله) گفت که واشنگتن عملیات دیپلماتیک خود را از کابل به دوحه منتقل کرده است و همچنان بر تلاش‌های ضد هراس‌افگنی در منطقه متمرکز است.

بلینکن خطاب به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت: “ما عملیات دیپلماتیک خود را از کابل به دوحه منتقل کردیم، جایی که تیم جدید ما در امور افغانستان سخت کار می‌کند. بسیاری از شرکای اصلی ما در آنجا به ما ملحق شده اند. “

وی همچنین اظهار داشت که امارت اسلامی افغانستان تعهد کرده است که از استفاده گروه‌های هراس افگن از جمله القاعده و داعش از افغانستان به عنوان پایگاه عملیات خارجی که ایالات متحده یا متحدانش را تهدید کند، جلوگیری کند.

وی افزود:”ما آنها را در این مورد مسوول می دانیم. این بدان معنا نیست که ما به آنها تکیه می کنیم. ما در نظارت بر تهدیدها هوشیار خواهیم بود، ما توانایی‌های قوی ضدهراس افگنی را در منطقه حفظ می‌کنیم تا در صورت لزوم این تهدیدها را خنثی کنیم – و این کار را در نقاط مختلف جهان انجام می‌دهیم جای که نیروهای نظامی نداریم. “

وی همچنین گفت که امریکا به دیپلماسی فشرده خود با متحدان و شرکای خود ادامه می‌دهد.

وی افزود:” ما بیانیه‌ای را که بیش از نیمی از کشورهای جهان-بیش از صد کشور به آن ملحق شده اند و همچنین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که انتظارات جامعه بین‌المللی از دولت تحت رهبری طالبان (امارت اسلامی) را مشخص می‌کند ، آغاز کردیم.

وی همچنان گفته است که:” ما انتظار داریم که طالبان (امارت اسلامی) آزادی سفر را تضمین کنند. اجرای تعهدات خود در زمینه مبارزه با هراس افگنی، حمایت از حقوق اولیه مردم افغانستان از جمله زنان، دختران و اقلیت‌ها، نامگذاری یک دولت دائمی نماینده گسترده، برای اقدامات تلافی جویانه.”

وی گفت: “مشروعیت و حمایت طالبان (امارت اسلامی) از جامعه بین‌المللی به رفتار آنها بستگی دارد.”

بلینکن گفت که وی رهبری نشست وزیران ۲۲ کشور، ناتو، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد را بر عهده داشته است تا تلاش‌های خود را در مورد افغانستان ادامه دهد.

این درحالی است که درست چند ساعت پس از ایالات متحده اعلام کرد نزدیک به ۶۴ میلیون دلار کمک بشردوستانه جدید به مردم افغانستان برای تامین نیازهای حیاتی بهداشت و تغذیه ارایه می‌کند.

بلینکن همچنین گزارش کاملی از روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و روند تخلیه ارایه داد و گفت که تخلیه اضطراری ناشی از فروپاشی نیروهای امنیتی و دولت افغانستان بوده است.

وی دراین باره گفت:”در طول سال، ما دائما در حال ارزیابی قدرت ماندن آنها و در نظر گرفتن سناریوهای متعدد بودیم. حتی بدبینانه ترین ارزیابی‌ها نیز پیش بینی نمی‌کرد که نیروهای دولتی در کابل در حالی که نیروهای امریکایی باقی مانده اند سقوط کنند.”

به نقل از جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش ، بلینکن گفت: ” نه او (میلی) و نه هیچ کس دیگری، هیچ چیزی ندیده بود که نشان‌دهنده سقوط ارتش و دولت افغانستان ظرف ۱۱ روز باشد.”

رویداد های اخیر

نتایج مزایده فریکانسی برای شرکت‌های مخابراتی اعلام شد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نتایج مزایده فریکانسی را برای شرکت‌های مخابراتی کشور اعلام کرده است.

نجیب الله حقانی، سرپرست این وزارت در یک نشست خبری دوشنبه هدف از این مزایده را بهره‌گیری موثر شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مخابراتی و ایجاد فضای مناسب برای ارایه خدمات با کیفیت مخابراتی در کشور گفته است.

مزایده فریکانسی در بخش‌ باند‌های ۲۱۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۶۰۰ میگاهرتز انجام شده که شرکت اتصالات برنده ۱۵ میگاهرتز، شرکت ام‌تی‌ان برنده ۱۰ میگاهرتز، شرکت افغان بیسیم برنده ۱۰ میگاهرتز و شرکت روشن برنده ۵ میگاهرتز فریکانسی شده اند.

اززش مجموعی این قرارداد ۹۸ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۱۴ دالر امریکایی اعلام شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

در پی حملات هوایی پاکستان، امارت اسلامی سفیر این کشور را احضار کرد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه (۲۸ حوت) اعلام کرد که سفیر پاکستان در کابل را احضار کرده و نامه اعتراضی خود را به او سپرده است.

این وزارت حملات هوایی پاکستان به خوست و پکتیکا را نکوهش کرده و به این کشور یادآوری کرده که «تجاوز بر خاک خود را به هیچ وجه تحمل نمی‌کند.»

در بیانیه رسمی این وزارت آمده که: «امارت اسلامی تجربه طولانی مبارزه برای آزادی در برابر ابرقدرت‌های جهان را دارد و تجاوز بر خاک خود را به هیچ وجه تحمل نخواهد کرد.»

این وزارت از دولت جدید ملکی پاکستان و مردم این کشور خواسته است که اجازه ندهند برخی از حلقات با اقدامات غیرمسئولانه و سیاست‌های نادرست روابط دو کشور همسایه و مسلمان را پیچیده کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ده‌ها خانواده نیازمند در هرات از بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات بهره‌مند شدند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

ده‌ها خانواده‌ی فقیر در ولایت هرات دوشنبه (۲۸حوت) از بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات بهره‌مند شدند. مسوولان این بنیاد در هرات می‌گویند که نیازمندان پس از ارزیابی شفاف، شناسایی و از بسته‌های کمکی مستفید شدند.

به گفته‌ آنان، این بسته‌های کمکی شامل آرد، برنج و روغن می‌شود که تا پایان ماه مبارک رمضان، خانواده‌های نادار در دیگر ولایت‌ها نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

فقر و بیکاری در کشور سبب شده تا مردم بیشتر به کمک نیاز داشته باشند، از این رو بنیاد بیات به دنبال کمک به خانواده‌های نادار است.

دریافت کنندگان این بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات، از دیگر نهادهای خیریه نیز می‌خواهند که به آنان کمک کنند.

بنیاد بیات در دو دهه گذشته بر علاوه کمک‌های رمضانی و زمستانی، همواره به آسیب دیده‌گان حوادث کمک کرده و همچنان در نوسازی و باز سازی نهادهای تعلیمی، صحی و تطبیق پروژه‌های عمرانی نقش فعال داشته است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!