Connect with us

جهان

بریتانیا و مصر از شرکت‌های هوایی خود خواستند از ورود به حریم هوایی ایران و لبنان دوری کنند

بسیاری از شرکت‌های هوایی دیگر نیز جدول پروازهای خود را به منظور دوری از حریم هوایی ایران و لبنان بازبینی کرده‌اند و در عین حال پروازهای خود به اسرائیل را نیز لغو می‌کنند.

منتشر شده

در

با افزایش نگرانی‌ها از احتمال گسترش جنگ در خاورمیانه به دنبال کشته شدن رهبر حماس و یکی از قوماندانان بلند پایه‌ای حزب‌الله، دو کشور مصر و بریتانیا از شرکت‌های هوایی خود خواستند که از حریم هوایی ایران و لبنان دوری کنند.

هشدار دولت بریتانیا به شرکت‌های هوایی خود ساعاتی پس از اعلام شد که مصر به تمام خطوط هوایی خود دستور داد صبح پنج‌شنبه به مدت سه ساعت از حریم هوایی ایران اجتناب کنند.

بسیاری از شرکت‌های هوایی دیگر نیز جدول پروازهای خود را به منظور دوری از حریم هوایی ایران و لبنان بازبینی کرده‌اند و در عین حال پروازهای خود به اسرائیل را نیز لغو می‌کنند. از جمله شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا خبر داد پروازهای خود در روز پنج‌شنبه به ایران، اسرائیل، عراق و بیروت را به دلایل امنیتی لغو کرده است.

روز چهارشنبه وزارت هوانوردی مصر گفت که در پی اعلام تهران برای تمرینات نظامی، به خطوط هوایی مصری دستور داده است تا صبح پنج‌شنبه به مدت سه ساعت از حریم هوایی ایران دوری کنند.

این هشدار در حالی است که تنش‌ها در منطقه به دنبال ترور اسماعیل هنیه، که به تهران سفر کرده بود، همچنان در حال افزایش است. به گفته وزارت هوانوردی مصر، ایران با صدور اطلاعیه‌ای این هشدار را به تمام خطوط هوایی تجاری داده است.

این وزارت می‌گوید که ممنوعیت پرواز در حریم هوایی ایران از ساعت ۴:۳۰ تا ۷:۳۰ صبح پنج‌شنبه به مدت سه ساعت خواهد بود.

روز چهارشنبه اما خبرگزاری مهر اظهارات سعید چلندری، رییس میدان هوایی بین‌المللی امام خمینی را منتشر کرد که در آن بحث ممنوعیت پرواز در آسمان غرب ایران را تکذیب می‌کند. با این حال او نیز نه گفته که در بقیه مناطق ایران چنین ممنوعیتی برقرار نیست.

اسرائیل می‌گوید که در رابطه با ترور اساعیل هنیه در تهران و کشتن یکی از قوماندانان حزب‌الله در بیروت خود را آماده حمله ایران و متحدانش در منطقه کرده است.

ایران و گروه حماس، اسرائیل را مسئول ترور هنیه می‌دانند. اما اسرائیل تاکنون چنین اتهامی را نه تایید و نه تکذیب کرده است.

جهان

۱۳تن فلسطینی در حملات نیروهای اسرائیلی بر غزه جان باختند

از آغاز جنگ میان حماس و اسرائیل در هفتم ماه اکتوبرتاکنون بیش از ۴۰ هزار و ۸۰۰ فلسطینی جان باختند و تقریباً تمام جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه بی‌خانمان شده است.

Published

on

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین، در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به یک مکتب، که پناهجویان در آن جا گرفته بودند و یک ساختمان مسکونی در غزه، حداقل ۱۳ تن جان‌باختند و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

رویترز به نقل از این خبرگزاری گفته است که حداقل هشت نفر از جان‌باختگان در خیمه‌های پناهندگان در مکتب حلیمه سعدیه در جبالیا در شمال غزه بودند.

اما اردوی اسرائیل ادعا کرد: «یک حمله دقیق به تروریست‌هایی که در داخل مرکز قوماندانی و کنترول حماس… درون مجموعه‌ای که پیشتر به عنوان ‘مکتب حلیمه سعدیه’ در شمال نوار غزه استفاده می‌شد، انجام داده است.»

در همین حال، در یک رویداد جداگانه، پنج فلسطینی در حمله هوایی اسرائیل به یک ساختمان مسکونی در اردوگاه نصیرات در مرکز غزه کشته شدند.

از آغاز جنگ میان حماس و اسرائیل در هفتم ماه اکتوبرتاکنون بیش از ۴۰ هزار و ۸۰۰ فلسطینی جان باختند و تقریباً تمام جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه بی‌خانمان شده است.

براساس گزارش ملل متحد، حداقل ۱.۹ میلیون نفر در سراسر نوار غزه آواره داخلی هستند،که شماری بیش از ۱۰ بار مجبور به رفتن از یک منطقه به منطقه دیگر شده اند.

Continue Reading

جهان

آتش سوزی در لیلیه یک مکتب در کینیا جان ۱۷ پسر را گرفت

اسحاق مواورا، سخنگوی دولت گفت که این پسران در صنف های ۴ تا ۸ بودند و حدود ۹ تا ۱۳ سال سن داشتند. وی در بیانیه‌ای گفت که این لیلیه ۱۵۶ شاگرد را در خود جای داده بود.

Published

on

پولیس کینیا اعلام کرده که آتش سوزی در لیلیه یک مکتب برای کودکان خردسال در مرکز این کشور، در اوایل روز جمعه باعث مرگ ۱۷ پسری شد که در آنجا خوابیده بودند.

رسانه‌های محلی گزارش داده اند که آتش سوزی قربانیان را به حدی سوختانده است که قابل شناسایی نیستند. فلم‌ها از صحنه، سقف فروریخته و ظروف سوخته غذا را در بالای تخت‌های دو طبقه‌ای در لیلیه نشان می‌دهد.

این آتش سوزی در اکادمی هیلساید انداراشا در نیری، یک مکتب شبانه روزی ابتدایی برای شاگردان خرد سال رخ داد.

رسیلا اونیانگو، سخنگوی پولیس گفت: «ما ۱۷ شاگرد را در حادثه آتش سوزی از دست دادیم و ۱۴ نفر مجروح شدند. تیم ما در حال حاضر در صحنه است.»

اسحاق مواورا، سخنگوی دولت گفت که این پسران در صنف های ۴ تا ۸ بودند و حدود ۹ تا ۱۳ سال سن داشتند. وی در بیانیه‌ای گفت که این لیلیه ۱۵۶ شاگرد را در خود جای داده بود.

علت آتش سوزی بلافاصله مشخص نشد.

کمیته صلیب سرخ کینیا در شبکه اجتماعی ایکس گفت که مقامات مکتب را مسدود کرده اند.

کینیا سابقه آتش سوزی در مکاتب را دارد که بسیاری از آنها به گونه عمدی انجام شده است.

نُه شاگرد در سپتمبر ۲۰۱۷ در آتش سوزی در مکتبی در نایروبی، پایتخت کینیا کشته شدند.

در سال ۲۰۰۱، بیش از ۵۰ شاگرد در آتش سوزی در یک لیلیه در مکتب متوسطه کیانگولی در خارج از نایروبی کشته شدند. در سال ۲۰۱۲، هشت شاگرد در مکتبی در منطقه هما بی در غرب کینیا کشته شدند.

Continue Reading

جهان

یک شاگرد مکتب در امریکا ۴ نفر را کشت و ۹ تن دیگر را زخمی کرد

کریس هوسی، رئیس اداره تحقیقات جورجیا، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که مظنون به نام کولت گری ۱۴ سال سن دارد و به عنوان یک فرد بالغ محاکمه خواهد شد.

Published

on

یک پسر ۱۴ ساله روز چهارشنبه در تیراندازی در یک لیسه در ایالت جورجیای امریکا دو شاگرد و دو معلم را کشت و ۹ تن دیگر را زخمی کرد.

به گزارش رویترز به نقل از مسوولان، مظنون بلافاصله پس از تیراندازی در لیسه اپالاچی در شهر ویندر جورجیا بازداشت شد. او سال گذشته به دلیل تهدیدهای آنلاین مبنی بر ارتکاب تیراندازی در مکتب، از سوی پولیس مورد بازجویی قرار گرفته بود.

کریس هوسی، رئیس اداره تحقیقات جورجیا، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که مظنون به نام کولت گری ۱۴ سال سن دارد و به عنوان یک فرد بالغ محاکمه خواهد شد.

این تیراندازی بار دیگر بحث سراسری را در امریکا در مورد کنترول اسلحه بر انگیخته است.

در همین حال، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، در بیانیه‌ای خواهان تصویب قانون مصونیت اسلحه از سوی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها اسلحه شده است.

ایالات متحده در دو دهه گذشته شاهد صدها تیراندازی در داخل مکاتب و پوهنتون‌ها بوده است که مرگبارترین آنها منجر به کشته شدن بیش از ۳۰ نفر در ویرجینیا تک در سال ۲۰۰۷ شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!