Connect with us

ورزش

با مجیب زدران؛ جوان ترین بازیکن تیم ملی کرکت افغانستان بیشتر آشنا شوید

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مجیب الرحمان زدران یکی از جوان ترین بازیکن تیم ملی کرکت کشور می باشد، که در سال ۲۰۰۱ میلادی در ولایت جنوبی خوست به دنیا آمد.

این ملی پوش کشور، علاقه به کرکت را از همان ایام کودکی بروز داد و توانست در سالی ۲۰۱۵ میلادی، افتخار پوشیدن لباس تیم ملی زیر ۱۹ سال را بدست آورد.

درخشش او در ترکیب تیم ملی زیر ۱۹سال در رقابت های قهرمانی آسیا ۱۹ ساله‌گان که با قهرمانی افغانستان همرا بود، چشم نواز و زیبا بود تا اینکه که، حضور او در تیم ملی کرکت کشور را کلید زد.

مجیب زدران نخستین بازی در ترکیب تیم ملی کرکت کشور را در ماه دسمبر سال ۲۰۱۷ میلادی در وزشگاه کرکت شارجه برابر تیم ملی کرکت ایرلند انجام داد و تا اکنون برای تیم ملی کرکت کشور ۲۸ بازی یک روزه انجام  داده و در دوران حضورش برای تیم ملی کرکت کشور توانسته ۵۱ ویکت را به دست آورد.

مجیب ستاره آینده دار کشور، تا حال ۹ بازی ۲۰ آوره انجام داده که در طول این بازی ها، ۱۱ بازیکن حریف را از میدان بازی بیرون ساخته است. نمایش زدران ۱۹ ساله، در ترکیب تیم ملی کرکت افغانستان، توجه جهانیان را به خود جلب کرده و در سال ۲۰۱۸ میلادی برای نخستین بار از سوی تیم کینگز ایلون پنجاب در رقابت های لیگ برتر کرکت هند با چهار صد لک کلدار هندی به امتیاز خریداری شد که امسال نیز برای این تیم بازی خواهند کرد.

مجیب زدران همچنان برای تیم های مختلف در لیگ های معتبر کرکت جهان همچون لیگ برتر کرکت استرالیا یا بیگ باش، لیگ برتر کرکت بنگله دیش، لیگ برتر کرکت ۱۰ آوره امارات متحده عرب بازی کرده و در هم اکنون برای نخستین بار از سوی تیم میدل سیکس برای رقابت های لیگ برتر کرکت انگلستان نیز به امتیاز خریداری شده است.

گزارشگر: عبیدالله انوری

ورزش

غضنفر جایگزین مجیب الرحمن در تیم «کلکته نایت رایدرز» شد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۰, ۱۴۰۳)

تیم کلکته نایت رایدرز در لیگ برتر کریکت هند با الله محمد غضنفر، بازیکن افغان به‌حیث جایگزین مجیب الرحمن قرارداد بسته است.

مجیب الرحمن در جریان سلسله مسابقات پنجاه آوره افغانستان در برابر سریلانکا در فبروری امسال دچار مصدومیت شده بود.

او به مبلغ ۲ کرور روپیه هندی (تقریباً ۲۴۰ هزار دالر امریکایی) توسط تیم کلکته نایت رایدرز خریداری شده بود، اما به‌دلیل مصدومیت در بازی اول این تیم در مقابل سنرایزرز حیدر آباد نتوانست اشتراک کند.

غضنفر ۱۶ ساله تا کنون در دو بازی یک‌روزه بین المللی حضور داشته و سه بازی بیست آوره انجام داده است. او به مبلغ ۲۰ لک روپیه هندی (تقریباً ۲۴ هزار دالر امریکایی) به تیم کلکته پیوسته است.

بازی بعدی تیم کلکته نایت رایدرز امروز (جمعه) در برابر رویال چلنجرز بنگلور است.

Continue Reading

ورزش

تیم ملی فوتبال افغانستان هند را با نتیجه‌ی ۲-۱شکست داد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۷, ۱۴۰۳)

تیم ملی فوتبال افغانستان شام امروز (سه‌شنبه، ۷ حمل) در بازی برگشت مرحله‌ی دوم مقدماتی جام جهانی سال ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷، تیم ملی فوتبال هند را با نتیجه‌ی دو بر یک شکست داد.

این بازی در شهر گواتی هند برگزار شد.

نیمه‌ی اول این بازی با یک گل سونیل چتری به نفع هند به پایان رسید، اما رحمت احمدی و شریف محمد در نیمه‌ی دوم برای افغا‌نستان گل‌زنی کردند و نتیجه‌ی نهایی را به نفع افغانستان رقم زدند‌.

بازی رفت دو تیم پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته درعربستان سعودی، با تساوی بدون گل پایان یافته بود.

تیم ملی فوتبال افغانستان پیش از این در این رقابت‌ها دو بازی دیگر خود را با نتایج چهار بر صفر و هشت بر یک به تیم‌های کویت و قطر باخته است.

Continue Reading

ورزش

افغانستان در مسابقه فوتسال استرالیا را ۵ بر ۴ شکست داد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۶, ۱۴۰۳)

تیم ملی فوتسال افغانستان در رقابت‌های بین المللی چهارجانبه در مقابل استرالیا با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید.

در این بازی که امروز (دوشنبه) در تایلند برگزار شده بود، چهار گول اول افغانستان در نیمه اول توسط امید قنبری، سید مجتبی حسینی، اکبر کاظمی و مهران غلامی به‌ثمر رسید.

استرالیا وضعیت بازی را در نیمه دوم مساوی کرد و در دقیقه اخیر، مهدی نوروزی گول پیروزی را برای افغانستان زد.

این در حالیست بازی اول افغانستان در این رقابت‌ها در برابر مالیزیا ۳-۳ مساوی شده بود.

مسابقه بعدی افغانستان چهارشنبه در برابر تیم میزبان تایلند است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!