Connect with us

رویداد های اخیر

بایدن و نتانیاهو در مورد حمله احتمالی اسرائیل به ایران، گفتگوی تیلیفونی نمودند

یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در یک پیام ویدیویی که توسط رسانه‌های اسرائیلی منتشر شد، گفت که پاسخ اسرائیل به ایران «مرگبار، دقیق و غافلگیرانه» خواهد بود.

منتشر شده

در

رهبران ایالات متحده و اسرائیل در یک صحبت تیلیفونی که روز گذشته (چهارشنبه، ۱۸میزان) انجام شد، موضوع احتمال حمله اسرائیل به ایران را بررسی کردند.

کارین ژان پیر سخنگوی قصر سفید گفته است که جو بایدن، رئیس جمهورایالات متحده، روز گذشته با بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل گفتگو سازنده و صریح داشته است.

به گفته خانم پیر، دراین گفتگو موضوع حمله احتمالی اسرائیل به ایران نیز مطرح شده است.

جزییات بیشتر در مورد این مکالمه تیلیفونی که نیم ساعت طول کشید، ارایه نشده است.

این گفتگو در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین اسرائیل و گروه حزب‌الله لبنان، که از سوی ایران حمایت میشود و تقریباً تمام بخش جنوبی لبنان را تحت کنترل دارد، رو به افزایش است.

نیروهای اسرائیلی عملیات زمینی خود را نیز در این منطقه سرعت بخشیده اند.

حزب‌الله از سوی واشنگتن به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، در حالی که اتحادیه اروپا صرف شاخه نظامی این گروه را در فهرست سیاه قرار داده است.

در شرق میانه، اما مردم در انتظار اند که چه زمانی اسرائیل به حمله راکتی ایران پاسخ خواهد داد.

ایران در دوم اکتوبر ده‌ها راکت به سوی اسرائیل پرتاب کرد تا انتقام کشتن حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله در لبنان، را بگیرد.

یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در یک پیام ویدیویی که توسط رسانه‌های اسرائیلی منتشر شد، گفت که پاسخ اسرائیل به ایران «مرگبار، دقیق و غافلگیرانه» خواهد بود.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، چند هفته پیش گفته بود که از حمله اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران حمایت نخواهد کرد، اما اگر اسرائیل انتقام بگیرد، میتواند تأسیسات نفتی ایران را هدف قرار دهد.

ایالات متحده و متحدانش همچنین از اسرائیل خواسته اند که در غزه و لبنان آتش بس برقرار کند، اما اسرائیل می‌گوید تا زمانی که امنیت اسرائیل تأمین نشود، عملیات نظامی ادامه خواهد یافت.

رویداد های اخیر

ملل متحد ماموریت گزارشگر خاص حقوق بشر در افغانستان را برای یک سال تمدید کرد

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنان از امارت اسلامی خواسته است که تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت ورود گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در افغانستان را لغو کند.

Published

on

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه یک قطعنامه را تصویب کرد که وظیفه گزارشگر ویژه آن برای افغانستان را به مدت یک سال تمدید می‌کند.

در این قطعنامه ضمن ابراز نگرانی در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان از امارت اسلامی خواسته شده است که سیاست‌های ناقض حقوق بشر را لغو کند.

در این قطعنامه همچنان به قانون امر بالمعروف و نهی عن المنکر اشاره شده و گفته شده که این قانون «یک سیستم تبعیض و ستم علیه زنان و دختران را نهادینه می‌سازد که ممکن جنایت علیه بشریت» تلقی شود.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنان از امارت اسلامی خواسته است که تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت ورود گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در افغانستان را لغو کند.

این شورا از ریچارد بینیت خواسته است تا گزارشی را در مورد دسترسی به عدالت و حمایت برای زنان و دختران و تاثیر اشکال مختلف تبعیض، تهیه و در پنجاه و نهمین جلسه آن به شورا ارائه کند.

ریچارد بینیت، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر در افغانستان، در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «من به طور مستقل و بی طرفانه ماموریت تقویت شده را انجام می دهم، برای ایجاد تغییر برای افغان ها کار می‌کنم و موارد نقض را مستند خواهم کرد و گزارش خواهم داد.»

در همین حال، دیده بان حقوق بشر در یک بیانیه انتقاد کرده که با وجود درخواست های متداوم گروه های حقوق بشری، این قطعنامه میکانیزمی را برای پاسخگویی در قبال «نقض جدی حقوق بشر» در افغانستان، ایجاد نمی‌کند.

این در حالی است که امارت اسلامی گفته است که متعهد به تامین حقوق بشر از جمله حقوق زنان و دختران طبق شریعت است و این یک موضوع داخلی افغانستان می‌باشد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزیر خارجه ازبکستان با سفیر امارت اسلامی افغانستان دیدار کرد

Published

on

بختیار سعیدوف، وزیر امور خارجه ازبکستان با عبدالغفار بحر، سفیر امارت اسلامی افغانستان در تاشکند دیدار کرده است.

بر بنیاد خبرنامه وزارت امور خارجه ازبکستان، در این دیدار که روز گذشته (چهارشنبه) صورت گرفت، طرفین بر تقویت روابط میان ازبکستان و افغانستان، استفاده از ظرفیت‌ها و توسعه پروژه های جدید که به منفعت دو جانب باشد، تاکید کردند.

خبرنامه افزوده است که سفیر امارت اسلامی به نمایندگی از افغانستان از کمک های جاری ازبکستان ابراز امتنان کرد.

قابل یادآوریست که عبدالغفار بحر حدود سه هفته قبل کار خود را به عنوان سفیر امارت اسلامی افغانستان در تاشکند آغاز کرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزارت مالیه قرارداد نصب «جی‌پی‌اس‌» را برای وسایط باربری امضا کرد

Published

on

وزارت مالیه می‌گوید که به منظور انکشاف و معیاری‌سازی ترانزیت، قرارداد نصب «جی‌پی‌اس‌ لاکر» میان این وزارت، شرکت افغان پُست و وزارت تراسپورت و هوانوردی برای موترهای باربری به امضا رسیده است.

مسوولان وزارت مالیه طی نشستی امروز (چهارشنبه) در کابل گفته‌اند که این کار را برای جلب سرمایه‌گذاری‌ها و عبور و مرور وسایط نقلیه به‌گونه مصون به خصوص وسایط باربری انجام داده‌اند.

دوست محمد مخلص، مُعین وزارت مالیه گفته است: «با نصب این وسیله (جی‌پی‌اس‌ لاکر) در محموله‌های ترانزیتی سهولت ایجاد می‌شود و در بخش ترانزیت بیرونی اعتماد به‌ وجود میاید.»

حبیب الرحمن طلحه، رئیس تدارکات وزارت تراسپورت و هوانوردی، نیز در این مورد گفت: «این جی‌پی‌اس‌ در موترهای ترانزیتی باربری نصب می‌شود. هر موتر باربری که داخل خاک کشور ما می‌شود، در آن جی‌پی‌اس‌ نصب می‌شود و وقتیکه از افغانستان خارج می‌شود، جی‌پی‌اس‌ از آن کشیده می‌شود.»

از سویی هم، احمد جان بلال، رئیس عمومی شرکت‌های دولتی گفته است که شرکت افغان پُست کُد شش رقمی جدید را ایجاد کرده که مورد تایید اتحادیه بین‌المللی پُست نیز قرار گرفته است و پس از این در خدمات پُستی ملی و بین‌المللی از آن استفاده خواهد شد.

گفتنی است که شرکت افغان پُست تلاش دارد تا به تعداد ۴ هزار و ۱۰۵ مرکز خدمات پُستی را در کشور ایجاد کند تا خدمات‌اش در کشور سراسری شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!