Connect with us

رویداد های اخیر

انس حقانی: خون یحیی سنوار نقشه آزادی نسل‌های آینده را ترسیم می‌کند

منتشر شده

در

انس حقانی، یکی از اعضای برجسته امارت اسلامی در واکنش به کشته‌شدن یحیی سنوار، رهبر حماس گفته است: «یحیی سنوار یکی از بزرگترین مبارزان تاریخ امت اسلامی بود که زندگی خاص و شیوه شهادتش خاص بود.»

انس حقانی در شبکه ایکس خود افزوده است: «خون قهرمان شهید‌الاقصی معنای واقعی زندگی را برای بسیاری از نسل‌های آینده مشخص خواهد کرد و برای بسیاری نقشه راه آزادی را ترسیم خواهد کرد.»

گفتنی است که سنوار روز چهارشنبه در درگیری با نظامیان اسرائیلی در جنوب غزه جان باخت.

رویداد های اخیر

یوسف مستری: حدود ۱۲ هزار مرد و یک هزار زن در محابس کشور زندانی اند

Published

on

رئیس اداره تنظیم امور زندان‌ها می‌گوید، حدود ۱۲ هزار مرد و دست‌کم یک هزار زن که از سویی محاکم کشور مجرم شناخته شده‌اند، در محابس کشور زندانی اند.

محمد یوسف مستری در گفتگوی ویژه با آریانانیوز گفته است که در میان زندانیان ۱۰۰ شهروند خارجی نیز شامل است که جرایم مختلفی را مرتکب شده‌اند.

یوسف مستری افزوده است که حدود ۱۲ هزار نفر دیگر در اتهام به جرایم مختلف در توقیف خانه‌ها به سر می‌برند و هنوز حکم نهایی محکمه بر آن‌ها صادر نشده است.

او تأکید کرده که کمیته انتقال زندانیان افغان از خارج به کشور، با اشتراک نمایند‌گان وزارت‌خانه‌های امور خارجه، داخله، عدلیه، ستره محکمه و اداره تنظیم امور زندان‌ها ایجاد شده است.

وی بیان نموده که در نتیجه تلاش‌های این کمیته تاکنون دو تن از کشور چین، سه تن از کویت، دو تن از یمن و یک ‌هزار و ۵۸ نفر دیگر از ایران به کشور انتقال داده ‌شده‌اند.

این مقام امارت اسلامی اطمینان داده که شکنجه در زندان‌های افغانستان وجود ندارد. از این‌ رو، اداره‌ تنظیم امور زندان‌ها متعهد است که به تیم‌های حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد اجازه دسترسی به محابس افغانستان به‌شمول زندان‌های زنانه را بدهد.

او تصریح کرده که تسهیلات خوبی به ویژه در بخش آموزش‌ دینی، عصری و حرفوی و ورزشی برای تمامی زندانیان به ویژه زنان در محابس کشور فراهم است و استادان مسلکی بی‌شماری در زندان‌ها مصروف تدریس هستند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

گزارش: ۱۳ جسد در پی تیراندازی نیروهای ایرانی به سوی افغان‌ها به شفاخانه منتقل شده اند

حال وش پیش از این گزارش داده بود که ۲۶۰ مهاجر افغان در پی تیراندازی نیروهای ایرانی جان باخته اند.

Published

on

سازمان حقوق بشری حال وش می‌گوید که ۱۳ جسد در پی تیراندازی به سوی مهاجران افغان از سوی نیروهای ایرانی، به شفاخانه رازی سراوان در ولایت سیستان و بلوچستان منتقل شده اند.

این سازمان در خبرنامه‌ای نوشته است که به دلیل کمبود جای در سردخانه این شفاخانه، از محل نگهداری اجساد سایر قربانیان تاکنون اطلاعی در دست نیست.

بر بنیاد خبرنامه، هفت تن از مجروحان این رویداد از این شفاخانه رخصت شده و سه تن از مجروحان که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، هنوز هم بستری هستند.

حال وش پیش از این گزارش داده بود که ۲۶۰ مهاجر افغان در پی تیراندازی نیروهای ایرانی جان باخته اند.

این در حالیست که مقام‌های ایرانی وقوع این حادثه را تکذیب کرده اند.

امارت اسلامی اما هیاتی را برای انجام تحقیقات در مورد این حادثه توظیف کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

برنامه جهانی غذا به حدود ۲۵۰هزار افغان مواد غذایی کمک کرده است

Published

on

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده که با کمک چین به حدود ۲۵۰هزار تن در افغانستان طی ماه‌های گذشته مواد غذایی کمک نموده است.

این نهاد روز پنجشبه، ۲۶ میزان گفته است، این کمک‌ها شامل دو هزار تُن مواد غذایی مشمول آرد، گندم، روغن نباتی، دال، نخود و نمک بوده است.

براساس گزارش، این کمک‌ها دست‌کم به ۳۵ هزار خانواده در سراسر افغانستان توزیع شده است. این سازمان بیان کرده که کمک‌های غذایی چین به افغان‌هایی که در ناامنی غذایی به سر می‌برند، در شرایطی انجام شده است که این سازمان با کمبود بودجه روبه‌رو است.

رئیس برنامه جهانی غذا در افغانستان گفت: «افغانستان یک کانون گرسنگی در جهان است و بیش از سه چهارم مردم در سراسر این کشور نمی‌توانند یک رژیم غذایی مغذی داشته باشند که آن‌ها را از سوءتغذیه باز دارد».

مشاور امور اقتصادی و بازرگانی سفارت چین در افغانستان گفته است که درحال حاضر بسیاری از مردم افغانستان «ناامیدی و گرسنگی» را تجربه می‌کنند.

این نهاد تاکید کرده است که بسیاری از خانواده‌ها در افغانستان برای گذراندن ماه‌های زمستان به کمک‌های غذایی اضطراری دوامدار نیاز دارند.

سازمان ملل گفته است که سال گذشته به دلیل کمبود بودجه قادر به ارائه کمک‌های غذایی به ۱۰ ملیون افغان نشده است و در تابستان امسال نیز ۱۱ میلیون افغان از کمک‌های غذایی این سازمان بازمانده‌اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!