Connect with us

رویداد های اخیر

امریکا می‌گوید با امارت اسلامی در مبارزه با داعش همکاری نمی‌کند

سبرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده برای شکست داعش با «شرکای همفکر و متحدان» خود همکاری می‌کند.

منتشر شده

در

وزارت دفاع ایالات متحده تصریح کرده که واشنگتن، امارت اسلامی افغانستان را متحد یا شریک خود در مبارزه با داعش نمی‌پندارد.

صبرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده برای شکست داعش با «شرکای همفکر و متحدان» خود همکاری می‌کند.

او گفت: «امریکا یک ائتلاف جهانی برای شکست داعش دارد. طالبان (امارت اسلامی) شامل آن نیست. ایالات متحده با شرکای همفکر و متحدان خود برای شکست داعش همکاری می‌کند.»

این در حالیست که ماه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از امارت اسلامی به عنوان «متحد» مسکو در مبارزه با تروریزم یاد کرد.

وی گفت: «به طور کلی، ما باید بر اساس این واقعیت پیش برویم که طالبان (امارت اسلامی) قدرت را در کشور در اختیار دارند. از این رو، طالبان (امارت اسلامی) قطعاً متحدان ما در مبارزه با تروریزم هستند، زیرا هر دولت سرپرست نگران ثبات اداره اش و دولتی که آن را اداره می‌کند، می‌باشد.»

امارت اسلامی بارها مدعی شده است که داعش در افغانستان از بین برده شده است.

امارت اسلامی همچنان گفته است که برای مبارزه با داعش، به کمک هیچ کشوری نیاز ندارد.

رویداد های اخیر

حقانی: در دعوت به راه حق، به جای زور از علم کار بگیریم

آقای حقانی همچنان بر حفاظت از بیت المال تاکید کرد.

Published

on

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله تاکید کرده است که باید پیش از هرگونه فیصله، تحقیق صورت گیرد و در دعوت به راه حق، به جای زور از علم کار گرفته شود.

آقای حقانی این مطلب را در سمینار ظرفیت سازی مسوولان در ولایت کنر بیان کرده است.

او گفت: « مناصب و مسوولیت ها موقتی است اما اعتماد مردم امانت بزرگی است که حفظ آن ضروری می‌باشد. شفافیت و پاکی در دوران حکومت و خدمت، پایه های ما است و باید خود را از شهرت، مادیت و مقام حفظ کنیم و معنویت را بالا نگه داریم تا نصرت الله از دست نرود.»

آقای حقانی همچنان بر وحدت و اتحاد تاکید کرد و گفت: «دشمنان از وحدت ما هراس دارند بنابراین باید از بدگمانی پرهیز کنیم. همیشه پس از تحقیق فیصله کنید و به جای زور، با دانش فکری و ذهنی مردم را به سوی حق دعوت کنید.»

آقای حقانی همچنان بر حفاظت از بیت المال تاکید کرد.

او گفت: «از مصارف اضافی و اسراف بپرهیزید، مراقب تجهیزات و موترهای دولتی باشید و از استفاده غیرمسوولانه از تجهیزات بیت المال خودداری کنید.»

در همین حال، سرپرست وزارت امر بالمعروف و نهی عن المنکر گفت که امارت اسلامی یک نظام اسلامی خاص است که در آن عزت علما، طلبا و اشخاص دین دوست محفوظ است.

محمد خالد حنفی همچنان بر حفظ وحدت و رفتار نیک با مردم تاکید کرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ترکمنستان بیش از ۹۳۰ تُن مواد غذایی و غیر غذایی به افغانستان کمک کرد

Published

on

اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث افغانستان اعلام کرده که بیش از ۹۳۰ تُن کمک غذایی و غیر غذایی را از ترکمنستان دریافت کرده است.

این نهاد در خبرنامه‌ای گفته است که این مواد مشمول ۱۹۸ تُن گندم، ۱۵ تُن مشروبات غیر الکولی و آب میوه، ۲ هزار قوطی غذای کودکان، ۵ هزار کیلو شرینی باب و بیسکویت، ۱۹۵ تُن کود کیمیاوی، ۱۷۴ تُن تیل دیزل، ۱۶۸ تُن تیل پترول و ۱۸۳ تُن سمنت می‌باشد.

در همین حال، وزارت امور خارجه ترکمنستان اعلام کرده که این کمک‌ها به مناسبت آغاز کار پروژه تاپی، لین‌های برق، ترانسپورت و ارتباطات در مرز ترکمنستان و افغانستان ارائه شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

یک مرد افغان تبار که مالک کلپ زیبایی اندام بود، در دهلی به قتل رسید

حمله کننده سپس با موترسایکلی که در نزدیکی محل پارک شده بود، فرار می‌کند.

Published

on

رسانه‌های هندی گزارش داده اند که یک مرد ۳۵ ساله افغانی الاصل که مالک یک کلپ زیبایی اندام بود، به ضرب گلوله در دهلی کشته شده است.

به گزارش «ان دی تی وی» این فرد که نادر شاه نام داشت، پنجشنبه شب در خارج از کلپ خود در گریتر کیلاش در جنوب دهلی کشته شد.

ویدیویی که توسط کمره‌ امنیتی ضبط شده نشان می‌دهد که مردی ناشناس به سمت نادر شاه تیراندازی می‌کند در حالی که او در حال صحبت با فرد دیگری در نزدیکی چند موتر پارک شده است.

حمله کننده سپس با موترسایکلی که در نزدیکی محل پارک شده بود، فرار می‌کند.

پولیس دهلی اعلام کرده که در مورد این حادثه تحقیق می‌کند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!