Connect with us

رویداد های اخیر

امریکا می‌گوید اینکه امارت اسلامی نمی‌تواند حریم هوایی افغانستان را کنترول کند، مشکل خودش است

مقام‌های امارت اسلامی بارها گفته اند که امریکا با پرواز طیاره های بی سرنشین، حریم هوایی افغانستان را نقض کرده است.

منتشر شده

در

وزارت دفاع ایالات متحده گفته است اینکه امارت اسلامی نمی‌تواند حریم هوایی افغانستان را کنترول کند، مشکل خودش است نه امریکا.

سبرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع امریکا در یک نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه تاکید کرد که برنامه امریکا برای نظارت هوایی بر فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان موثر است.

مقام‌های امارت اسلامی بارها گفته اند که امریکا با پرواز طیاره های بی سرنشین، حریم هوایی افغانستان را نقض کرده است.

سینگ گفت: «خوب، به نظر می‌رسد که این مشکل آنهاست، نه مشکل ما. در مورد اینکه آیا قابلیت‌های هوایی موثر هستند، بله، آنها موثر هستند.»

مقام‌های امارت اسلامی همچنان بارها تاکید کرده اند که اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده صورت گیرد.

مطالب مرتبط:

امارت اسلامی در مورد ادعاها مبنی بر گشت زنی طیاره های پاکستانی بر فضای افغانستان تحقیق می‌کند

یعقوب مجاهد: به ‌زودی کنترول حریم فضایی کشور را در دست می‌گیریم

رویداد های اخیر

وزارت خارجه از آغاز کار دیپلوماتان امارت اسلامی در عمان خبر داد

Published

on

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید که کار دیپلومات‌های امارت اسلامی در سفارت افغانستان در عمان آغاز شده است. ضیا احمد تکل گفته که فعالیت و خدمات سفارت افغانستان در شهر مسقط، پایتخت عمان از روز یکشنبه هفته‌ گذشته شروع شده است.

آقای تکل افزوده است که از سرگیری فعالیت‌های سفارت افغانستان با همکاری کشور میزبان نقش سازنده‌ای در تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی کابل و مسقط ایفا خواهد کرد.

از سویی دیگر، مأموریت ۱۲ ساله‌ سفیر ازبکستان در افغانستان پایان یافته است و تاشکند سفیر جدیدش را به افغانستان معرفی خواهد کرد.

یادگار خواجه شادمانوف، سفیر ازبکستان در افغانستان در واپسین دیدارش با عبدالسلام حنفی، معاون اداری رئیس‌الوزرا گفته که در زمان مأموریت‌اش در افغانستان تلاش کرده است تا روابط دوجانبه در عرصه‌های گوناگون بیشتر تقویت و گسترش یابد.

آقای شادمانوف تأکید نموده که کشورش خواهان گسترش روابط اقتصادی و تجارتی با افغانستان ‎‌است و تاجران و سرمایه‌گذاران ازبکستانی هم آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون به ‌ویژه در بخش استخراج معادن و انرژی در افغانستان ‌اند.

معاون اداری رئیس‌الوزرا نیز با تأکید بر گسترش روابط دوجانبه گفته است که افغانستان و ازبکستان رابطه کهن دارند. آقای حنفی این را هم گفته که امارت اسلامی با فراهم سازی تسهیلات لازم برای تاجران و سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های گوناگون در کشور استقبال می‌کند.

گفتنی است که دستاورد سفیر ازبکستان در افغانستان به خصوص در سه سال پسین امضای پنج قرارداد تجارتی و اقتصادی به ارزش بیش از ۲ میلیارد دالر امریکایی بود که چندی پیش با حضور مقام‌های ارشد دو کشور در کابل به امضا رسید.

Continue Reading

رویداد های اخیر

پزشکیان: مهاجران غیر قانونی را «با احترام» بر می‌گردانیم

پزشکیان در اولین نشست خبری خود پس از آغاز کار به عنوان رئیس جمهور ایران، امروز (دوشنبه) گفت که تا کنون سه جلسه در شورای امنیت در مورد موضوع مهاجران افغان برگزار شده است.

Published

on

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران گفته است اتباعی که به گونه غیر قانونی وارد این کشور شده اند، «با احترام» برگردانده می‌شوند.

پزشکیان در اولین نشست خبری خود پس از آغاز کار به عنوان رئیس جمهور ایران، امروز (دوشنبه) گفت که تا کنون سه جلسه در شورای امنیت در مورد موضوع مهاجران افغان برگزار شده است.

او گفت: «یک عده از آنان پاسپورت دارند، ارتباط دارند. طبیعتاً با آنان یک نوع برخورد شود. یک عده آنان خلاف قانون آمدند که بالاخره باید چارچوب قانون را مراعات کنند. خلاف که نمی شود وارد شد. برای حضور در هر کشوری چارچوبی وجود دارد، حتی در کشورهای اسلامی. مثلاً ما بریم افغانستان، اگر پاسپورت نداشته باشیم، ممکن راه ندهند.»

وی افزود: «ما با هم برادریم، همانطور که قبلاً گفتم حالا هم با هم برادریم، ولی مراعات یک سلسله چارچوب ها بین دولت ها، قاعده ایست که باید مراعات بکنیم و در حال تنظیم این چارچوب قانونی بین کشورهای اسلامی هستیم.»

اداره پناهندگان سازمان ملل متحد تخمین می زند که در حال حاضر نزدیک به ۴.۵ میلیون تبعه افغانستان در ایران زندگی می‌کنند. به گزارش خبرگزاری های ایران، اما رقم واقعی ممکن به ۶ یا ۸ میلیون می‌رسد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

هشدار محمد یعقوب به اردو: فساد اداری و غفلت وظیفوی، زندان و برکناری در پی دارد

آقای مجاهد از منسوبان اردوی اسلامی ملی خواست که در خدمت گذاری به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند و از کشور حفاظت نمایند.

Published

on

سرپرست وزارت دفاع ملی گفته است که هرگاه اعضای اردو دست به فساد اداری بزنند و یا غفلت وظیفوی نمایند، با تنزیل رتبه، زندان و برکناری روبه‌رو خواهند شد.

محمد یعقوب مجاهد در مراسم فراغت ۱۰۰ تن از مفتشین اردوی اسلامی ملی از سمینار اصلاحی ریاست سرمفتشیت وزارت دفاع گفت که رهبری این نهاد، گزارش‌ها و بررسی‌های مفتشین را به دقت می‌خوانند و بر اساس این گزارش‌ها، در مورد منسوبین اردو تصمیم می‌گیرند.

وی افزود که هرگاه کسی بر اساس این گزارش‌ها دست به فساد اداری و مالی زده و یا غفلت وظیفوی انجام داده باشد، با برخورد جدی روبه‌رو خواهد شد از جمله تنزیل رتبه، حبس ویا هم برکناری.

آقای مجاهد از منسوبان اردوی اسلامی ملی خواست که در خدمت گذاری به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند و از کشور حفاظت نمایند.

او گفت: «تلاش کنید غفلت وظیفوی صورت نگیرد. کاری که به شما سپرده می‌شود، آن را بر اساس معیاری که گفته شده است، انجام دهید.»

به باور آگاهان نظامی، افغانستان برای غلبه بر چالش‌های امنیتی هم به نیروهای آموزش دیده نیاز دارد و هم به امکانات و تجهیزات نظامی پیش رفته.

اسدالله ندیم، آگاه نظامی می‌گوید: «باید تعلیم و تربیه بر اساس استندرد های پذیرفته شده اردوهای مدرن باشد، نه تعلیم و تربیه چریکی یا چیزهای که عقب مانده است و امروز به درد نمی‌خورد. در صورتی که برنامه تعلیم و تربیه مدرن بر اردو تطبیق نشود، اردو در آخر ناکام است.»

امارت اسلامی در سه سال گذشته در تشکیل نیروهای امنیتی منظم تلاش‌های زیادی کرده و توانسته است که تشکیلات منظم را در وزارت دفاع ملی، امور داخله و ریاست عمومی استخبارات به وجود بیاورد و این نیروها مکلف هستند از کشور به گونه درست محافظت کنند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!