رویداد های اخیر

امارت اسلامی: گزارش اخیر سازمان ملل در مورد حقوق زنان تلاش برای تخریب اذهان در آستانه نشست دوحه است

در همین حال معاون سخنگوی سرمنشی سازمان ملل آپارتاید جنسیتی در افغانستان را نگرانی کلیدی خواند و خواهان احترام به حقوق زنان افغان شد.

Published

on

(Last Updated On: )

امارت اسلامی گزارش اخیر ریچارد، گزارشگر خاص حقوق بشرسازمان ملل در مورد نقض حقوق زنان در افغانستان را بی‌اساس دانسته و آن را تلاش برای تخریب اذهان در آستانه نشست دوحه خوانده است.

در اعلامیه‌ی که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی به نشر رسانیده آمده است که بعضی از اشخاص عُقدی در سازمان ملل همیشه تلاش دارند، تا از افغانستان تصویر نادرست را ارأیه کنند و پيشرفت‌های بزرگ را تحت شعاع موضوعات محدود قرار دهند.

در اعلامیه اما تأکید شده است که امارت اسلامی افغانستان موقف حماوی بعضی از کشورها درسازمان ملل را تقدیر مینماید و حقیقت این است که باید با امارت اسلامی تعامل مثبت وسازنده صورت گیرد.

در همین حال معاون سخنگوی سرمنشی سازمان ملل آپارتاید جنسیتی در افغانستان را نگرانی کلیدی خواند و خواهان احترام به حقوق زنان افغان شد.

فرحان حق در یک نشست خبری در مقر این سازمان گفت که ملل متحد در نشست دوحه با حاکمان افغانستان به عنوان دولت قانونی و رسمی افغانستان رفتار نمی‌کند.

پیشتر ریچارد بنت گزارشگر خاص حقوق بشر سازمان ملل در پنجاه‌وششمین نشست شورای حقوق بشر این سازمان هشدار داد که خشونت علیه زنان افغانستان تحت کنترول امارت اسلامی قوی و گسترده شده است.

 

 

خبرهای مرتبط: 

 

 

نگرانی سازمان ملل از آپارتاید جنسیتی در افغانستان

 

معاون سرمنشی سازمان ملل: امارت اسلامی بر تعهدات‌شان با جامعه جهانی عمل نکرده‌ است

Trending

خروج از نسخه موبایل