Connect with us

رویداد های اخیر

امارت اسلامی سفر هیات اش به قطر را پر دست آورد میداند

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۱۹, ۱۴۰۰)

مقام‌های امارت اسلامی افغانستان میگویند که سفر هیات امارت اسلامی به ریاست امیرخان متقی به قطر برای گفتگوها با نماینده‌گان امریکایی در باره بهبود روابط دو کشور پر دست آور بوده است.

امارت اسلامی می‌گوید که در نشست دو روزه‌ای نماینده‌گان دو کشور روی چگونه گی عملی شدن توافق نامه دوحه بحث‌های مفصلی صورت گرفته است.

بحث دیگر این گفتگو ها چگونه گی به رسمیت شناختن افغانستان از سوی جهان است و رایزنی ها در این باره ادامه دارد.

سیداکبر آغا، رهبر جبهه نجات افغانستان، در این مورد گفت:”در گفتگوهای دوحه روی عملی شدن واقعی توافق نامه دوحه بحث صورت گرفته و امریکا حرکت‌های که آغاز کرده جلوگیری کند و بحث به رسمیت شناختن افغانستان است و بحث دیگر موضوع بلاک شدن پول‌های افغانستان است که بالای آن نیز گفتگو صورت گرفته است.”

درهمین حال، شماری از آگاهان با اشاره به سفر وزیر خارجه افغانستان به قطر تاکید می‌ورزند که امارت اسلامی باید خواست‌های مشروع جهانیان را بپذیرند و در مقابل جهانیان نیز فرصت بیشتر را برای عملی شدن تعهدات امارت اسلامی بدهد.

سید اسحاق گیلانی، رهبر حزب نهضت اسلامی افغانستان، در این باره گفت:”ما امیدوار استیم که این سفر یک سفر کامیاب باشد و یک مقدار خواهشات مشروع جامعه جهانی پذیرفته شود و همه خواهشات جامعه جهانی هم به یک باره گی پذیرفته نمی‌شود  و جهان هم از گذشت کار بگیرند و فرصت بدهند به طالبان که یک مقدار کارهای خانه گی شان را انجام دهند و به صفحه نو ضرورت است که جامعه جهانی همرای حکومت و مردم این صفحه را باز کنند.”

شکریه بارکزی، سفیر پیشین افغانستان در ناروی، در این باره گفت:” نشست این بار دوحه در حقیقت تداوم نشست‌های قبلی حکومت امریکا با طالبان است و با تفاوت این که خود طالبان نظام خود را پیاده کرده هر چند امریکا گفته که این نشست به عنوان به رسمیت شناختن طالبان نیست اما مسایل اساسی که برای طالبان مطرح شده از جمله رعایت حقوق بشر و ارزش‌های حقوق بشری چگونه‌گی ارایه خدمات به مردم و بیرون شدن مردم به گونهء مصوون از افغانستان و همچنان وضعیت زنان و از لحاظ سیاسی نوعی از امتیازی است که به طالبان داده می‌شود.”

این گفته‌ها درحالی ابراز میشوند که پیش از این مسوولان امارت اسلامی بارها از کشورهای جهان به ویژه امریکا خواسته بودند که نظام تازه افغانستان را به رسمیت بشناسند و به بهانهء حضور سران دولت کنونی دشمنی با مردم افغانستان را قطع کنند.

رویداد های اخیر

نتایج مزایده فریکانسی برای شرکت‌های مخابراتی اعلام شد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نتایج مزایده فریکانسی را برای شرکت‌های مخابراتی کشور اعلام کرده است.

نجیب الله حقانی، سرپرست این وزارت در یک نشست خبری دوشنبه هدف از این مزایده را بهره‌گیری موثر شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مخابراتی و ایجاد فضای مناسب برای ارایه خدمات با کیفیت مخابراتی در کشور گفته است.

مزایده فریکانسی در بخش‌ باند‌های ۲۱۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۶۰۰ میگاهرتز انجام شده که شرکت اتصالات برنده ۱۵ میگاهرتز، شرکت ام‌تی‌ان برنده ۱۰ میگاهرتز، شرکت افغان بیسیم برنده ۱۰ میگاهرتز و شرکت روشن برنده ۵ میگاهرتز فریکانسی شده اند.

اززش مجموعی این قرارداد ۹۸ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۱۴ دالر امریکایی اعلام شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

در پی حملات هوایی پاکستان، امارت اسلامی سفیر این کشور را احضار کرد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه (۲۸ حوت) اعلام کرد که سفیر پاکستان در کابل را احضار کرده و نامه اعتراضی خود را به او سپرده است.

این وزارت حملات هوایی پاکستان به خوست و پکتیکا را نکوهش کرده و به این کشور یادآوری کرده که «تجاوز بر خاک خود را به هیچ وجه تحمل نمی‌کند.»

در بیانیه رسمی این وزارت آمده که: «امارت اسلامی تجربه طولانی مبارزه برای آزادی در برابر ابرقدرت‌های جهان را دارد و تجاوز بر خاک خود را به هیچ وجه تحمل نخواهد کرد.»

این وزارت از دولت جدید ملکی پاکستان و مردم این کشور خواسته است که اجازه ندهند برخی از حلقات با اقدامات غیرمسئولانه و سیاست‌های نادرست روابط دو کشور همسایه و مسلمان را پیچیده کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ده‌ها خانواده نیازمند در هرات از بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات بهره‌مند شدند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

ده‌ها خانواده‌ی فقیر در ولایت هرات دوشنبه (۲۸حوت) از بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات بهره‌مند شدند. مسوولان این بنیاد در هرات می‌گویند که نیازمندان پس از ارزیابی شفاف، شناسایی و از بسته‌های کمکی مستفید شدند.

به گفته‌ آنان، این بسته‌های کمکی شامل آرد، برنج و روغن می‌شود که تا پایان ماه مبارک رمضان، خانواده‌های نادار در دیگر ولایت‌ها نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

فقر و بیکاری در کشور سبب شده تا مردم بیشتر به کمک نیاز داشته باشند، از این رو بنیاد بیات به دنبال کمک به خانواده‌های نادار است.

دریافت کنندگان این بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات، از دیگر نهادهای خیریه نیز می‌خواهند که به آنان کمک کنند.

بنیاد بیات در دو دهه گذشته بر علاوه کمک‌های رمضانی و زمستانی، همواره به آسیب دیده‌گان حوادث کمک کرده و همچنان در نوسازی و باز سازی نهادهای تعلیمی، صحی و تطبیق پروژه‌های عمرانی نقش فعال داشته است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!