Connect with us

اخبار ساحوی

امارت اسلامی زندان کندهار را به مرکز درمان معتادان مبدل کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: جدی ۴, ۱۴۰۰)

مقام‌های امارت اسلامی افغانستان زندان مرکزی کندهار را به مرکز درمان معتادان مواد مخدر مبدل کرده اند.

خبرگزاری آناتولی گزارش کرده است که ۸۰۰ معتاد و ۱۰۰۰ زندانی فعلا در زندان مرکزی کندهار نگهداری میشود.

مولوی منصور، معاون زندان کندهار گفته”ما برای آنها (معتادان) امکانات زیادی فراهم کرده ایم. ما یک معلم ویژه استخدام کرده ایم تا به آنها توصیه کند که مواد مخدر را ترک کنند. ما همچنان یک کلینیک برای آنها راه اندازی کرده ایم که هر روز آنها را بیرون می آوریم و درمان می کنیم. اگر اینجا درمان نشوند و ما یک شفاخانه عمومی و یک شفاخانه‌ای ویژه معتادان داریم و آنها را آنجا میبریم. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا آنها سالم و سرحال شوند.”

محمد، یک معتاد، گفته که برای آنها تسهیلات لازم فراهم شده است.

او افزود:” همه ما که در زندان استیم به مواد مخدر معتاد استیم. همه ما در قبرستان شهر بودیم… در سه و چهار روز غذایی کافی نمی خوردیم، ما حالا در این زندان ما روزانه سه وقت غذا میخوریم. این زندان برای ما خوب است.”

بشیر احمد، یک معتاد دیگر گفت:” من دو هفته قبل توسط طالبان (امارت اسلامی) در ارغنداب دستگیر شدم و یک ماه میشود اینجا استم. اگر معتاد بخواهد صحت مند شود میتواند. حالا من نماز و وضو خود را به وقت انجام میدهم.”

این درحالی است که بر بنیاد این گزارش‌ها حدود سه میلیون تن در سراسر افغانستان معتاد استند، اما امارت اسلامی این آمار را تایید نکرده است.

اخبار ساحوی

ترکیه در گزارش حقوق بشر امریکا را به استانداردهای دوگانه در مورد غزه متهم کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترکیه روز چهارشنبه (۵ثور) ایالات متحده را به داشتن استاندارد‌های دوگانه در حوزه حقوق بشر متهم کرده و از ناتوانی وزارت خارجه این کشور در انعکاس جنایات اسرائیل در جنگ غزه انتقاد کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه ترکیه آمده است: «ما عمیقا از اینکه بحران انسانی در جنګ غزه در گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا منعکس نشده است، نگران هستیم. این گزارش با انگیزه‌های سیاسی و به دور از بی طرفی نگارش شده است. ما از واشنگتن می‌خواهیم به استاندارد‌های دوگانه خود در این زمینه پایان بخشد.»

وزارت خارجه ترکیه در ادامه امریکا را متهم به ارتباط با شبه نظامیان کُرد سوری متهم کرد؛ گروه که از سوی انقره تروریستی محسوب می‌شود.

انقره در پایان گزارش با محکوم کردن جنگ اسرائیل در غزه، خواستار استقرار آتش بس فوری شد.

این بیانیه همچنین حمایت همه جانبه و بی، چون و چرای کشور‌های غربی از تل آویو در این جنگ را مورد انتقاد قرار داد.

Continue Reading

اخبار ساحوی

رئیس جمهور ایران برای بهبود روابط برای سفر سه روزه وارد پاکستان شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۳, ۱۴۰۳)

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران صبح امروز (دوشنبه، ۳ثور) در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی-اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد.

رسانه‌های وابسته به ایران گزارش داده اند که  این سفر سه روزه  با محوریت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجارتی، گفتگوهای دو جانبه و رایزنی‌های منطقه‌ای با عالی‌ترین مقام‌های پاکستان انجام می‌شود.

قرار است طی این سفر رئیس جمهور ایران با آصف‌علی زرداری، رئیس جمهور آن کشورنیز  دیدار کند.

از سوی هم در گزارش رسانه‌های ایرانی آمده است که قراراست در جریان سفر رئیس جمهور ایران به کشور پاکستان « تعدادی سند همکاری میان دو کشور در زمینه‌های تجارتی، صحت، اقتصادی، امنیتی، قضایی و زراعتی» از سوی وزیران مربوطه و در حضور سران دو کشور امضاء شود.

این سفر تنها سه ماه پس از حمله ایران به نقاطی در خاک ایالت بلوچستان پاکستان و حمله متقابل پاکستان به نقاطی در ایالت سیستان و بلوچستان ایران انجام شده است.

Continue Reading

اخبار ساحوی

وزیر خارجه ایران در باره حادثه اصفهان: اشیا در هوا مانند بازیچه اطفال بود، دخالت اسرائیل ثابت نشده است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱, ۱۴۰۳)

وزیر امور خارجه ایران روز جمعه اعلام کرد که تهران در حال تحقیق درباره حادثه اصفهان بوده و تا کنون ارتباط آن با اسرائیل ثابت نشده است.

به گزارش رویترز، حسین امیرعبداللهیان به تلویزیون امریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» گفت که اشیا از داخل ایران بلند شدند و قبل از سرنگونی چند صد متر را در هوا پیمودند.

امیرعبداللهیان گفت: «آنها… بیشتر شبیه اشیایی هستند که بچه های ما با آن بازی می‌کنند، نه طیاره‌های بدون سرنشین.»

وی با بیان اینکه ایران در حال بررسی این موضوع است، گفت: «برای ما ثابت نشده است که بین اینها و اسرائیل ارتباطی وجود دارد.»

رسانه ها و مقامات ایرانی گزارش داده اند که انفجارهای اوایل روز جمعه در اصفهان ناشی از هدف قرار دادن سه طیاره بدون سرنشین بود. آنها از این حادثه به‌عنوان حمله «نفوذی‌ها» یاد کرده اند.

امیرعبداللهیان هشدار داد که اگر اسرائیل انتقام بگیرد و علیه منافع ایران اقدام کند، پاسخ بعدی تهران فوری و در سطح بزرگ خواهد بود.

او گفت: «اما در غیر این صورت، کار ما تمام است. موضوع به پایان رسیده است.»

به گزارش رویترز، به نظر می‌رسد این حمله یک پایگاه نیروی هوایی ایران را در نزدیکی شهر اصفهان، در مرکز این کشور هدف قرار داده است، اما خسارات عمده وارد نکرده است.

اسرائیل درباره این حادثه چیزی نگفته است. انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده تصریح کرده که ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نداشته است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!