Connect with us

رویداد های اخیر

امارت اسلامی خواهان روابط دوستانه با جهان است

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۹, ۱۴۰۰)

ملا عبدالغنی برادر، معاون صدراعظم امارت اسلامی، می‌گوید که حکومت آنان می خواهد با جهان روابط دوستانه داشته باشد.

آقای برادر در دیدار با شماری از سفیران کشورهای خارجی در کابل، تاکید می‌ورزد که حکومت کنونی اراده ضرر رساندن به هیچ کشوری را ندارد و اطمینان میدهد که افغانستان آینده، خانه امن خواهد بود.

نخستین پذیرایی امارت اسلامی، از دیپلومات های خارجی در وزارت خارجه………. ملاعبدالغنی برادر، معاون صدراعظم در این جا به کشورهای خارجی اطمینان میدهد که افغانستان آینده خانه امن خواهد بود و حکومت جدید اراده ضرر رساندن به هیچ کشوری را ندارد.

ملابرادر افزود:”اگر کسی با ما مشکلی دارد، ما حاضریم از راه مفاهمه مشکلات را حل کنیم. حکومت ما به هیچ کسی اراده و پالیسی ضرر رساندن را ندارد. افغانستان آینده، خانه امن خواهد بود.”

حضور پر رنگ سفیران شماری از کشورها در کابل ظاهرا نشانه ای از تعامل با دولت جدید افغانستان است.

ملابرادر در این باره گفت:”امارت اسلامی افغانستان میخواهد که با کشورهای جهان روابط حسنه داشته باشد.”

در همین حال سرپرست وزارت خارجه، از نماینده‌گان کشورهای خارجی میخواهد که در تعامل با حکومت جدید فصل نو از روابط با افغانستان را تجربه کنند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه، در این مورد گفت:”ما به خواست‌ها و منافع سایر کشورها احترام می‌گذاریم و در مقابل از آنان می‌خواهیم تعامل مشابه با طالبان (امارت اسلامی) داشته باشند. توافق‌نامه دوحه در کنار فراهم کردن راه خروج به امریکا، فصل جدیدی از روابط طالبان(امارت اسلامی) با کشورها را نیز رقم زد.”

 

رویداد های اخیر

کرزی: تعلیم دختران «مسئله حیاتی» برای افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده خاص ایران، تعلیم دختران را «مسئله حیاتی» برای افغانستان خوانده است.

در صفحه ایکس آقای کرزی آمده که او در این دیدار از همکاری و ایستادگی تهران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و از کمک‌های آن کشور به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان ابراز امتنان کرده است.

کرزی همچنان صلح و ثبات را در منطقه به نفع همه دانسته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبیکستان به افغانستان یک محموله کمکی فرستاد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

یک محموله از کمک‌های بشردوستانه ازبیکستان به مقام‌های محلی ولایت بلخ در بندر تجارتی حیرتان تسلیم داده شد.

مسوولان محلی می‌گویند، این کمک‌ها نزدیک به ۱۶۰ تُن مواد خوراکی که مشمول آرد، روغن، گندم، بوره و گوشت بوده از سوی والی سرخان‌دریای ازبیکستان به والی بلخ سپرده شده است.

والی سرخان‌دریا هدف از ارسال این کمک‌‌ها را حمایت و دست‌گیری از مردم افغانستان بیان کرده و بر گسترش روابطه حسنه میان دو کشور تاکید کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!