Connect with us

رویداد های اخیر

ارگ به نقل از دیکسن: بریتانیا به مخالفین امارت اسلامی اجازه فعالیت نمی‌دهد

منتشر شده

در

رابرت دیکسن، شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا گفته است که حکومت بریتانیا به مخالفین امارت اسلامی اجازه فعالیت نمی‌دهد.

ارگ در بیانیه‌ای امروز (جمعه) گفته که مولوی عبدالکبیر عصر پنجشنبه با رابرت دیکسن در کابل دیدار کرده است.

ارگ به نقل از آقای دیکسن گفته که بریتانیا حامی ادامه گفتگوها با امارت اسلامی بوده و این کشور خواستار افغانستان با ثبات است و به همکاری‌های خود در بخش‌های کمک‌های بشری و تغییر اقلیم ادامه می‌دهد.

دیکسن بیان کرده است که تلاش می‌کند تا راه را برای ایجاد مناسبات میان امارت اسلامی و جهان غرب هموار سازد.

در این دیدار، آقای عبدالکبیر همچنان از تلاش‌های شارژدافیر بریتانیا برای افغانستان در زمینه حفظ مناسبات کابل و لندن قدردانی کرد.

عبدالکبیر اظهار نمود که به حقوق بشر در کشور توجه کامل صورت گرفته است و در این بخش امارت اسلامی تلاش بیشتر می‌‍نماید.

او تأکید کرد که امارت اسلامی تعهدات خود را عملی کرده و اکنون کشت و تجارت مواد مخدر در افغانستان به صفر رسیده و همچنان تداوی معتادین نیز به طور مؤثر جریان دارد.

گفتنی است که معاون سیاسی ریاست‌الوزرا بر ادامه روابط مثبت میان کابل و لندن تأکید کرد.

رویداد های اخیر

معاون سرمنشی ملل متحد به شورای امنیت: عزم خود را برای حمایت از زنان در افغانستان تقویت کنیم

Published

on

امینه محمد، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفته است که کشورها باید عزم خود را برای حمایت از زنان در افغانستان تقویت نموده و در هر فرصتی از حقوق آنان دفاع کنند.

در این نشست که روز پنجشنبه (۳ عقرب) زیر عنوان «زنان، صلح و امنیت» برگزار شد، خانم امینه گفت که عقب گرد در حقوق زنان، تاثیر شدید محرومیت زنان از حکومتداری و جامعه را برجسته می‌کند.

او تاکید کرد که برای پرداختن به این مساله، اقدام جمعی و همبستگی بسیار مهم است.

در همین حال، سیما بحوث، رئیس بخش زنان سازمان ملل متحد گفت که زنان و دختران در افغانستان از آموزش، آینده سازی و بلند کردن صدای شان محروم شده اند.

او اما افزود که زنان برای مقابله با این مشکل، در خانه‌های خود مکتب ایجاد کرده اند.

این در حالیست که امارت اسلامی بارها تاکید کرده که حقوق زنان و دختران در افغانستان مطابق شریعت تامین است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

دیدار معاون اداری ریاست الوزرا با هیات علمای ازبکستان

Published

on

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان با هیات عالی رتبه علمای ازبکستان در کابل دیدار کرده است.

در این دیدار که روز پنجشنبه (۳ عقرب) صورت گرفت، شیخ نورالدین خالق نظر، مفتی اعظم و رئیس هیات ازبکستان، هدف سفر شان به افغانستان را تحکیم و توسعه روابط میان دو کشور عنوان کرده گفت که ازبکستان و افغانستان دارای مشترکات دینی، تاریخی و فرهنگی می‌باشند و با توجه به این مشترکات، می‌توانند روابط شان را در عرصه‌های مختلف توسعه و گسترش دهند.

از سوی دیگر، معاون اداری ریاست الوزرا سفر هیات مذکور را به افغانستان نشانه دوستی، روابط نزدیک، همسایگی و منافع مشترک میان افغانستان و ازبکستان خواند.

عبدالسلام حنفی افزود که این سفر امکان آن را فراهم می‌کند تا بر اساس مشترکات، زمینه همکاری های جدیدی میان دو کشور ایجاد گردد و گام های موثری برای تقویت روابط برداشته شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

همسر محمد علی، اسطوره بوکس جهان برای ساخت استدیوم ورزشی وارد کابل شد

Published

on

ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش افغانستان اعلام کرده که خلیله علی، همسر محمد علی کلی، اسطوره بوکس جهان به منظور ساخت استدیوم ورزشی زیر نام «پیروزی» و انجمن ورزشی تحت عنوان «محمد علی» وارد کابل شده است.

این سومین بار است که خلیله علی به افغانستان سفر می‌کند.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!