Connect with us

خبر های تصویری

اريانانيوز ۴عقرب ۱۳۹۵

منتشر شده

در

Advertisement

خبر های تصویری

نگاهی به بحران سیاسی واقتصادی افغانستان

Published

on

(Last Updated On: جدی ۲۴, ۱۴۰۰)

Continue Reading

خبر های تصویری

آریانا نیوز: خبرهای دری ۱۱ دلو ۱۳۹۹

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۱, ۱۳۹۹)

Continue Reading

خبر های تصویری

مراسم سوگند ترمپ رئیس جمهور منتخب امریکا تا ساعات دیگر به جا می شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

Donald Trumpتا ساعتی دیگر، دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب امریکا به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا سوگند وفاداری یاد می کند، دونالد ترمپ ۷۰ ساله در ۸ نوامبر ۲۰۱۶ و بعد از کارزار انتخاباتی جنجال برانگیز و در کمال ناباوری توانست نتیجه رای کالج انتخاباتی را از آن خود کند و رقیب دموکرات خود هلاری کلنتون را شکست دهد.

دونالد جان ترمپ – متولد سال ۱۹۴۶– چهره سرشناس برنامه های ریلیتی آمریکا و از متشبثین معروف ایالات متحده و اکنون چهل و پنجمین کاخ نشین قصر سفید! بسیاری او را مثال خوبی برای ضرب المثل «خواستن توانستن است» می دانند چرا که در زندگی به دنبال هرچه بوده را یافته است.

ترمپ در رشته کارشناسی اقتصاد از دانشگاه پنسلوانیا فارغ شده و در عین حال با پدرش فرید ترامپ در بخش تجارت کار می کرد. دونالد بعد از سال ۱۹۷۱ مسوولیت عمومی کار و بار را بر عده می گیرد و سازمان ترمپ که مجموعی بزرگی از شرکت ها و سازمان ها در سراسر جهان را در دست می گیرد.

ترمپ به عنوان یکی از ۵۰۰ شخص ثروتمند جهان از سوی مجله فوربس نامگذاری شد و سه ازدواج او توجه عموم رسانه ها را جلب کرد. او قبل از اینکه در سال ۲۰۱۶ خود را نامزد انتخابات آمریکا کند، رابطه ای نزدیک با سران سیاسی، نظامی و اقتصادی آمریکا داشت.

ترمپ در سال ۲۰۱۱ نیز نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد اما بعد از چندی کنار رفت و بار دیگر در سال ۲۰۱۶ نامزدی خود را برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد. ابتدا همه فکر می کردند که او نامزد نمی شود . بعد از اعلام نامزدی، بسیاری فکر کردند که از انتخابات درون ایالتی بیرون نخواهد شد، اما او پیروز انتخابات درون ایالتی شد. سپس گفتند که نمیتواند نامزد حزب جمهوری خواه شود اما او به عنوان نامزد رسمی جمهوریخواهان در آمد. بعد از آن بسیاری – احتمالن حتی خود او – نیز فکر نمی کرد که هیلاری کلینتون، این بانوی سرشناس سیاسی آمریکا را در یک کارزار نفس گیر شکست بدهد اما در کمال ناباوری او را شکست داد.

دونالد ترمپ از ۲۰جنوری سال ۲۰۱۷ و برای مدت چهار سال سکان هدایت آمریکا را به دست می گیرد اما مخالفین او – که شمار آنها کم نیستند – از آینده ی جهان در کنار تصمیم های ترمپ نگران هستند. موضع گیری های عوامگرایانه و در بعضی وقت ها افراطی او مخالفان اش را که از میان هنرمندان و سیاستگذاران برجسته جهان می باشند بیشتر ساخته است.

او در حالی پا به کاخ سفید می گذارد که هنوز سرنوشت وعده های دوران انتخاباتی او در هاله یی از ابهام قرار دارند. وعده های نظیر شدیدتر شدن قوانین مهاجرتی آمریکا، زیر نظر داشتن مهاجرین مسلمان برای مقابله با تروریزم، ساختن دیوار در مرز مکسیکو – آمریکا از جمله مواردی اند که سیاسیون آمریکا را نگران ساخته است. در بیرون از آمریکا نیز همپیمانان هنوز هم تصویر واضحی از اینکه سیاست خارجی ترامپ در قبال قضایای مهم جهان چی خواهد بود، به اقدامات اداره جدید آمریکا به دیده شک و نگرانی می بینند.

گزارشگر: وارث نایل

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!