Connect with us

جهان

ادامه آتش سوزی‌ها در ترکیه جان چهار تن را گرفت

منتشر شده

در

(Last Updated On: اسد ۸, ۱۴۰۰)

ادامه آتش سوزی‌ها در جنگل‌های جنوب ترکیه برای سومین روز پی‌هم جان چهار تن را گرفته است.

در نتیجه این آتش سوزی صد‌ها جریب زمین و جنگلات از بین رفته است.

به گفته‌ی مقام‌ها این آتش سوزی باعث بیجا شدن شماری زیادی از خانواده‌ها نیز شده است.

بکر پاکدمیرلی، وزیر زراعت و جنگلات ترکیه، در این باره گفت:” در حال حاضر پیشرفت‌های برای مهار آتش سوزی صورت گرفته است، اما نمی‌توانیم بگویم که به گونه کامل آتش سوزی را زیر کنترول در آورده ایم، اما ما به نظارت خود ادامه می‌دهیم. “

وزیر زراعت و جنگلات ترکیه می‌گوید که نیاز به تدابیر بیشتر برای مهار این اتش سوزی‌ها است.

پاکدمیرلی افزود:”در مورد آتش سوزی‌ها در آینده نزدیک ما نباتاتی را غرس می‌کنیم در صورتیکه باران‌ها آغاز شود از آن تا حدی جلوگیری کرده بتوانیم.”

این در حالی است که در چند هفته‌ای اخیر ترکیه به دلیل شرایط نامساعد جوی با مجموعه‌ای از حوادث طبیعی از جمله آتش ‌سوزی و سرازیر شدن  سیلاب‌ها مواجه است.

جهان

کوریای شمالی راکت بالستیک پرتاب کرد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

به نقل از رویترز، اردوی کوریای جنوبی اعلام کرد که چند راکت بالستیک کوتاه‌برد به سمت شرق شبه‌جزیره کوریا پرتاب شد.

گارد ساحلی جاپان نیز اعلام کرد که کوریای شمالی ۲ راکت پرتاب کرده است. این اولین بار در ۲ ماه اخیر است که پیونگ یانگ اقدام به پرتاب راکت بالستیک می‌کند.

کوریای شمالی آخرین بار در (۲۴ جدی) یک راکت میان‌برد مافوق صوت با سوخت جامد آزمایش کرد.

پرتاب موشک بالستیک کوریای شمالی در حالی است که بلینکن برای شرکت در «نشست دموکراسی» به میزبانی یون سوک یئول، رئیس جمهوری کوریای جنوبی به سئول رفته است.

اردوی کوریای شمالی در هفته‌های اخیر رزمایش‌های نظامی با استفاده از تسلیحات متعارف برگزار کرده که اغلب آنها تحت نظر شخص کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی انجام شده است.

نمایش قدرت کوریای شمالی در حالی انجام می‌شود که امریکا و کوریای جنوبی اخیراً تمرینات مشترک ۱۰ روزه برگزار کردند.

سئول اعلام کرد که در این تمرینات مشترک سالانه با امریکا از نیروهای دریایی، چرخبال‌های تهاجمی و موترهای جنگی آب و خاکی استفاده کرد.

به گفته مقام‌های کوریای جنوبی، این کشور همچنین نیروهای خود را برای تقویت دفاع از جزایر غرب کشور در نزدیکی کوریای شمالی که سال ۲۰۱۰ توسط پیونگ یانگ بمباران شد، افزایش داد.

Continue Reading

جهان

آتشفشان ایسلند بار دیگر فوران کرد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۷, ۱۴۰۲)

اداره هواشناسی ایسلند اعلام کرده است که آتشفشانی در آن کشور شنبه برای چهارمین بار در سه ماه اخیر فوران نمود و دود و لاوای نارنجی درخشان را به هوا پرتاب کرد.

به گزارش رویترز، در ویدیویی که از یک هلیکوپتر گارد ساحلی گرفته شده، فواره‌های سنگ مذاب از حفره‌ای طولانی در زمین بالا می‌روند و لاوا به سرعت در هر طرف پخش می‌شود.

اداره هواشناسی ایسلند در بیانیه‌ای اعلام کرده که طول این شکاف حدود ۲.۹ کیلومتر تخمین زده شد که تقریباً به اندازه آخرین فوران در فبروری است.

مقام‌ها هفته‌ها هشدار داده بودند که احتمال فورانی قریب الوقوع در شبه جزیره ریکیانس در جنوب ریکیاویک، پایتخت ایسلند وجود دارد.

ریکه پدرسن، رئیس مرکز آتشفشان شناسی نوردیک گفت: «این قطعاً انتظار می رفت.»

وی افزود: «البته نمی توان زمان دقیق فوران را پیش بینی کرد. اولین نشانه‌های حرکت به سمت سطح رمبن در واقع فقط حدود ۱۵ دقیقه پیش اتفاق افتاد.»

اداره هواشناسی اعلام کرده که به نظر می‌رسد لاوا به سرعت به سمت جنوب به‌سوی شهر ماهیگیری رینداویک در مجاورت جریان دارد، جایی که تعداد کمی از تقریباً چهار هزار ساکن آن پس از فوران‌های قبلی بازگشته بودند.

تخلیه دوباره شهر شروع شده است و مقام‌ها در این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرده اند.

ایسلند، تقریباً به اندازه ایالت کنتاکی ایالات متحده ، دارای بیش از ۳۰ آتشفشان فعال است و این جزیره در اروپای شمالی به یکی از جاذبه‌های عمده برای گردشگران تبدیل شده است.

در سال ۲۰۱۰، ابرهای خاکستر ناشی از فوران آتشفشان در جنوب ایسلند در بخش‌های وسیعی از اروپا پخش شد، حدود صد هزار پرواز را متوقف نموده و صدها ایسلندی را مجبور به تخلیه خانه‌های خود کرده بود.

Continue Reading

جهان

یک کشتی حامل مهاجران در سواحل تونس غرق شد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۶, ۱۴۰۲)
گارد ملی تونس اعلام کرده است که در نتیجه غرق شدن یک کشتی حامل مهاجران در سواحل تونس، دست کم ۳۴ نفر ناپدید شده و دو نفر جان باخته اند.

به گزارش رویترز، این مهاجران می‌خواستند از بحیره مدیترانه به ایتالیا عبور کنند.

قایق که از سواحل لیبیا حرکت کرده بود، ۷۰ سرنشین داشت و ۳۴ نفر در نزدیکی شهر زرزیس در جنوب آن کشور نجات داده شده اند.

در هفته جاری، گارد ساحلی تونس همچنان پنج جسد مهاجران را پیدا کرده بود.

با بهبود آب و هوا در هفته‌های اخیر، سفر مهاجران افریقایی از جمله تونسیان به ایتالیا افزایش یافته است.

یک گروه حقوق بشر اعلام کرده است که سال گذشته یک هزار و ۳۱۳ مهاجر در سواحل تونس جان خود را از دست داده و یا ناپدید شده اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!