Connect with us

رویداد های اخیر

اداره مبارزه با حوادث تفاهم‌نامه مشترک را با موسسه دنمارک امضا کرد

منتشر شده

در

اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث می‌گوید که تفاهم‌نامه همکاری مشترک به ارزش ۴ صد و۷۱ هزار و ۸۸ دالر امریکایی بین این اداره و شورای پناهندگان دنمارک به امضا رسیده است.

این اداره در بیانیه‌ای گفته که این تفاهم‌نامه روز سه‌شنبه میان نورالدین ترابی، سرپرست این اداره و احمد ضیا مایار، معاون شورای پناهندگان دنمارک امضا شده است.

در این نشست، آقای ترابی گفته است که تمام موسسات و ادارات دولتی همکاری مشترک در قسمت کاهش خطرات حوادث طبیعی و غیر طبیعی نمایند.

ترابی افزود که همه نهادها باید به کمک‌های خود ادامه دهند تا سطح فقر در افغانستان کاهش پیدا کند.

از سویی هم، آقای مایار نیز گفت که این سازمان حدود ۲۵ سال است که در افغانستان و کشورهای دیگر با مهاجرین کار می‌کند.

به گفته مایار، این موسسه برای افغان‌ها در حوادث طبیعی و غیرطبیعی در مناطق آسیب‌دیده از جنگ، پاکسازی ماین و در شرایط اضطراری کمک می‌نماید.

براساس بیاینه، این تفاهم‌نامه در بخش‌های پاک‌سازی ساحات ماین و مهمات منفجرناشده، کمک‌های نقدی، ارائه خدمات روان درمانی و حمایت از قربانیان ماین و مهمات منفجر ناشده و ارتقای ظرفیت کارمندان بخش تخنیکی موسسات ماین پاکی در ناحیه ششم، قریه قلعه مسلم و ولسوالی سروبی ولایت کابل تطبیق می‌شود.

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت معادن با رئیس اجرایی پروژه تاپی گفتگو کرد

Published

on

وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که هدایت‌الله بدری، سرپرست این وزارت در دیدار با مراد امانوف، رئیس اجرایی پروژه تاپی در مورد تسریع کار عملی این پروژه‌، ساخت کمپ‌ها، فرصت‌های کاری برای باشندگان محل، تقسیم گاز و استملاک زمین‌های مردم در شهر هرات گفتگو کرده است.

آقای بدری بر روند تسریع کار پروژه تاپی تاکید کرده و از همکاری این وزارت به منظور تسریع کار آن اطمینان داده است.

همایون افغان، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم گفته است: «در این نشست در مورد پروژه تاپی و موضوعات مختلف بحث شد.»

در همین حال، برخی از آگاهان گفته‌اند که پروژه تاپی تأثیرات مثبت چشم‌گیری بر اقتصاد افغانستان دارد و با ایجاد این خط لوله، منابع جدید برای عواید از طریق صادرات نفت و گاز فراهم می‌شود.

به گفته‌ آنان، افغانستان می‌تواند از عواید این پروژه در بخش‌های زیربنایی سرمایه‌گذاری کند.

کار عملی پروژه تاپی چندی پیش با حضور مقام‌های ارشد دو کشور آغاز شد. این پروژه یکی از پروژه‌های منطقه‌ای مهم است که گاز ترکمنستان را از طریق افغانستان به پاکستان و هند انتقال می‌دهد.

گفتنی است که با تکمیل کار این پروژه افغانستان می‌تواند میلیون‌ها متر مکعب گاز دریافت کند و سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون دالر حق ترانزیت بدست ‌آورد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نشست کمیسیون سیاسی؛ تطبیق پروژه‌های بزرگ منطقوی گفتگو شد

Published

on

ارگ می‌گوید که در نشست کمیسیون سیاسی به رهبری مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزار در کابل درباره تطبیق پروژه‌های بزرگ منطقوی، امنیت مناطق سرحدی، بهبود وضعیت اجتماعی و تحکیم روابط با شماری از کشورها گفتگو شده است.

ارگ در خبرنامه‌ای روز سه‌شنبه گفته که در این نشست تأکید شده است که امارت اسلامی برای تأمین امنیت سرحدات کشور آماده است.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی گفته است: «در این نشست در مورد وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و منطقه گفتگو شده است.»

آقای فطرت افزود: «کمیسیون سیاسی در این نشست تأکید کرد که افغانستان برای تأمین امنیت سرحدات و بنادر خود آماده است و کسی را اجازه نمی‌دهد که سایر کشورها را از افغانستان متضرر بسازد.»

با این حال، سیاستگران گفته‌اند که تحکیم روابط افغانستان با جهان وابسته به ارج گذاری به حقوق بشر، گشودن دروازه‌‌های مکاتب و پوهنتون‌ها به روی دختران و برداشتن وضع محدودیت‌ها از سد راه زنان است.

اعضای کمیسیون سیاسی همچنان در این نشست بر افزایش بحران در خاورمیانه ابراز نگرانی و از داعیه برحق مردم فلسطین پشتیبانی کردند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مقام‌های امارت اسلامی و ایران در مورد گسترش خدمات ترانسپورتی و ترانزیتی گفتگو کرده اند

Published

on

شماری از مقام‌های ایرانی که این روزها در کابل بسر می‌برند با مسوولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی، در مورد گسترش خدمات ترانسپورتی و ترانزیتی گفتگو کرده اند.

مقام‌های ایرانی می‌گویند که تلاش دارند تا روابط اقتصادی دو کشور گسترش یابد و آنان می‌خواهند که در بخش زراعت، مالداری، استخراج معادن و ترانزیت با افغانستان همکاری کنند.

حسین نوری زاده، معاون والی خراسان رضوی ایران می‌گوید: «بستر صادرات، مخصوصاً محصولات زراعتی افغانستان هم ارگانیک است و هم بسیار با کیفیت است. آمادگی این موضوع را هم داریم که تولید دهقانان عزیز در اینجا روی زمین نماند و جدا از تامین در داخل افغانستان، از طریق جمهوری اسلامی ایران نسبت به صادرات به کشورهای دیگر را انجام دهیم.»

اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید که ایران از شرکای مهم اقتصادی افغانستان است و ظرفیت‌های بزرگ برای گسترش روابط اقتصادی و تجارتی وجود دارد و دو کشور باید کار بیشتری در این زمینه انجام دهند.

خان جان الکوزی، عضو اتاق تجارت وسرمایه گذاری می‌گوید: «زراعتی که شما دارید، عین زراعت را ما هم داریم. مگر برای ما باید زمینه مساعد شود که به یک کشور بسیار بزرگ که هم دوست شماست و هم دوست تقریباً ما که هندوستان است، ما باید به هندوستان راه پیدا کنیم و بالاخره همین صادرات و میوه و سبزی را به آنجا ببریم.»

اخیراً سرمایه گذاران ایرانی علاقه‌مند سرمایه گذاری در افغانستان شده اند، به ویژه در بخش زراعت و استخراج معادن، زیرا این کشور بیشتر مواد مصرفی مانند میوه جات و سبزیجات را از کشورهای دور مانند برازیل وارد می‌کند و اگر بتواند در افغانستان سرمایه گذاری کند، هزینه‌هایش کمتر می‌شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!