Connect with us

رویداد های اخیر

اتاق تجارت از بریتانیا خواست برای آزادسازی دارایی‌های منجمد‌شده افغانستان همکاری کند

منتشر شده

در

مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در دیدار با رابرت دیکسن، شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان از آن کشور خواسته‌اند که برای آزاد‌‌سازی دارایی‌های منجمد‌شده بانک مرکزی کشور کمک کند.

محمد یونس مهمند، معاون اتاق تجارت وسرمایه‌گذاری کشور در دیدار با رابرت دیکسن گفته‌ است که بریتانیا در بخش آزادسازی دارایی‌های منجمدشده افغانستان از سوی جامعه جهانی و برداشتن موانع انتقالات پولی که باعث بروز مشکلات زیادی به بخش خصوصی شده است، همکاری کند.

در همین حال، آقای دیکسن بیان کرده است که بریتانیا بخش خصوصی افغانستان را حمایت می‌کند تا این کشور بتواند نقش مهم در آسایش مردم داشته باشد.

او اظهار نموده است: «ما یک افغانستان مرفه و مصون می‌خواهیم تا مردم خود توانایی فراهم‌سازی امنیت و رفاه را در آینده داشته باشند. بخش خصوصی به طور واضح نقش اساسی را در هر اقتصاد ایفا می‌کند و سکتور خصوصی نقش مهم در ایجاد آسایش دارد. ما می‌دانیم که شرایط فعلی اقتصادی پیچیده و مشکل است و به طور واضح مشکلات چون عدم اتصال جهانی، مشکلات بانکی و برخی از مسایل دیگر موجود است.»

آقای دیکسن افزوده است که بریتانیا به حیث عضو جامعه جهانی وحمایت کننده بین‌المللی چگونه می‌تواند با بخش خصوصی کمک کرده تا سکتور خصوصی توانمندی بیشتری پیدا کند و بهتر کار کند و برای مردم مفیدیت ایجاد شود زیرا به گفته‌ او، بریتانیا یکی از بزرگترین حامیان افغانستان است.

رویداد های اخیر

ایران می‌گوید بیش از این امکان پذیرش اتباع افغانستان را ندارد

Published

on

اسکندر مؤمنی، وزیر امور داخله ایران می‌گوید که این کشور بیش از این دیگر امکان پذیرش اتباع افغانستان را ندارد.

آقای مؤمنی امروز (سه‌شنبه) در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرده که اخراج مهاجران غیرمجاز یکی از اولویت‌های ایران است.

او افزود: «موضوع اتباع غیرمجاز یک مسئله ملی است و طبیعتاً نیروی انتظامی در خط مقدم این موضوع قرار دارد. براساس خواسته مردم و دولت، این مسئله در دستور کار سردار رادان قرار گرفته است.»

این مقام ایرانی همچنان بیان کرد که برای اجرای این تصمیم، برنامه‌های لازم آماده شده است.

وی تصریح کرد که بخش عمده‌ای از منابع ایران به این مسئله اختصاص یافته است.

مؤمنی در ادامه علاوه نمود که اولویت دولت ایران، اجرای برنامه‌ای مناسب برای اخراج مهاجران غیرمجاز است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: افغانستان ظرفیت آن را دارد تا به کشور صادرکننده برق مبدل شود

از سویی دیگر، رئیس شرکت برشنا اعلام کرد که افغانستان ظرفیت سرمایه گذاری ۵ میلیارد دالر در بخش برق را دارد و آنان تلاش می‌کنند تا سهولت های بیشتری را برای مردم فراهم کنند.

Published

on

معاون سیاسی رئیس‌الوزرا گفته است که افغانستان ظرفیت آن را دارد تا به کشور صادر کننده برق مبدل شود، اما اینگونه نشده و این کشور همچنان به عنوان وارد کننده باقی مانده است.

مولوی عبدالکبیر این مطلب را امروز (دوشنبه) در کنفرانس ارایه فرصت‌های سرمایه گذاری انرژی برق افغانستان بیان کرد.

او گفت: «افغانستان برای تولید برق ظرفیت‌های زیادی دارد. در این کنفرانس فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی می‌شود. امیدوارم که این کنفرانس برای جلب سرمایه گذاری در بخش انرژی مهم ثابت شود. برای یک کشور جنگ زده چون افغانستان، مهم است که از منابع خود برای تقویت اقتصادی، تولید انرژی و خودکفایی تلاش کند. افغانستان با استفاده از امکانات خود می‌تواند به کشور تولید کننده و صادر کننده انرژی در منطقه تبدیل شود.»

از سویی دیگر، رئیس شرکت برشنا اعلام کرد که افغانستان ظرفیت سرمایه گذاری ۵ میلیارد دالر در بخش برق را دارد و آنان تلاش می‌کنند تا سهولت های بیشتری را برای مردم فراهم کنند.

به گفته‌ عبدالباری عمر، جامعه جهانی مسئله برق را مانند صحت و آموزش سیاسی نسازند و کمک‌های شان را در بخش مبارزه با تغییرات اقلیمی ادامه دهند.

او گفت: «مشکلات زیادی در شبکه ها، سب استیشن ها، جنکشن ها و لین‌های انتقالی وجود دارد. مردم باید بدانند که ما سیستمی را از اداره پیشین به میراث نبرده ایم که سالم باشد. لین انتقالی از تاجیکستان و ازبکستان، هم از نظر طول و هم از نظر مقطع بسیار ضعیف است، قابلیت کافی برای انتقال برق مورد نیاز ندارد. ضایعات تخنیکی برق ما ۱۳ درصد می‌باشد. امارت اسلامی ضایعات تخنیکی را تا پنج درصد کاهش داده است.»

به گفته آقای عمر، زورمندان و سیاسیون حکومت پیشین ۲ میلیارد افغانی از شرکت برشنا قرضدارند.

با این حال، سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفت که صنعت کاران و شرکت های تولیدی، از کمبود برق رنج می برند.

نورالدین عزیزی گفت: «در روزهای نزدیک ۸۰۰ شرکت متقاضی در مرکز داریم که برای آنها زمین بدهیم. برای هر شرکت از پنجاه تا صد میگاوات برق ضرورت داریم.»

خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز بر نقش رسانه ها در انعکاس آبادی و پیشرفت کشور تاکید کرد.

در این کنفرانس، شرکت برشنا تصریح کرد که بر علاوه اصلاح شبکه، به اصلاح میترها نیاز دارند و هنوز هم بیش از پنجصد هزار ميتر شامل سیستم نشده و این مشکل از دهه های قبل به آنان به میراث مانده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی: عاملین حمله بر کارمندان ریاست عمومی تعقیب و نظارت بر فرامین و احکام بازداشت شدند

در اعلامیه همچنان آمده است که پس از از بین رفتن داعش توسط قطعات خاص امارت اسلامی، رهبران و اعضای باقی‌ماندهٔ شاخهٔ داعش خراسان، با کمک بعضی سازمان‌های استخباراتی، به بلوچستان و خیبر پختونخوا منتقل شده‌اند و در آنجا مراکز و کمپ‌های تعلیمی دارند.

Published

on

امارت اسلامی افغانستان روز دوشنبه (۹میزان) در یک اعلامیه گفته است که قطعات خاص نیروهای امارت اسلامی، افرادی را دستگیر کرده‌اند که ماه گذشته ( ۱۲ سنبله) بر کارمندان ریاست عمومی تعقیب و نظارت بر فرامین و احکام، حمله کرده بودند و همچنین در تعدادی از حملات دیگر در کابل و در حمله به گردشگران خارجی در ولایت بامیان هم دست داشتند.

در اعلامیه آمده است که این عملیات در کابل و ننگرهار انجام شده است.

اعلامیه نگاشته است که: «از مخفیگاه طراح و تنظیم‌کنندهٔ این حمله، یک تبعهٔ تاجیکستانی هم گرفتار شده که قصد داشت حملهٔ انتحاری انجام دهد. از این مخفیگاه یک واسکت انفجاری، دو میل سلاح و مهمات هم توسط قطعات خاص مجاهدین به دست آمده است.»

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که در تحقیقات مشخص شده که حمله‌کنندگان به کارمندان ریاست عمومی تعقیب و نظارت بر فرامین، از یک کمپ تعلیمی شاخهٔ داعش خراسان در مستونگ بلوچستان به افغانستان آمده بودند.

خبرنامه افزوده است که، همچنین در تعقیب این عملیات‌ها، در تعدادی از عملیات‌های دیگر در ولایت‌های کابل و فاریاب، دو نفر از این فتنه‌گران کشته و تعدادی هم زنده گرفتار شده‌اند. در میان آن‌ها هم افرادی هستند که به تازگی از کمپ تعلیمی شاخهٔ داعش خراسان در مستونگ بلوچستان به افغانستان آمده بودند.

در اعلامیه همچنان آمده است که پس از از بین رفتن داعش توسط قطعات خاص امارت اسلامی، رهبران و اعضای باقی‌ماندهٔ شاخهٔ داعش خراسان، با کمک بعضی سازمان‌های استخباراتی، به بلوچستان و خیبر پختونخوا منتقل شده‌اند و در آنجا مراکز و کمپ‌های تعلیمی دارند.

آقای مجاهد افزوده است که، از این مراکز جدید هم در افغانستان و هم در دیگر کشورها حملاتی انجام می‌دهند و همچنین در بلوچستان و خیبر پختونخوا علمای دینی و اعضای گروه‌های دینی، مذهبی و سیاسی را هدف قرار می‌دهند و برخی از جهات، از آنان برای اهداف شوم خود استفاده می‌کنند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!