Connect with us

انتخابات ۹۸

آگاهان: نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان نامعلوم است

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

در حالیکه قرار است سال جدید کاری مجلس نمایندگان در ۱۵ حوت آغاز شود اما تا کنون مشخص نیست که نمایندگان پیشین و یا جدید در مجلس حضور خواهد یافت.

انتخابات مجلس نمایندگان، پس از سه سال تاخیر در ۲۸ میزان سال روان برگزار شد، اما ادعای تقلب و فساد باعث شد تا نتایج انتخابات در زمان مناسب اعلام نشود، این ادعا باعث برکناری و ممنوع الخروجی تمام اعضای کمیسیون های انتخاباتی شد و هنوز هم نتیجه نهایی ۱۵ ولایت کشور اعلام نشده است.

با این همه قرار است سال جدید کار مجلس نمایندگان، در ۱۵ حوت آغاز شود اما مشخص نیست که نمایندگان تازه به مجلس خواهند رفت و یا هم نمایندگان پیشین همچنان به کار شان ادامه خواهند داد.

یوسف رشید رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان میگوید: “ولایت های که نتایج شان نهایی شده با آغاز دور کاری مجلس نمایندگان حضور یابند و همچنان از ولایات که نتایج شان اعلام نشده است، نماینده های قبلی در مجلس می توانند حضور یابند.”

حبیب شینواری عضو دیدبان انتخابات شفاف افغانستان ابراز میکند: “بر اساس قانون، هشتاد تن که از ۱۸ ولایت وثیقه دریافت کردند برندگان انتخابات اند و می توانند که در مجلس حضور یابند.”

در همین حال آگاهان به این باور اند که اگر سرنوشت نتایج نهایی ۱۵ ولایت تا ۱۵ حوت مشخص نشود تداوم کار نمایندگان قبلی به لحاظ اداری در مجلس مشکلی ندارد.

وحید فرزه یی یکی از حقوقدان میگوید: “رفتن و نرفتن وکیل های قبلی از لحاظ اداری مشکلی ندارد اما از لحاظ قانونی این مجلس از ۳ سال به این سو خلاف قانون است.”

کمیسیون انتخابات نیز گفته است که منتظر اعضای جدید این کمیسیون اند تا نتیجه نهایی ۱۵ ولایت دیگر را اعلام کنند.

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!