Connect with us

تحول

آمریکا ۵۰۰ عراده زرهپوش در اختیار افغانستان قرار داد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وزارت دفاع اعلام کرد که ایالات متحده امریکا ۵۰۰ عراده زرهپوش را در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان قرار داد.

وزارت دفاع ملی با استقبال از این کمک امریکا اظهار نمود که با این زرهپوش های جنگی مهارت های نظامیان کشور افزایش یافته و می توانند با بهره گیری از آن مواضع مخالفان به گونه دقیق هدف قرار گیرد.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت: “در افغانستان جنگ با هراس افگنی است، جنگ داخلی نیست. هر کشوری که در این جنگ سهم می گیرد و به ما کمک می کند، به قوای مسلح ما کمک می کند، قابل تقدیر است.”

یکی از دلایل سقوط ولسوالی ها و یا شماری از مناطق و عقب نشینی نیروهای امنیتی کمبود تجهیزات  پیشرفته نظامی گفته می شود. مقامات نظامی کشور می گوید این گونه کمک ها می تواند در جنگ و مهار جنگ ها اثر گذار تمام شود.

نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله بیان داشت: “آنچه که ما درخواست کردیم توقع وزارت امور داخله است. اگر این کمک ها که وعده شده در اختیار ما قرار گیرد، می تواند موفقیت را در جبهات جنگ و خطوط مقدم نبرد به بار بیاورد.”

 با توجه به اینکه نیروهای امنیتی افغان با جنگ پیچیده و فرسایشی هراس افگنی در مبارزه اند از این رو نیازمند کمک های بیشتر جامعه جهانی استند.

عتیق الله امرخیل، آگاه امور نظامی اضافه کرد: “این زرهپوش ها هم تاثیرات خود را دارد به شرط آنکه در تمام قول اردوها به اندازه ضرورت شان باشد. فعلا این زرهپوش ها ضرورت ما را کفایت نمی کند.”

حکومت افغانستان برای تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور، برنامه چهار ساله امنیتی را آماده کرده است که بربنیاد آن جامعۀ جهانی به ویژه ایالات متحده امریکا، چهار میلیارد دالر را تا چهار سال آینده به این نیروها کمک خواهند کرد.

گزارشگر: لیدا نیازی

تحول

تحول: تأکید چین بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۰, ۱۴۰۳)

Continue Reading

تحول

تحول: تمرینات مشترک نظامی روسیه و تاجکستان در امتداد سرحد افغانستان

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۹, ۱۴۰۳)

Continue Reading

تحول

تحول: افغانستان فلج میراث بجا مانده برای امارت اسلامی

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۸, ۱۴۰۳)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!