Connect with us

ورزش

آمادگی ازبکستان برای آغاز مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴

این رویداد ورزشی به خودی خود تاریخی بوده زیرا اولین بار است که جام جهانی فوتسال در آسیای مرکزی برگزار می‌شود.

منتشر شده

در

در حالی که تنها سه روز تا آغاز جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ باقی مانده است، کشور میزبان ازبکستان آماده است آنچه را که امیدوار است میراثی برای نسل‌های آینده باشد، به‌جا بگذارد.

این رویداد ورزشی به خودی خود تاریخی بوده زیرا اولین بار است که جام جهانی فوتسال در آسیای مرکزی برگزار می‌شود.

محمد سودیک سادیک آخونوف، رئیس فدراسیون فوتبال ازبکستان (یوفا) این هفته گفت که کشورش به خوبی برای این رویداد آماده است.

او گفته است: «ازبکستان در نوسازی و گسترش زیربناهای ورزشی خود از جمله میادین فوتسال و امکانات آموزشی پیشرفته سرمایه‌گذاری کرده است. این سرمایه‌گذاری‌ها تضمین می‌کند که کشور به خوبی برای میزبانی جام جهانی فوتسال فیفا آماده می‌شود و حمایت مستمر از توسعه ورزش پس از مسابقات را فراهم می‌کند.»

وی افزود: « فدراسیون فوتبال ازبکستان همچنان برنامه‌هایی را برای حفظ و استفاده از این امکانات برای مسابقات و اهداف آموزشی آینده ایجاد کرده است.»

مسابقات جام جهانی فوتسال ۱۴ سپتمبر ماه جاری میلادی آغاز و ۶ اکتوبر همین سال به پایان می‌رسد.

همچنان یک مرکز فنی وجود دارد که اکنون می‌تواند میزبان مسابقات باشد و محل اسکان تیم‌های نوجوانان را فراهم کند. امکاناتی نیز برای جلسات و نشست‌های تئوری برای بازیکنان در این مرکز فراهم شده است.

این میراثی برای نسل‌های آینده است که فیفا و یوفا دست به دست هم داده اند و فوتسال نیز از آن بهره خواهد برد.

رئیس فدراسیون فوتبال ازبکستان افزوده است: «یوفا قصد دارد میراثی از زیربناهای فوتسال پیشرفته، افزایش مشارکت مردمی و افزایش آگاهی از این ورزش را به یادگار بگذارد. با میزبانی جام جهانی فوتسال، یوفا امیدوار است چارچوبی قوی برای توسعه فوتسال ایجاد کند و تضمین کند که این ورزش برای سال‌های آینده در ازبکستان یک ورزش برجسته باقی می‌ماند.»

او در مورد تیم کشورش گفت: «ما می‌خواهیم تا جایی که ممکن است در مسابقات پیش برویم و آرزو داریم استعداد ازبکستان را در صحنه جهانی به نمایش بگذاریم، ورزش فوتسال را در داخل کشور ترویج دهیم و نسل بعدی بازیکنان را الهام بخشیم.»

وی تصریح کرد: «میزبانی جام جهانی فوتسال فرصتی برای ارتقای اعتبار این ورزش و نشان دادن توانایی‌های ازبکستان را در سازماندهی رویدادهای مهم بین‌المللی فراهم می‌کند.»

بیست‌وچهار تیم در دهمین دوره مسابقات قهرمانی فوتسال جهانی فیفا در ازبکستان شرکت خواهند کرد که افغانستان، تاجکستان، نیوزیلند و فرانسه اولین بازی خود را انجام می‌دهند و پرتگال از عنوانی که سه سال پیش در لیتوانی به دست آورده بود، دفاع می‌کند.

برای بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان که در حال حاضر در تاشکند هستند، اولین بازی آ‌‎ن‌ها روز یکشنبه، ۱۵ سپتمبر برابر انگولا خواهد بود.

شبکه تلویزیونی آریانا حق قانونی پخش زنده این رویداد هیجان‌انگیز را در افغانستان به‌دست آورده است. بنابراین، علاقه‌مندان در سراسر کشور می‌توانند رقابت‌های فوتسال را از پرده تلویزیون آریانا روز جمعه هفته جاری تماشا کنند.

ورزش

تیم ملی کریکت افغانستان فردا در برابر افریقای‌جنوبی قرار می‌گیرد

راشد خان آرمان، ستاره کریکت کشور پس از مصدومیتی که او را از بازی تست مقابل نیوزیلند دور نگه داشت، در این سه مسابقه یک‌روزه بین‌المللی حضور خواهد داشت.

Published

on

تیم ملی کریکت افغانستان فردا (چهارشنبه) برای سه مسابقه یک‌روزه بین‌المللی در استدیوم شارجه در امارات متحده عربی به مصاف افریقای‌جنوبی می‌رود.

قرار است این بازی ساعت ۴ پس از چاشت به‌ وقت کابل در استدیوم شارجه برگزار ‌شود.

افغانستان و افریقای‌جنوبی پیش از این پنج بار با هم رو‌به‌رو شده‌اند. دو بار در قالب مسابقات یک‌روزه بین‌المللی (پنجاه‌آوره) و سه بار در بازی‌های ۲۰آوره که در تمام این دیدارها، در طول جام‌های جهانی مختلف افریقای‌جنوبی در صدر قرار گرفته است.

با این حال، افغانستان که در سال ۲۰۱۷ عضویت کامل شورای بین‌المللی کریکت (ای‌سی‌سی) را دریافت کرد، در بازی تست توپ سفید همه کشورها را به جز هند و افریقای‌جنوبی شکست داده است.

لونگی نگیدی، بازیکن تیم کریکت افریقای‌جنوبی روز دوشنبه گفت که به همین دلیل نمی‌توان افغان‌ها را دست کم گرفت.

نگیدی گفته است: «نظر یک تیم کریکت صرفاً براساس آنچه مردم فکر می‌کنند است، اما همیشه حقیقت نیست.»

او افزود: «نظر هر کسی در مورد اینکه افغانستان چگونه ممکن است بازی کند، بر ما تأثیر نمی‌گذارد زیرا ما دیدیم که آن‌ها در برابر سایر تیم‌های بین‌المللی چه کاری می‌توانند انجام دهند.»

وی تصریح کرد: «ما این سلسله بازی‌ها را ساده نمی‌گیریم. آن‌ها بازیکنان کریکت و برنده مسابقات در سطح جهانی دارند و در روز خود می‌توانند بهترین‌های جهان را شکست دهند.»

این بازیکن علاوه نمود: «ما این اتفاق را دیده‌ایم، بنابراین فکر نمی‌کنم کسی به آن‌ها به‌عنوان ضعیف نگاه کند. ما قطعاً می‌دانیم که در چه کاری هستیم.»

گفتنی است که راشد خان آرمان، ستاره کریکت کشور پس از مصدومیتی که او را از بازی تست مقابل نیوزیلند دور نگه داشت، در این سه مسابقه یک‌روزه بین‌المللی حضور خواهد داشت.

گفتنی است که نخستین دیدار این رقابت‌ها فردا و دیدارهای دوم و سوم به ترتیب در تاریخ ۳۰ سنبله و اول میزان برگزار خواهند شد.

بورد کریکت افغانستان پیش از این فهرست ۱۷ نفری بازیکنان تیم ملی را برای این بازی‌ها اعلام کرد.

طبق این فهرست، ابراهیم زدران و مجیب‌الرحمان به‌دلیل مصدومیت قادر به شرکت در این مسابقات نخواهند بود.

حشمت‌الله شهیدی به‌ حیث کاپیتان، رهبری تیم ملی افغانستان را بر عهده خواهد داشت.

قابل ذکر است که تیم ملی کشور تا به حال موفق به شکست تیم‌های افریقای‌جنوبی و هند نشده است.

Continue Reading

ورزش

تیم فوتسال افغانستان در جام جهانی ۶ بر ۴ انگولا را شکست داد

افغانستان در بازی بعدی خود روز چهارشنبه به مصاف ارجنتاین می‌رود، تیمی که در سال ۲۰۱۶ عنوان قهرمانی جام جهانی را کسب کرده بود.

Published

on

تیم ملی فوتسال افغانستان در اولین بازی خود در جام جهانی، با نتیجه ۶ بر ۴ در برابر انگولا پیروز شد.

این مسابقه عصر امروز (یکشنبه) در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شده بود.

فرزاد محمودی، امید قنبری، حسین محمدی، مهدی نوروزی، اکبر کاظمی و رضا حسین پور برای افغانستان گولزنی کردند.

اکبر کاظمی بهترین بازیکن این دیدار شناخته شد چنانچه او ۱۱ بار تلاش برای گولزنی کرد.

افغانستان در بازی بعدی خود روز چهارشنبه به مصاف ارجنتاین می‌رود، تیمی که در سال ۲۰۱۶ عنوان قهرمانی جام جهانی را کسب کرده بود.

علاقه‌مندان در سراسر کشور می‌توانند مسابقات جام جهانی فوتسال را به گونه مستقیم از تلویزیون آریانا تماشا کنند.

Continue Reading

ورزش

حضور راشد خان و چهره های تازه در ترکیب تیم کریکت افغانستان مقابل افریقای جنوبی

گلبدین نایب و محمد نبی نیز در این ترکیب حضور دارند. با این حال، مصدومیت چند بازیکن شناخته شده، راه را برای اضافه شدن دو بازیکن جوان هموار کرده است.

Published

on

بورد کریکت افغانستان ترکیب ۱۷ نفره تیم ملی کریکت کشور را برای سلسله مسابقات پنجاه آوره مقابل افریقای جنوبی اعلام کرده است.

حشمت الله شهیدی در این سلسله مسابقات تاریخی کپیتانی تیم افغانستان را بر عهده خواهد داشت و رحمت شاه معاون او خواهد بود. این تیم همچنین شاهد بازگشت راشد خان است که سلسله مسابقات قبلی پنجاه آوره را در برابر ایرلند به دلیل مصدومیت از دست داده بود.

گلبدین نایب و محمد نبی نیز در این ترکیب حضور دارند. با این حال، مصدومیت چند بازیکن شناخته شده، راه را برای اضافه شدن دو بازیکن جوان هموار کرده است.

ابراهیم زدران به دلیل رگ شدن بجلک پایش کنار گذاشته شده و مجیب الرحمن نیز به دلیل پیچ خوردگی انگشت اش در این مسابقات حضور نخواهد داشت.

این امر درها را به روی عبدالمالک و درویش رسولی، توپزنان با استعداد کشور باز کرده است.

ترکیب افغانستان: حشمت الله شهیدی (کپیتان)، رحمت شاه (معاون کپیتان)، رحمن الله گربز، اکرام علی خیل، عبدالمالک، ریاض حسن، درویش رسولی، عظمت الله عمرزی، محمد نبی، گلبدین نایب، راشد خان، ننگیال خروتی،  الله محمد غضنفر، فضل الحق فاروقی، بلال سمیع، نوید زدران و فرید احمد ملک.

نصیب خان، رئیس اجرائی بورد کریکت کشور گفت: «میزبانی افریقای جنوبی برای اولین بار در تاریخ کریکت ما یک نقطه عطف بزرگ برای کریکت افغانستان است. آنها تیم عالی هستند و بازی با آنان در سلسله مسابقات پنجاه آوره چیزی است که ما همه در مورد آن هیجان زده هستیم.»

وی افزود: «تیم ما در دو تا سه سال گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای در مسابقات شورای بین المللی کریکت نشان داده است و تمرکز ما بر این است که تیم خود را به همان اندازه در مسابقات دوجانبه باکفایت بسازیم.»

این سلسله مسابقات پنجاه آوره اولین دیدار بین افغانستان و افریقای جنوبی خارج از تورنمنت های شورای بین المللی کریکت خواهد بود و هر سه بازی قرار است به میزبانی بورد کریکت افغانستان در استدیوم کریکت شارجه برگزار شود.

این دو تیم آخرین بار در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰ آوره در سال ۲۰۲۴ با هم دیدار کردند، بازی ای که در آن افریقای جنوبی پیروزی شد.

سلسله مسابقات پنجاه آوره میان افغانستان و افریقای جنوبی روز چهارشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد.

 

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!