رویداد های اخیر

آخندزاده: تاجران افغان مقیم خارج که در افغانستان سرمایه‌گذاری بکنند، مالیات شان ۵ سال معاف است

عبدالسلام جواد آخندزاده گفته که این وزارت توانسته است به ارزش میلیون‌ها دالر سرمایه‌گذاری را در کشور جلب کند و تلاش‌ها برای جلب سرمایه‌گذاری در افغانستان ادامه دارد.

Published

on

(Last Updated On: )

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت می‌گوید، به تاجران افغان مقیم خارج که در افغانستان تازه سرمایه‌گذاری بکنند تسهیلات بیشتری فراهم و مالیات شان را برای پنج سال معاف کرده‌اند.

عبدالسلام جواد آخندزاده گفته که این وزارت توانسته است به ارزش میلیون‌ها دالر سرمایه‌گذاری را در کشور جلب کند و تلاش‌ها برای جلب سرمایه‌گذاری در افغانستان ادامه دارد.

آقای جواد آخندزاده در این مورد گفته است: «خوشبختانه برای آنعده افغان‌های ما که در بیرون از کشور سرمایه‌گذاری دارند و تمایل دارند، بیایند در افغانستان سرمایه‌گذاری بکنند. ما سهولت‌هایی ایجاد کردیم. ما برای آن‌ها زمینه را مساعد کردیم، وقتی در داخل افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کنند یا اموال خود را به کشور انتقال می‌دهند، ما برای آن‌ها پنج سال معافیت مالیاتی داریم.»

در همین حال، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری همچنان بیان کرده است که با گذشت هر روز علاقه‌مندی برای سرمایه‌گذاری در کشور بیشتر می‌شود.

مسوولان در این اتاق افزوده‌اند که زمینه‌ سرمایه‌گذاری در کشور گسترش خواهد یافت.

مسوولان در اتاق تجارت تصریح نموده‌اند که هرگاه در بخش زیربنا‌ها تسهیلات فرام شود، روند سرمایه‌گذاری تسریع خواهد شد.

به باور آگاهان، پس از حاکمیت دوباره امارت اسلامی، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در کشور شده‌اند و عملاً برخی از شرکت‌های خارجی کار را در کشور آغاز کرده‌اند.

مطالب مرتبط: 

وزارت صنعت و تجارت: افغانستان در تولید ۱۳۳ قلم جنس به خودکفایی رسیده است

وزارت تجارت: اکثر صادرات و واردات کشور فعلا از طریق بندر چابهار ایران انجام می‌شود

Trending

خروج از نسخه موبایل