رویداد های اخیر

۲۶ دلو، مصادف است به سی‌وپنجمین سالروز شکست و اخراج قشون سرخ شوروی از افغانستان

Published

on

(Last Updated On: )

امارت اسلامی افغانستان امروز (پنج‌شنبه، ۲۶دلو) در یک اعلامیه این روز را در تاریخ کشور یک روز پرافتخار و شکرانگی الله می‌داند و به همین مناسبت این پیروزی بزرگ را به ملت خویش تبریک می‌گوید.

در اعلامیه آمده است که در صد سال گذشته افغان‌ها سه مرتبه به نصرت الله این پیروزی را نصیب شدند و آزادی و استقلال شان را بدست آوردند.

اعلامیه افزوده است: «اینکه کشور ما برای بار سوم از تجاوز جدید به نصرت الله آزاد شد، نمایان‌گر این است که حس استقلال طلبی افغان‌ها هنوز هم به قوت خود باقی است و برای پاسداری از دین و کشور خویش اراده و تعهد قوی دارند.»

امارت اسلامی گفته است که کشورهای متجاوز پس از بیش‌تر از صد سال تجاوز متواتر و کامیابی‌هایی که در مقابل شان صورت گرفت، درس عبرت خواهد گرفته باشند و قبل از تجاوز دیگر بر کشور ما  صدها بار فکر خواهند کرد.

همچنان در اعلامیه نگاشته شده است که که افغان‌ها مردم صلح پسند هستند، اما هربار امن و صلح شان در اثر تجاوز و وحشت خارجی‌ها به جنگ مبدل شد و افغان‌ها سالیان زیاد رنج و مشقت دیدند.

به نقل از اعلامیه، ملت افغانستان باید مانند گذشته، در برابر هرگونه توطئه‌ها و دسایس بیدار باشند و در حفاظت از تعهد محکم اسلامی و وحدت ملی خویش، راه نیاکان شان را تعقیب نمایند و از آزادی و استقلال کشور پاسداری کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل