رویداد های اخیر

یک کنسرسیوم تولید مواد نفتی با عضویت پنج شرکت داخلی در بلخ ایجاد شد

این کنسرسیوم در چهار فاز در جریان یک الی پنج سال اعمار می‌شود.

Published

on

(Last Updated On: )

یک کنسرسیوم تولید مواد نفتی با عضویت پنج شرکت داخلی با سرمایه‌گذاری ۸۷ میلیون دالر امریکایی در ولایت بلخ ایجاد شده است.

مسوولان این کنسرسیوم طی نشستی گفته‌اند که هدف از اتحاد این شرکت‌ها تصفیه نفت استخراج‌شده در داخل و ایجاد فرصت‌های کاری می‌باشد.

عبدالرشید سالار، مسوول تخنیکی کنسرسیوم تصفیه مواد نفتی در این نشست گفت: «این پالایشگاه با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دالر که ۸۷ میلیون دالر آن قبلاً سرمایه‌گذاری شده و باقیمانده ۳۱۳ میلیون دالر جدیداً سرمایه‌گذاری می‌شود، ایجاد شده است.»

این کنسرسیوم در چهار فاز در جریان یک الی پنج سال اعمار می‌شود.

در همین حال، اعضای این اتحادیه از امارت اسلامی می‌خواهند که برای حمایت از تاجران با این اتحادیه همکاری کرده و میزان استخراج معادن کشور را افزایش دهد.

یکی از اعضای این کنسرسیوم گفته است که روزانه ۱۱ صد تُن نفت در افغانستان استخراج و تصفیه می‌شود، اما این کنسرسیوم ظرفیت تصفیه ۴ هزار و ۳۰۰ تُن نفت را در یک روز دارد.

سید کریم هاشمی، عضو کنسرسیوم تصفیه مواد نفتی گفت: «این کار به‌خاطر خودکفایی وطن در بخش نفت و گاز، به‌خاطر اشتغال‌زایی مردم از بیکاری می‌باشد.»

از سویی دیگر، مقام‌های محلی بلخ بیان کرده‌اند که امارت اسلامی متعهد بر حمایت از سرمایه‌گذاران است و تاجران با سرمایه‌گذاری در کشور زمینه رشد اقتصادی را فراهم سازند.

پیش از این نیز تاجران ازبیکستانی در نشست مشترک با امارت اسلامی بر ایجاد یک کارخانه در افغانستان به منظور تصفیه نفت علاقه‌مندی نشان داده بودند.

مطالب مرتبط: 

وزارت صنعت و تجارت به پالایشگاه‌ها نفتی زمین اختصاص می‌دهد

بې پیلوته الوتکو د روسیې د تېلو پر دوه چاڼځایونو برید وکړ

Trending

خروج از نسخه موبایل