رویداد های اخیر

کانادا: هیچ یکی از اهداف افغان‌‌ها بدون مشارکت کامل زنان براورده نخواهد شد

کانادا از امارت اسلامی خواسته است تا به تعهدات بین المللی حقوق بشر افغانستان احترام بگذارد و محدودیت‌ها بر زنان و دختران را لغو کند.

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت امور خارجه کانادا در مورد دعوت نشدن افغان‌های غیر امارت اسلامی به نشست سوم دوحه در باره افغانستان ابراز «تاسف شدید» کرده است.

این وزارت در اعلامیه‌ای روز شنبه نوشت: «کانادا چندین هفته به وضوح – چه به صورت خصوصی و چه در هماهنگی با دولت‌های دیگر- تاسف شدید خود را از عدم حضور جامعه مدنی در نشست سوم دوحه ابراز کرده است.»

در این بیانیه تاکید شده است که «مشارکت کامل، برابر و معنادار» زنان افغان در روند نشست دوحه نه تنها یک اصل مهم اجندای زنان، صلح و امنیت است، بلکه یک موضوع اساسی برای دستیابی به یک افغانستان صلح آمیز، باثبات و فراگیر می‌باشد.

در این بیانیه آمده است: «هیچ یک از اهدافی که افغان‌ها به دنبال دستیابی به آن هستند، بدون مشارکت کامل زنان امکان پذیر نیست.»

وزارت امور خارجه کانادا همچنین بر اهمیت تعیین یک نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان تاکید کرده است.

کانادا از امارت اسلامی خواسته است تا به تعهدات بین المللی حقوق بشر افغانستان احترام بگذارد و محدودیت‌ها بر زنان و دختران را لغو کند.

این در حالی است که امارت اسلامی می‌گوید که حقوق زنان یک موضوع داخلی است که نباید در نشست‌های بین المللی مورد بحث قرار گیرد. امارت اسلامی همچنین بارها گفته است که حقوق زنان مطابق با شریعت رعایت می‌شود.

 

مطالب مرتبط:

مجاهد در نشست دوحه: اختلافات در مورد سیاست‌ها طبیعی است، تحریم‌ها لغو شود


سازمان ملل: حقوق زنان در نشست سوم دوحه برجسته خواهد بود

Trending

خروج از نسخه موبایل