رویداد های اخیر

کار باقیمانده پروژه سب استیشن ۵۰۰ کیلوولت ارغندی آغاز شد

داکتر فاروق اعظم، مشاور مقام وزارت، انکشاف برق را یکی از ضرورت‌های اساسی کشور و آغاز کار این پروژه را در این راستا یک دستاورد ارزشمند دانست.

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت آب و برق می‌گوید که پروژه تکمیل کارهای باقیمانده سب استیشن ارغندی  با سرمایه‌گذاری شرکت خصوصی طی یک برنامه رسمی با حضور ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا، عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت آب و برق، مجیب الرحمن عمر آخندزاده، معین آب این وزارت و مسوولان بلند رتبه و شمار زیادی از باشندگان محلی افتتاح شد.

سرپرست وزارت آب و برق در برنامه افتتاح این پروژه گفت که با تکمیل این پروژه و سایر پروژه‌های که در این مجموعه به ارزش مجموعی ۱۸۳ میلیون دالر شامل می‌باشد زمینه واردکردن هزار میگاوات برق را از کشور ترکمنستان فراهم خواهد کرد.

به گفته آقای منصور، با تکمیل این و سایر پروژه‌ها بخش عظیمی از مشکلات کمبود برق در کشور حل خواهد شد.

او همچنان در ادامه سخنان خویش اظهار داشت که چندین پروژه بزرگ این وزارت در آستانه تکمیل شدن است و در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد.

درهمین حال، داکتر فاروق اعظم، مشاور مقام وزارت، انکشاف برق را یکی از ضرورت‌های اساسی کشور و آغاز کار این پروژه را در این راستا یک دستاورد ارزشمند دانست.

از سویی هم، نورالله، معاون شرکت خصوصی نیز تعهد خویش را به تکمیل نمودن پروژه در هماهنگی با وزارت ابراز کرد و تاکید نمود که از سایر سرمایه‌گذاران نیز دعوت می‌نماید تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته وزارت آب و برق، این پروژه به مدت دوسال تطبیق خواهد شد و با تطبیق آن و تکمیل شدن لین ۵۰۰ کیلوولت دشت خواجه الوان الی ارغندی که به این سب استیشن وصل می‌شود، در حدود ۴۰۰هزار (چهار صد هزار) خانواده در کابل، غزنی، پکتیا، خوست و ننگرهار از برق دایمی مستفید خواهند شد.

مطالب مرتبط: 

وزارت معادن برای تفتيش فعالیت‌های شرکت افچین یک شرکت خصوصی را موظف کرده است

یک کنسرسیوم تولید مواد نفتی با عضویت پنج شرکت داخلی در بلخ ایجاد شد

Trending

خروج از نسخه موبایل