جهان

پریگوژین: نیروهای روسی سعی کردند با ماین افراد ما را بکشند

Published

on

(Last Updated On: )

یوگنی پریگوژین، رئیس شرکت نظامی خصوصی روسی «واگنر»، که ماه‌هاست با مقامات ارشد نظامی درگیر است، روز جمعه نیروهای طرفدار مسکو را به تلاش برای منفجر کردن افرادش متهم کرد.

به گزارش رویترز، نیروهای گروه واگنر عمدتاً از شهر باخموت در شرق اوکراین که بخش اعظم آن را ماه گذشته پس از تحمل تلفات سنگین به تصرف خود درآوردند، خارج شده و مواضع خود را به نیروهای عادی روسیه تحویل داده اند.

پریگوژین در تلگرام نوشت که افرادش ده ها مکان را در مناطق عقبی کشف کردند که مقامات وزارت دفاع در آن مواد منفجره مختلف از جمله صدها ماین ضد تانک را جاسازی کرده بودند. در پاسخ به این سوال که چرا این ماین ها جاسازی شده، مقامات اعلام کردند که این موضوع دستوری بود از سوی مافوق آنها صادر شد.

او گفت: «برای بازدارندگی دشمن نیازی به جاسازی ماین ها نبود، زیرا (منطقه مورد نظر) در قسمت عقب است. بنابراین، می‌توان فرض کرد که این ماین ها برای هدف قرار دادن واحدهای پیشروی واگنر بوده است.»

او گفت که هیچ یکی از ماین ها انفجار نکرد و به کسی آسیبی نرسید.

پریگوژین که بارها شکایت می کرد که به افرادش مهمات کافی برای حمله به باخموت داده نشده بود، روز چهارشنبه گفت که از سارنوال‌ها خواسته است تا بررسی کنند که آیا مقامات ارشد دفاعی روسیه قبل یا در طول جنگ در اوکراین «جنایتی» مرتکب شده اند یا خیر.

Trending

خروج از نسخه موبایل