رویداد های اخیر

وزارت صحت عامه: در نزدیک به سه سال گذشته بیش از ۵۴ هزار معتاد تداوی شده‌اند

عبدالولی حقانی، معین عرضه خدمات وزارت صحت عامه گفته است: «پس از روی کارآمدن امارت اسلامی، ۵۴ هزار و ۳۴۶ معتاد تداوی شده‌اند.»

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت صحت عامه می‌گوید که پس از روی‌ کارآمدن امارت اسلامی، بیش از ۵۴ هزار معتاد تحت تداوی قرار گرفته‌اند.

مسوولان وزارت صحت عامه امروز (چهارشنبه، ۶ سرطان) طی نشستی در کابل به مناسبت گرامی‌داشت از روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفته‌اند که اعتیاد یک آسیب جدی اجتماعی است و باید برای جلوگیری از آن تلاش بیشتر شود.

به گفته آنان، امارت اسلامی گام‌های موثری را برای جلوگیری از کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر برداشته و در نزدیک به سه سال در ۶۱ مرکز ۵۴ هزار و ۳۴۶ معتاد را تحت تداوی قرار داده است.

عبدالولی حقانی، معین عرضه خدمات وزارت صحت عامه گفته است: «پس از روی کارآمدن امارت اسلامی، ۵۴ هزار و ۳۴۶ معتاد تداوی شده‌اند.»

در همین حال، معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله گفته است که در حال حاضر در ۱۲ مرکز ۱۵ هزار معتاد زیر تداوی قرار دارند.

نماینده سازمان صحی جهان نیز در این نشست گفت که این سازمان از روند تداوی معتادان و همچنان مبارزه با مواد مخدر حمایت می‌کند.

مینال دیل، نماینده سازمان جهانی صحت در افغانستان ابراز کرد: «از سال ۲۰۱۴ میلادی تا سال ۲۰۲۱ شمار معتادان در جهان از ۲۴۰ به ۲۹۶ میلیون تن افزایش یافته‌‌اند. ما با همکاری شرکای تطبیق کننده خود شماری از مراکز تداوی معتادان در افغانستان را نیز حمایت می‌کنیم.»

این در حالی است که در گذشته افغانستان یکی از کشورهای مهم تولید کننده مواد مخدر بود. اما پس از ممنوعیت کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان، سازمان ملل از کاهش ۹۵ درصدی کشت کوکنار در این کشور خبر داد.

گفتنی است که امارت اسلامی بارها خواهان ارایه کشت بدیل شده اما تاهنوز کشورها حاضر نشده‌اند تا در این بخش امارت اسلامی را همکاری کنند.

مطالب مرتبط: 

بیش از یک‌هزار معتاد به مواد مخدر در هرات پس از تداوی رخصت شدند

مسوولان: برای ۵۰۰ معتاد صحت‌یاب‌شده در هرات زمینه کار مساعد می‌شود

Trending

خروج از نسخه موبایل