رویداد های اخیر

وزارت صحت عامه از روز جهانی «قلب» در کابل تجلیل کرد

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت صحت عامه امروز (پنج‌شنبه، ۲۸ میزان) از روز جهانی قلب در کابل تجلیل به‌عمل آورد.

حبیب الله آخندزاده، معین عرضه خدمات وزارت صحت عامه به‌ مناسبت روز جهانی قلب می‌گوید ۷۵ درصد مرگ و میر ناشی از امراض قلبی در کشورهای است که دارای اقتصاد ضعیف هستند.

آقای آخندزاده در این مورد می‌گوید: «سالانه درجهان حدود ۱۷.۹ میلیون تن دراثر بیماری قلبی جان ‌می‌دهند که ۳۲ فیصد را تشکیل می‌دهد و ۷۵ فیصد مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی درکشورهای دارای اقتصاد ضعیف واقع می‌شود.»

وزارت صحت عامه از نهادهای کمک کنندۀ خارجی می‌خواهد تا در عرصه تداوی امراض قلبی با این وزارت همکاری‌ کنند.

این وزارت هم‌چنان تأکید می‌کند که برای پیش‌گیری از امراض قلبی، آگاهی‌دهی را بیشتر خواهد کرد.

هر چند در حال حاضر تداوی امراض قلبی در کشور جریان دارد اما وزارت صحت از نهادهای مقابله با امراض قلبی می‌خواهد در قسمت تداوی بیماری‌های قلبی با این وزارت همکاری کنند.

از سویی هم، شماری از داکتران ابراز کرده‌اند در صورت حمایت و ارتقا این بخش از سوی وزارت صحت عامه، امکانات تداوی و عملیات‌های قلبی در شفاخانه‌های کشور وجود دارد.

فریدون رحمانی، رییس شفاخانه ابن سینا می‌گوید: «من به شما اطمینان می‌دهم که عملیات قلبی در افغانستان امکان‌پذیز است، ما این امکانات را داریم و متخصصان در این بخش را نیز داریم.»

این در حالی است که سالانه هزاران افغان به‌خاطر سطح پایین تداوی در افغانستان برای امراض قلبی، سرطان و مغزی به کشورهای خارجی به ویژه پاکستان و هند می‌روند.

Trending

خروج از نسخه موبایل